  • 1. Data: 2010-04-06 12:05:31
    Temat: który szeroki kąt?
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Witam,
    od jakiegoś czasu rozglądam się za szerokim obiektywem. nie będzie to mój
    podstawowy obiektyw więc nie chcę iść w koszty i szukam używanego.
    na allegro bywają tamrony 11-18 za ok 1000 sigmy 10-20 za ok 1500.
    sigma f4 a tamron f4.5; sigma jest ciut szersza; w testach sigma wypada
    lepiej.
    zastosowanie : architektura w mieście, duże wnętrza.
    czy sigma jest warta tych ok 500zł różnicy??

    pozdrawiam
    robert

    ________________________
    http://poznan.rydwelscy.pl

  • 2. Data: 2010-04-06 12:43:56
    Temat: Re: który szeroki kąt?
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

> [...]
    > lepiej.
    > zastosowanie : architektura w mieście, duże wnętrza.
    > czy sigma jest warta tych ok 500zł różnicy??

    Ten tamron jest całkiem fajny, zwłaszcza za kilkaset złotych :) Natomiast
    nie do architektury, bo daje duże zniekształcenia.

  • 3. Data: 2010-04-07 08:21:32
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > czy sigma jest warta tych ok 500zł różnicy??

    Zastanawiam się nad tą sigmą (f-3,5). Póki co zrobiłem
    trochę fotek przed sklepem, jak chcesz to mogę jutro na priv
    podesłać. Sam ocenisz czy Ci odpowiada :-). Robiłem C50D
    jeśli to ma znaczenie...
    Pozdr.

  • 4. Data: 2010-04-07 10:00:32
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > sklepem, jak chcesz to mogę jutro na priv podesłać. Sam ocenisz czy Ci
    > odpowiada :-). Robiłem C50D jeśli to ma znaczenie...

    jesli nie sprawi to Tobie kłopotu to poproszę.

  • 5. Data: 2010-04-07 23:27:14
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-04-06 14:05, TheGuru wrote:
> [...]
    > podstawowy obiektyw więc nie chcę iść w koszty i szukam używanego.
    > na allegro bywają tamrony 11-18 za ok 1000 sigmy 10-20 za ok 1500.

    Jeszcze nie widziałem tamrona za tyle, ale skoro potrzebujesz do cropa i
    róznica jest tak znaczna to brałbym jego chyba. Jeszcze taniej kupisz
    samyanga 8mm, ale to fisheye (którego można prostować). W tej cenie
    zdecydowanie warto o ile nie trzeba Ci AF i podoba się ten efekt.

    > sigma f4 a tamron f4.5; sigma jest ciut szersza; w testach sigma wypada
    > lepiej.

    Sigma wypada trochę lepiej, ale nie warto dopłacać tej ceny jeśli chcesz
    znać moje zdanie. Nowa sigma jest jeszcze lepsza (były dwie wersje), ale
    będzie wiele droższa i nie wiem czy z tym mocowaniem już jest.

    > zastosowanie : architektura w mieście, duże wnętrza.
    > czy sigma jest warta tych ok 500zł różnicy??

    IMHO nie, ale ten tamron/sony kosztuje raczej tyle samo. Jak potrafisz
    znaleźć taniej to bierz - różnica niewielka, a zaliczkę 500 zł możesz już
    mieć np na dodatkowego samyanga - upieczesz tak dwie pieczenie na jednym
    ogniu.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2010-04-08 09:31:15
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    jest jeszcze taki tamron Tamron 10-24, f 3,5 - 4,5 w testach wypada lepiej
    niż 11-18 i porównywalny z sigmą10-20 a nowe chodzą po 1500zł??

  • 7. Data: 2010-04-08 10:20:47
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-04-08 01:27:14 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Sigma wypada trochę lepiej, ale nie warto dopłacać tej ceny jeśli chcesz
    > znać moje zdanie. Nowa sigma jest jeszcze lepsza (były dwie wersje),

    Rewiusy tu i ówdzie nie do końca popierają tą tezę.

    > IMHO nie, ale ten tamron/sony kosztuje raczej tyle samo. Jak potrafisz
    > znaleźć taniej to bierz - różnica niewielka,

    Ekhm, na ile mnie pamięć nie zwodzi, to ten Tamron ma opinię
    najgorszego UWA na rynku. Różnica jest wyraźna już w samym zakresie
    ogniskowych.

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-04-08 11:44:37
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hpk7p3$78c$1@opal.icpnet.pl>,
    TheGuru nabazgrał:
    > jest jeszcze taki tamron Tamron 10-24, f 3,5 - 4,5 w testach wypada lepiej
    > niż 11-18 i porównywalny z sigmą10-20 a nowe chodzą po 1500zł??

    Jak tylko wyszedł pojawiły się sample na forum Pentaksa... I momentalnie
    przeszła mi ochota na to szkło.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    A o ACTA cichutko

  • 9. Data: 2010-04-08 13:34:19
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Jak tylko wyszedł pojawiły się sample na forum Pentaksa... I momentalnie
    > przeszła mi ochota na to szkło.

    chmmmm. mo to chyba tylko sigma zostaje ;-D

  • 10. Data: 2010-04-08 21:36:12
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Apr 8, 2:34 pm, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > chmmmm. mo to chyba tylko sigma zostaje ;-D

    Mialem kiedys ta starsza sigme (F4-5.6) i nie narzekalem. Bardzo
    solidnie zrobiona, szybki AF, ladne kolory i kontrast. Polecam. Napisz
    jeszcze do czego to chcesz przypiac. Jesli do Canona to moze jednak
    firmowe 10-22mm?

    P.