  • 21. Data: 2010-03-12 18:44:16
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/10 - fotoplenery.eu
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał

    > Zapytam sakramentalnie - której literki w słowie *globalne* nie rozumiesz?
    >
    > Styczeń 2010 był najcieplejszym styczniem w historii pomiarów
    > temperatury - i chodzi oczywiście o przeciętną z całej Ziemi.

    W Australii faktycznie byly upały. Ale... wygłaszane do niedawna histeryczne
    prognozy szybkiego stopnienia lodowców trzeba bylo ostatnimi czasy dosć
    gruntownie zmodyfikować.

    > W Polsce, Wielkiej Brytanii czy USA styczeń był raczej z tych
    > zimniejszych, a w takiej Kanadzie było jak na styczeń wyjątkowo ciepło -
    > AŻ -9 stopni w IIRC Montrealu.

    I to wszystko są krótkoterminowe fluktuacje temperatury. Jaki jest trend
    długofalowy - nikt nie wie. Ale... straszyć oczywiście mozna - szczególnie,
    gdy znajdują się sponsorzy takiego straszenia ciągnący z rozbudzonych
    strachów ogromne zyski. Amatorów zarobienia na ludzkim strachu jest dużo -
    na Czernobylu, dziurze ozonowej, na świńskiej grypie, na globalnym
    ociepleniu...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2010-03-12 18:51:00
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski pisze:
    [...]
    > I to wszystko są krótkoterminowe fluktuacje temperatury. Jaki jest trend
    > długofalowy - nikt nie wie.

    Tu się niestety IMHO mylisz.

    Mimo wszystko - jeśli uważasz, że to wszystko bzdury, spróbuj dowiedzieć
    się, co konkretnie jest bzdurą.
    No więc ile stopni wyniosło - według tych ludzi, którym nie wierzysz -
    do tej pory spowodowanego przez człowieka GO?

    Nie powiesz mi, że im nie wierzysz, nie wiedząc w co konkretnie nie
    wierzysz?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 23. Data: 2010-03-12 19:41:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał:

    > Tu się niestety IMHO mylisz.

    Mylę się? Pzrecuie ż wiel;okrotnie w historii naszej planety bywały okresy
    cieplejszego i zimniejszego klimatu. W tzrciorzędzie bywały na zielmiach
    Polski długie okresy klimatu znacznie cieplejszego niz obecny, potem
    pzryszły epoki lodowcowe. W naszej, udokumentowanej historii były już
    odnotowane lata kiedy Bałtyk całkowicie zamarzał jak również okresy, kiedy
    na ziemiach polskich z całkiem dobrym skutkiem uprawiano winorośl.

> [...]
    > No więc ile stopni wyniosło - według tych ludzi, którym nie wierzysz -
    > do tej pory spowodowanego przez człowieka GO?

    Dokładnych danych nie miałem, ale - specjalnie zajrzałem do wikipedii i
    potwierdziło się to, co pamiętałem - że to niecały stopień - jak podają w
    okresie 1905-2005 ok. 0.74 stopnia. I wierzę, że faktycznie w tym okresie
    temperatura mogla o tyle wzrosnąć, ale podobne wzrosty już się wielokrotnie
    w historii naszej planety zdarzały.

    > Nie powiesz mi, że im nie wierzysz, nie wiedząc w co konkretnie nie
    > wierzysz?

    A dlaczego zarzucasz mi, że nie wiem w co nie wierzę? Wiem natomiast, ze
    wierzę w chciwość ludzką i to, ze na sztucznym rozbudzaniu starchu można
    całkiem sporo zarobić.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 24. Data: 2010-03-12 19:57:28
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski pisze:
    [...]
> [...]
    > odnotowane lata kiedy Bałtyk całkowicie zamarzał jak również okresy, kiedy
    > na ziemiach polskich z całkiem dobrym skutkiem uprawiano winorośl.

    Znów piszesz europocentrycznie. W skali globy średnia była stała.
    Poza tym zdefiniuj winorośl - winogrona uprawiam z całkiem dobrym
    skutkiem na mojej działce i nawet mam zdjęcia zrobione moim dzielnym
    pentaxem.

    > Dokładnych danych nie miałem, ale - specjalnie zajrzałem do wikipedii i
    > potwierdziło się to, co pamiętałem - że to niecały stopień - jak podają w
    > okresie 1905-2005 ok. 0.74 stopnia.

    Tak jest!

    > I wierzę, że faktycznie w tym okresie
    > temperatura mogla o tyle wzrosnąć, ale podobne wzrosty już się wielokrotnie
    > w historii naszej planety zdarzały.

    Twardych danych (pomiary temperatury robione certyfikowanym sprzętem w
    kilku tysiącach punktów odpowiednio dobranych) niestety nie ma nawet za
    XIX wiek. Z miękkich wynika, że w ciągu ostatnich 4000 lat się nie zdarzały.

    > A dlaczego zarzucasz mi, że nie wiem w co nie wierzę?

    No przecież nie zarzucam...

  • 25. Data: 2010-03-12 21:04:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał:

    > [...]
    >
    > Znów piszesz europocentrycznie. W skali globy średnia była stała.

    Masz jakieś wiarygodne dane? Bo np. pod adresem
    http://www.nabiegun.pl/lekcje.php?les=9&t=material&s
    h=o profesor Rajmund
    Pzrybylak z Zakładu Klimatologii UMK w Toruniu twierdzi co innego. Na
    poglądowych wykkresach brakuje wprawdzie skali temperatur, ale w tekście
    trochę danych liczbowych można znaleźć.

    Mam co do tej tezy spore wątpliwości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 26. Data: 2010-03-12 21:49:34
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Jan Rudziński pisze:
    > winogrona uprawiam z całkiem dobrym
    > skutkiem na mojej działce i nawet mam zdjęcia zrobione moim dzielnym
    > pentaxem.

    A już miałem pisać że off topic... ;)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 27. Data: 2010-03-12 21:51:48
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Janko Muzykant pisze:
    > Więcej śniegu! Do czerwca! :)))

    Kilka lat temu, tydzień przed długim weekendem majowym była kra na
    jeziorach, więc prawie-precedens jest.

  • 28. Data: 2010-03-12 23:13:47
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 12 of Mar 2010 19:08, Janko Muzykant wrote:

    > Więcej śniegu! Do czerwca! :)))

    Weź sobie całą moją zimę.

    Machniom? Weźmiesz sobie całą moją zimę i pluchę
    w zamian za cieplejsze i jaśniejsze pory roku.

    --
    nb

  • 29. Data: 2010-03-12 23:45:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:
    > Weź sobie całą moją zimę.
    >
    > Machniom? Weźmiesz sobie całą moją zimę i pluchę
    > w zamian za cieplejsze i jaśniejsze pory roku.

    Bardzo chętnie zbiorę zimę od wszystkich. Możecie sobie zabrać te
    spocone dni pełne much, lepiących się pajęczyn, pierdzących motorków po
    nocach i rozwrzeszczanych pokemonów na szlakach :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 30. Data: 2010-03-13 14:11:20
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Bardzo chętnie zbiorę zimę od wszystkich.

    Ech... żeby się tak dało to już byś mógł

    > Możecie sobie zabrać te spocone dni pełne much, lepiących się pajęczyn,
    > pierdzących motorków po nocach i rozwrzeszczanych pokemonów na szlakach :)

    Miałem tak samo do niedawna.
    Pewnego roku mi przeszło i mam już powyżej uszu wszystkiego pomiędzy
    środkiem jesieni (jeśli łaskawa), a środkiem wiosny ; )))
    Nie znoszę zimna, szarzyzny brudnego śniegu i błota.
    Ciężko się żyje w naszej strefie klimatycznej ; )

    adam