-
21. Data: 2018-11-20 10:14:01
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-11-20 o 10:07, Pszemol pisze:
> LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
>> W dniu 2018-11-20 o 02:42, Pszemol pisze:
>>> LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
>>>> W dniu 2018-11-18 o 23:23, Pszemol pisze:
>>>>
>>>>>>>>>> W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> A gruba gdzie?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
>>>>>>>>> zbiorniczka?
>>>>>>>>>
>>>>>>>> Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak jest
>>>>>>>> zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
>>>>>>>> nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
>>>>>>>> miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
>>>>>>>> pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.
>>>>>>>
>>>>>>> A jak z cienkiego sika borygo do zbiorniczka od razu po odpaleniu silnika
>>>>>>> to objaw otwartego na stałe termostatu?
>>>>>>>
>>>>>>> Bo autko się podejrzanie długo nagrzewa...
>>>>>>>
>>>>>> Możliwe, musisz sprawdzić termostat. Nie powinno to być trudne.
>>>>>
>>>>> Ha ha ha.... że co?? A toś walnął.
>>>>
>>>> No co? ASO tak by zrobiło, kiedy klient się uskarża na powyższe.
>>>> https://www.youtube.com/watch?v=k-OjnrIgS_A
>>>>
>>>> Film trwa 3 minuty :] Aku odkręcasz, potem cyk-pyk wężyk, 2 sruby i
>>>> masz w ręce termostat. Płyn, jesli stary, nie musisz spuszczać. Sam
>>>> zleci. Dobrze na lekko ciepłym się robi bo ręce nie marzną :]
>>>>
>>>
>>> Film trwa 3 minuty bo nie jest z ciągłej kamery tylko mocno pocięty.
>>
>> Dopisałem przecież, ze pan na filmie podaje 10 min :>
>>
>>> Samo wyjęcie aku i koszyka będzie trwać więcej niż 3 minuty.
>>> Poza tym siostrzeniec ma inne Punto.
>>> Jego jest diesel 1.9 JTD.
>>> Taki jak w tej Alfie, termostat jest bez wyjmowalnej wkładki i ze
>>> zintegrowanym czujnikiem temperatury:
>>> https://youtu.be/4ChsIimVDvQ
>>
>> No to jedź do ASO :D Napiszą Ci 4 roboczogodziny :D...ale sam ostatnio
>> się dziwiłeś że to tyle kosztuje :D
>>
>> Generalnie, zamiast szukać linków na YT + pisanina, już bys sam to zrobił :)
>>
>
> Ale co zrobił?
>
> Przecież ja nie wiem na 100 uszkodzony.
>
No to po co gitarę zawracasz? Żyjesz dalej z myślą że Ci się dłużej
grzeje, cienkim węzykiem sika do zbiorniczka i pasi. Zimą będziesz
dłużej czekał na ciepełko :) Setki osób jeździ bez termostatu (wycięty)
bo się kiedyś zaciął (opcja zatarcia/zamknięcia) i go wymontowali a
nowego nie kupili, bo nie.
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
OPOZYCJA ZNÓW WTRĄCA SIĘ W NIE SWOJE AFERY
-
22. Data: 2018-11-20 14:09:19
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: Pszemol <P...@P...com>
LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
> W dniu 2018-11-20 o 10:07, Pszemol pisze:
>> LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
>>> W dniu 2018-11-20 o 02:42, Pszemol pisze:
>>>> LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
>>>>> W dniu 2018-11-18 o 23:23, Pszemol pisze:
>>>>>
>>>>>>>>>>> W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> A gruba gdzie?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
>>>>>>>>>> zbiorniczka?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak jest
>>>>>>>>> zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
>>>>>>>>> nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
>>>>>>>>> miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
>>>>>>>>> pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.
>>>>>>>>
>>>>>>>> A jak z cienkiego sika borygo do zbiorniczka od razu po odpaleniu silnika
>>>>>>>> to objaw otwartego na stałe termostatu?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Bo autko się podejrzanie długo nagrzewa...
>>>>>>>>
>>>>>>> Możliwe, musisz sprawdzić termostat. Nie powinno to być trudne.
>>>>>>
>>>>>> Ha ha ha.... że co?? A toś walnął.
>>>>>
>>>>> No co? ASO tak by zrobiło, kiedy klient się uskarża na powyższe.
>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=k-OjnrIgS_A
>>>>>
>>>>> Film trwa 3 minuty :] Aku odkręcasz, potem cyk-pyk wężyk, 2 sruby i
>>>>> masz w ręce termostat. Płyn, jesli stary, nie musisz spuszczać. Sam
>>>>> zleci. Dobrze na lekko ciepłym się robi bo ręce nie marzną :]
>>>>>
>>>>
>>>> Film trwa 3 minuty bo nie jest z ciągłej kamery tylko mocno pocięty.
>>>
>>> Dopisałem przecież, ze pan na filmie podaje 10 min :>
>>>
>>>> Samo wyjęcie aku i koszyka będzie trwać więcej niż 3 minuty.
>>>> Poza tym siostrzeniec ma inne Punto.
>>>> Jego jest diesel 1.9 JTD.
>>>> Taki jak w tej Alfie, termostat jest bez wyjmowalnej wkładki i ze
>>>> zintegrowanym czujnikiem temperatury:
>>>> https://youtu.be/4ChsIimVDvQ
>>>
>>> No to jedź do ASO :D Napiszą Ci 4 roboczogodziny :D...ale sam ostatnio
>>> się dziwiłeś że to tyle kosztuje :D
>>>
>>> Generalnie, zamiast szukać linków na YT + pisanina, już bys sam to zrobił :)
>>>
>>
>> Ale co zrobił?
>>
>> Przecież ja nie wiem na 100 uszkodzony.
>>
> No to po co gitarę zawracasz? Żyjesz dalej z myślą że Ci się dłużej
> grzeje, cienkim węzykiem sika do zbiorniczka i pasi. Zimą będziesz
> dłużej czekał na ciepełko :)
I więcej paliwa marnował? Głupie to...
Ale tak mysle ze gdyby termostat byl otwarty to temperatura chyba nie
siedzialaby po pewnym czasie rowno w polowie zakresu tylko wahałaby sie w
dół w czasie jazdy... może nie jest uwalony? :-)
> Setki osób jeździ bez termostatu (wycięty)
> bo się kiedyś zaciął (opcja zatarcia/zamknięcia) i go wymontowali a
> nowego nie kupili, bo nie.
>
To Twoi koledzy tacy ,,mądrzy"? :-)
-
23. Data: 2018-11-20 14:32:27
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 20-11-2018 o 14:09, Pszemol pisze:
>>>>>>>>> Bo autko się podejrzanie długo nagrzewa...
>>>>>>>>>
>>>>>>>> Możliwe, musisz sprawdzić termostat. Nie powinno to być trudne.
>>>>>>>
>>>>>>> Ha ha ha.... że co?? A toś walnął.
>>>>>>
>>>>>> No co? ASO tak by zrobiło, kiedy klient się uskarża na powyższe.
>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=k-OjnrIgS_A
>>>>>>
>>>>>> Film trwa 3 minuty :] Aku odkręcasz, potem cyk-pyk wężyk, 2 sruby i
>>>>>> masz w ręce termostat. Płyn, jesli stary, nie musisz spuszczać. Sam
>>>>>> zleci. Dobrze na lekko ciepłym się robi bo ręce nie marzną :]
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Film trwa 3 minuty bo nie jest z ciągłej kamery tylko mocno pocięty.
>>>>
>>>> Dopisałem przecież, ze pan na filmie podaje 10 min :>
>>>>
>>>>> Samo wyjęcie aku i koszyka będzie trwać więcej niż 3 minuty.
>>>>> Poza tym siostrzeniec ma inne Punto.
>>>>> Jego jest diesel 1.9 JTD.
>>>>> Taki jak w tej Alfie, termostat jest bez wyjmowalnej wkładki i ze
>>>>> zintegrowanym czujnikiem temperatury:
>>>>> https://youtu.be/4ChsIimVDvQ
>>>>
>
> Ale tak mysle ze gdyby termostat byl otwarty to temperatura chyba nie
> siedzialaby po pewnym czasie rowno w polowie zakresu tylko wahałaby sie w
> dół w czasie jazdy... może nie jest uwalony? :-)
Miałem uszkodzony termostat w podobnym silniku. Wskazówka podnosiła się
na 1/4 skali. Normalną temperaturę pracy można było osiągnąć tylko w
największe letnie upały.
Te silniki długo się nagrzewają same z siebie, więc może TTTM?
Obadaj rury do chłodnicy na zimnym silniku. Powinny być ciągle zimne, a
potem nagle wrzątek. Przy uszkodzonym termostacie, rury nagrzewały się
stopniowo.
yabba
-
24. Data: 2018-11-20 14:49:25
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-11-20 o 14:09, Pszemol pisze:
[...]
>>> Ale co zrobił?
>>>
>>> Przecież ja nie wiem na 100 uszkodzony.
>>>
>> No to po co gitarę zawracasz? Żyjesz dalej z myślą że Ci się dłużej
>> grzeje, cienkim węzykiem sika do zbiorniczka i pasi. Zimą będziesz
>> dłużej czekał na ciepełko :)
>
> I więcej paliwa marnował? Głupie to...
>
> Ale tak mysle ze gdyby termostat byl otwarty to temperatura chyba nie
> siedzialaby po pewnym czasie rowno w polowie zakresu tylko wahałaby sie w
> dół w czasie jazdy... może nie jest uwalony? :-)
Nie musi. Termostat nie otwiera się przy 85C lecz wcześniej, później to
praca chłodnicy i wentylatora, yabba podał ci możliwość organoleptyczną
sprawdzenia. Termostat może (co się często zdarza) nie zamykać się do
końca i pracować w krótkim zakresie.
>
>> Setki osób jeździ bez termostatu (wycięty)
>> bo się kiedyś zaciął (opcja zatarcia/zamknięcia) i go wymontowali a
>> nowego nie kupili, bo nie.
>>
>
> To Twoi koledzy tacy ,,mądrzy"? :-)
To nie są MOI koledzy :]
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
OPOZYCJA ZNÓW WTRĄCA SIĘ W NIE SWOJE AFERY
-
25. Data: 2018-11-20 15:28:31
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: Pszemol <P...@P...com>
yabba <g...@g...com> wrote:
> Miałem uszkodzony termostat w podobnym silniku. Wskazówka podnosiła się
> na 1/4 skali. Normalną temperaturę pracy można było osiągnąć tylko w
> największe letnie upały.
> Te silniki długo się nagrzewają same z siebie, więc może TTTM?
> Obadaj rury do chłodnicy na zimnym silniku. Powinny być ciągle zimne, a
> potem nagle wrzątek. Przy uszkodzonym termostacie, rury nagrzewały się
> stopniowo.
>
Dzięki! Wygląda to na ciekawą metodę diagnostyczną.
Ale skoro po tym dlugim czasie wskazowka jednak dochodzi do normalnej
wartosci to może termostat ok i TTTMajom.
:-)
-
26. Data: 2018-11-20 15:40:57
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 20-11-2018 o 15:28, Pszemol pisze:
> yabba <g...@g...com> wrote:
>> Miałem uszkodzony termostat w podobnym silniku. Wskazówka podnosiła się
>> na 1/4 skali. Normalną temperaturę pracy można było osiągnąć tylko w
>> największe letnie upały.
>> Te silniki długo się nagrzewają same z siebie, więc może TTTM?
>> Obadaj rury do chłodnicy na zimnym silniku. Powinny być ciągle zimne, a
>> potem nagle wrzątek. Przy uszkodzonym termostacie, rury nagrzewały się
>> stopniowo.
>>
> Dzięki! Wygląda to na ciekawą metodę diagnostyczną.
>
> Ale skoro po tym dlugim czasie wskazowka jednak dochodzi do normalnej
> wartosci to może termostat ok i TTTMajom.
>
Zależy w jakiej pozycji termostat się zaciął. Może być otworzony stale
na 100% przepływu, albo na 75%, albo na 50% albo na 25% albo stale
zamknięty (przykładowe wartości). Przy pełnym otwarciu oraz na 75%,
silnik nigdy się nie zagrzeje do normalnej temperatury. Przy 50%
nagrzewanie będzie bardzo długie, ale ostatecznie osiągnie normę. Przy
25% będzie niby normalnie, ale przy dużym obciążeniu silnik się
zagotuje. Przy całkowitym zamknięciu nie będzie można normalnie
użytkować samochodu.
yabba
-
27. Data: 2018-12-05 14:36:46
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"yabba" <g...@g...com> wrote in message
news:pt16ds$k93$1@node1.news.atman.pl...
> W dniu 20-11-2018 o 15:28, Pszemol pisze:
>> yabba <g...@g...com> wrote:
>>> Miałem uszkodzony termostat w podobnym silniku. Wskazówka podnosiła się
>>> na 1/4 skali. Normalną temperaturę pracy można było osiągnąć tylko w
>>> największe letnie upały.
>>> Te silniki długo się nagrzewają same z siebie, więc może TTTM?
>>> Obadaj rury do chłodnicy na zimnym silniku. Powinny być ciągle zimne, a
>>> potem nagle wrzątek. Przy uszkodzonym termostacie, rury nagrzewały się
>>> stopniowo.
>>>
>> Dzięki! Wygląda to na ciekawą metodę diagnostyczną.
>>
>> Ale skoro po tym dlugim czasie wskazowka jednak dochodzi do normalnej
>> wartosci to może termostat ok i TTTMajom.
>
> Zależy w jakiej pozycji termostat się zaciął. Może być otworzony stale na
> 100% przepływu, albo na 75%, albo na 50% albo na 25% albo stale zamknięty
> (przykładowe wartości). Przy pełnym otwarciu oraz na 75%, silnik nigdy się
> nie zagrzeje do normalnej temperatury. Przy 50% nagrzewanie będzie bardzo
> długie, ale ostatecznie osiągnie normę. Przy 25% będzie niby normalnie,
> ale przy dużym obciążeniu silnik się zagotuje. Przy całkowitym zamknięciu
> nie będzie można normalnie użytkować samochodu.
Rozumiem - dzięki za info.