-
1. Data: 2018-11-16 01:57:01
Temat: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: Pszemol <P...@P...com>
Czemu do niego dochodzą dwie rurki?
Jedną, grubszą widzę u dołu, na dnie zbiorniczka, a drugą cienką od góry?
Jak to ma działać?
-
2. Data: 2018-11-16 04:24:50
Temat: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: l...@g...com
Tak jak chociażby w Golfie II.
-
3. Data: 2018-11-16 09:45:10
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: Pszemol <P...@P...com>
<l...@g...com> wrote:
> Tak jak chociażby w Golfie II.
Nie wyjasnia mi to niczego, bo nie mam Golfa :-)
Natomiast w Hondach i Toyotach jakie posiadałem zbiornik wyrównawczy miał
tylko jeden otwór na rurkę, w zakrętce. I rurka w tej zakrętce była
przedłużona do samego dna pojemnika. Korek ciśnieniowy ma tam ujście i
równocześnie z dna zasysa płyn przy ochładzaniu się silnika.
Projekt z jedną rurką znów prostszy od wynalazków europejskich...
Czyżby znowu punkt dla Japończyków?
-
4. Data: 2018-11-16 10:51:42
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: l...@g...com
W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.
-
5. Data: 2018-11-16 11:58:01
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: Pszemol <P...@P...com>
<l...@g...com> wrote:
> W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.
A gruba gdzie?
Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
zbiorniczka?
-
6. Data: 2018-11-16 12:13:15
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-11-16 o 11:58, Pszemol pisze:
> <l...@g...com> wrote:
>> W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.
>
> A gruba gdzie?
>
> Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
> zbiorniczka?
>
Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak jest
zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
7. Data: 2018-11-16 12:16:38
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2018-11-16 o 12:13, LordBluzg(R) pisze:
> Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak jest
> zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
> nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
> miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
> pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.
>
No to cienki był za cienki.
-
8. Data: 2018-11-16 12:23:30
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-11-16 o 12:16, t-1 pisze:
> W dniu 2018-11-16 o 12:13, LordBluzg(R) pisze:
>
>> Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak
>> jest zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
>> nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
>> miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
>> pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.
>>
>
> No to cienki był za cienki.
No nie. Nie tyle on się zapchał co węższe wejscie w korek. Zapchało się
"masłem" (olej z wodą) w samym korku.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
9. Data: 2018-11-16 12:26:25
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-11-16 o 12:13, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 2018-11-16 o 11:58, Pszemol pisze:
>> <l...@g...com> wrote:
>>> W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.
>>
>> A gruba gdzie?
>>
>> Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
>> zbiorniczka?
>>
> Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak jest
> zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
> nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
> miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
> pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.
>
Generalnie cienki jest również formą odpowietrzania, bo wiadomo że
powietrze idzie do góry a cienki w silniku podłączony jest do
najwyższego miejsca. W ogóle w takim przypadku nie zauwazyłem
występowania korka cisnieniowego (przynajmniej u mnie w oryginale tak było).
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
10. Data: 2018-11-17 21:56:13
Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Od: Pszemol <P...@P...com>
LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
> W dniu 2018-11-16 o 11:58, Pszemol pisze:
>> <l...@g...com> wrote:
>>> W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.
>>
>> A gruba gdzie?
>>
>> Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
>> zbiorniczka?
>>
> Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak jest
> zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
> nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
> miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
> pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.
A jak z cienkiego sika borygo do zbiorniczka od razu po odpaleniu silnika
to objaw otwartego na stałe termostatu?
Bo autko się podejrzanie długo nagrzewa...