  • 21. Data: 2010-01-08 15:25:10
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/01 - fotoplenery.eu
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 16:06, nb <n...@n...net> wrote:

> [...]
    > +/- (bliżej/dalej) i lewa/prawa

    > Też tak myślałem, próbując sobie wyobrazić rodzaj odwzorowania,
    > Od płaskiego obrazka, przez taśmę styczną do kuli, raz przylegającą
    > raz nie. Raz z bliżej odległości (między środkiem kuli a jej
    > powierzchnią) raz dalszej (z odległości większej niż promień kuli).
    > Wyszło, że w większości wypadków deformację można złagodzić
    > zwiększając odległość od tej kartki/taśmy/czaszy. Czyli wciskanie
    > minusa przy oglądaniu. Niewiele to daje. Zniekształcenia są
    > ponad mój próg akceptowalności. Szkoda, bo widać że jest co pokazać,

    to tylko kwestia treningu.

    wiele osob kiedy pierwszy raz oglada wirujace panoramy sferyczne
    skarzy sie na zawroty glowy.
    glownie kobiety jak zauwazylem czesciej.
    ponoc za ktoryms razem przechodzi.

    ja uwielbiam patrzec na wirujace , troche to przypomia perspektywe i
    wirujacy krajobraz jaki widzisz kokpitu w samolocie w trakcie
    korkociagu. . jasne porownani nie ma , ale tak to mniej wiecej wiruje
    - slicznie . jedno z piekniejszych przezyc w realu.

  • 22. Data: 2010-01-08 18:03:09
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 08 of Jan 2010 16:25, XX YY wrote:

    > to tylko kwestia treningu.

    Czyli to ma być sztuka dla wyrobionych odbiorców?

    > wiele osob kiedy pierwszy raz oglada wirujace panoramy sferyczne
    > skarzy sie na zawroty glowy.

    Chyba pierwszy (i jedyny?) wspomniałem o zawrotach głowy
    ale się nie skarżyłem?

> [...]
    > korkociagu. . jasne porownani nie ma , ale tak to mniej wiecej wiruje
    > - slicznie . jedno z piekniejszych przezyc w realu.

    I swoje panoramy adresujesz do lotników ze szczególnym
    zamiłowaniem do korkociągów? Bez disclaimera to arogancja.

    Kiedyś wygrałem zawody, kto najdłużej wytrzyma na karuzeli
    i za tę nagrodę kupiłem następne bilety na karuzelę.
    Dwukrotnie pomyślnie przeszedłem sadystyczne testy na wirówkach
    w GOBL-u (odpluli za niedowagę i za astygmatyzm, ale nie
    za zawroty głowy).

    Potrafię, stojąc na głowie, wypić 50 gramów spirytusu
    i chodzić potem po balustradach, rynnach i piorunochronach.
    Jednak wolę napić się winka siedząc w fotelu i z kieliszka,
    który się nie kolebie, No i właśnie takie moje zarzuty
    wobec prezentacji panoramy, jak do tego gibającego kieliszka.

    A próbowałeś coś podregulować? Widywałem stronki,
    gdzie oglądacz mógł sam podregulować siłę efektów.
    Może jakąś znajdę.

    --
    nb

  • 23. Data: 2010-01-08 18:15:02
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 08 of Jan 2010 15:42, XX YY wrote:

    > dorzucam jeszcze jedna:
    >
    > popiersie Mozarta:
    >
    > http://sites.google.com/site/panosaurus2/p-03
    >
    > mam jeszcze kamien pod ktorym siadywal Bethoven , gdyby kogos
    > interesowal to prosze dac znac.

    Mnie interesuje. Tak jak drabina, która się przyśniła Jakubowi.
    Czyli ze względu na kamień i drabinę, a nie na Beethovena
    czy Biblie.

    PS
    W panosaurach też piszesz Bethoven, przez jedno "e".
    Warto zmienić.

    --
    nb

  • 24. Data: 2010-01-08 18:19:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A próbowałeś coś podregulować? Widywałem stronki,
    > gdzie oglądacz mógł sam podregulować siłę efektów.
    > Może jakąś znajdę.

    nie wyobrazam sobie aby istniuala mozliwosc regulacji srednicy kuli.
    jedyn co mozna zrobic to ograniczyc kat widzenia zooma.
    aktualnie mam ustawiony od 5 do 120 st czyli dosyc szeroko , jesli
    ktos lubi iech zobaczy szerzej wezej zawsze mozna. Moglbym ograniczyc
    np od 20 do 90 , wowczas nie zobaczysz takich znieksztalcne
    ( normalnych dla takich katow - kat widzenia oka odpowiad przy
    normalnym postrzeganiu ogniskowej ok 80 mm dla FF).
    Ale tak maja wszstkie panoramy. Te akurat robilem w dosyc ciasnym
    otoczeniu mozart jest pod gore stad koniecznosc zadzierania glowy w
    tym kierunku.

    jesli zobaczysz te panorame robiony krotszym obiektywem to takiego
    wrazenia nie ma.

    http://sites.google.com/site/panosaurus2/panorama-16
    .

  • 25. Data: 2010-01-08 18:26:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 19:15, nb <n...@n...net> wrote:

> [...]
    > czy Biblie.
    >
    > PS
    > W panosaurach też piszesz Bethoven, przez jedno "e".

    warto , dzieki juz zmienilem

    czy straussowie sa dobrze ?

  • 26. Data: 2010-01-08 18:27:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jan., 19:15, nb <n...@n...net> wrote:

    > Mnie interesuje. Tak jak drabina, która się przyśniła Jakubowi.

    Jakub nic nie pisal na grupie ze Mu sie przysnila drabina .

  • 27. Data: 2010-01-08 18:28:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A kostkę brukową po której chodził marszałek Żukow masz?
    >
    > --

    libiszewski

    beethoven i mozart nie byli radzieckimi generalami.
    wrzuc na google to moze cos wyskoczy i cie oswieci.

  • 28. Data: 2010-01-08 18:51:51
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 08 of Jan 2010 19:19, XX YY wrote:

    > nie wyobrazam sobie aby istniuala mozliwosc regulacji srednicy kuli.

    Chodziło mi nie o regulowanie prezentacji, ale o hipotetyczne
    możliwości konfiguracji obiekt-obraz-obserwator,

    > jedyn co mozna zrobic to ograniczyc kat widzenia zooma.

    Tutaj http://fotopolska.eu/old/2p.html z prawej strony
    obrazka, u góry jest taki mały trójkącik. Naciskamy go
    i rozwija się zestaw suwaczków. Mnie interesuje "fov".
    Przy większych wartościach (suwak bardziej w prawo)
    mocniej wystepuje efekt na który się skarżyłem
    (za daleko środek, boki za blisko i zdeformowane).
    Wydaje mi się, że w Twoich panoramach lepiej byłoby
    ten fov nieco zmniejszyć. Również można pomerdać
    suwaczkami "fisheye" i "fisheyefovlink".
    Nie chcę zbyt wiele sugerować, decyzja należy do autora.

> [...]
    > tym kierunku.
    >
    > jesli zobaczysz te panorame robiony krotszym obiektywem to takiego

    Mniej więcej o to (mi) chodzi. Ale nie do końca.
    Jeszcze przemyślę. Na razie widać antagonistyczne
    cechy, które trzeba jakimś kosztem pogodzić.

    --
    nb

  • 29. Data: 2010-01-08 19:04:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tutajhttp://fotopolska.eu/old/2p.htmlz prawej strony
    > obrazka, u góry jest taki mały trójkącik

    alez to nie jest panorama sferyczna tylko plaska 360 st.
    jesli obetne gore i dol u siebie , czyli ogranicze pola widzenia
    znieksztalcenia perspektywy beda mniejsze-to oczywiste.

    to kwestia odleglosci od obiektywu.

  • 30. Data: 2010-01-08 19:10:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tutajhttp://fotopolska.eu/old/2p.htmlz prawej strony
    > obrazka, u góry jest taki mały trójkącik. Naciskamy go
    > i rozwija się zestaw suwaczków. Mnie interesuje "fov".

    ten fov to nic innego jak ograniczenie / rozszerzenie kata widzenia
    czyli zooma.
    to o czym pisalem , perspektywa nie ulega zmianie.
    nie podoba mi sie w tej panoramie duza dystorsja , linie skosne nie sa
    proste tylko lukowe , to robi przykre wrazenie no i dynamika sceny
    raczej slabiutka , ale nie o to chodzi.

    slowem ten edytor panoramy pozwala na zmiane szerkosic kata
    postrzegnia w trakcie ogladania panoramy.
    mam takie rozne edytory ( sa generowane wrza z panorama i html
    automatycznie , ale to nic nie daje w istocie - top tylko pgraniczenie
    kata widzenia. Osuagniesz to samo jesli nie bedziesz robil tak
    szerokich odjazdow.