  • 81. Data: 2014-05-12 18:34:29
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Pepek <p...@i...pl>

    W dniu 2014-05-12 15:00, RadoslawF pisze:

    > Ewidentnie coś spaprał przy wkręcaniu filtra.
    > Osobiście i nie raz wymieniałem filtry w dużym fiacie
    > i polonezie, zawsze dokręcałem tylko ręką, przy odkręcaniu
    > trzeba było się wspomóc kluczem lub wkrętakiem.
    > Stawiam na suchą uszczelkę którą powykręcało.
    >

    > Pozdrawiam
    czy mnie pamięc myli, czy na filtrach lub opakowaniach filtrów jest
    informacja zeby montować (dokręcać) ręcznie?

  • 82. Data: 2014-05-12 19:40:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message

    > Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika turbo "produkuje" coraz
    > większe ciśnienie - coraz bardziej spręża powietrze wysyłane do cylindrów.
    > A im więcej tego powietrza (i rzecz jasna - odpowiednio więcej paliwa),
    > tym silnik jest w stanie wytworzyć więcej mocy.

    No właśnie nie jest to liniowy przyrost - w tym passacie CC
    którym jechałem, silnik 2 litra z turbo, był SKOKOWY przyrost
    mocy powyżej pewnego progowego poziomu obrotów.

  • 83. Data: 2014-05-12 19:48:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pepek" <p...@i...pl> wrote in message

    > czy mnie pamięc myli, czy na filtrach lub opakowaniach filtrów
    > jest informacja zeby montować (dokręcać) ręcznie?

    Oczywiście! I jak uważnie będziesz stosował się do tej
    instrukcji to nie będziesz potrzebował przy odkręcaniu
    go potem żadnego klucza ani śrubokręta.
    Wiedzą to Ci, którzy ZAWSZE serwisują auto samemu
    i nie dają go do warsztatu, gdzie ZAWSZE zakręcają
    wszystko bez wyczucia i za mocno - począwszy od
    korka spustowego, który u mnie był tak dokręcony
    że aluminiowa podkładka/uszczelka była zmiażdzona
    do cieniutkiej blaszki (mimo że producent daje tam
    torque tylko 14-20 foot-pounds, czyli lekkie dociśnięcie!)
    aż do dokręcenia filtra na takiego chama, że nawet
    kluczem/nakładką trzeba się mocno natrudzić aby go
    odkręcić.

    Niestety niektórzy mechanicy do grupy najbystrzejszych
    ludzi nie należą albo abstrakcyjny "strach przed cieknięciem",
    wyrażany tu niestety przez niektórych w komentarzach
    przeciw podanemu przeze mnie kranikowi, bierze u nich
    górę nad rozumem i przestrzeganiem punktów instrukcji.
    Producent filtrów naprawdę nie robi nic innego i dobrze
    wie jak nalezy dokręcać ich własne filtry - jak piszą aby
    dać tylko 3/4 obrotu po zetknięciu się uszczelki z silnikiem
    to znaczy że tyle wystarczy do pełnego i szczelnego dokręcenia.
    Dokręcanie filtra bardziej tylko może pogorszyć tą szczelność
    gdy uszczelkę zdeformujemy poza jej użyteczną granicę pracy
    a już na pewno zrobimy totalne piekło następnemu który
    będzie na tym aucie pracował i to musiał odkręcić, ale zwykle
    tym się żaden mechanik nie martwi bo ma przypadkowych
    klientów i nigdy nie ma tak że nie można "zwalić winy" na
    kogoś innego. Co innego jak się samemu pracuje na tym
    samym aucie w 100% wtedy pretencje masz do siebie samego.

  • 84. Data: 2014-05-12 19:49:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grejon" <g...@g...com> wrote in message
> [...]
    k_Stand_Axle_Stand_Car.jpg

    > Tylko, że krótko mówiąc - nie chce mi się. W sumie to ja też zarabiam
    > na czymś, na co moim klientom brakuje chęci albo umiejętności..

    Nie kwestionuję preferencji tego co Ci się chce robić a czego
    nie chce- to zrozumiałe że jak masz zaufanie do mechanika
    to mu powierzysz swoje auto - ja tylko wskazywałem na opcję
    że nie trzeba mieć koniecznie kanału ani podnośnika w garażu
    aby skutecznie i bezpiecznie wymienić sobie olej samemu.

  • 85. Data: 2014-05-12 21:25:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-12 19:40, Pszemol pisze:
    > "LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message

    > No właśnie nie jest to liniowy przyrost - w tym passacie CC
    > którym jechałem, silnik 2 litra z turbo, był SKOKOWY przyrost
    > mocy powyżej pewnego progowego poziomu obrotów.

    Aspekt 1.
    Turbina może być ze stałą geometrią lub zmienną.
    Zmienna geometria tak "macha" łopatkami, aby przy zadanych obrotach mieć
    maksymalną skuteczność. Stałe łopatki natomiast obliczone są na pracę w
    określonym zakresie obrotów.

    Aspekt 2.
    Jeśli turbina daje już odpowiednie ciśnienie, sterownik silnika może
    podać zwiększoną dawkę paliwa, adekwatną do tzw. "dynamicznej pojemności
    skokowej" - czyli "geometryczna" pojemność skokowa powiększona o
    "ściśnięte" powietrze.
    Bardzo duże uproszczenie: jeśli jakiś Hemi Big Block ma powiedzmy ok.
    5,7L pojemności, to po "dopompowaniu" go ciśnieniem 1,5 atm liczy się,
    jakby miał ok. 8,5L

    Są silniki, które mają istotnie mocnego "kopa", tak, jak starsze
    konstrukcje po uruchomieniu mechanicznego kompresora (vide: Mad Max). O
    ile się nie mylę, dotyczy to raczej silników o geometrii podkwadratowej.
    Silniki o dłuższym skoku są bardziej elastyczne - ale w tym temacie nie
    siedzę, może ktoś sporostuje.

    Przemol: sporo Subaru w USA ma uturbione silniki - porozmawiaj z kimś,
    przejedź się. Tyle, że Subaru to stare, dobre konstrukcje, i nie oddają
    dobrze charakteru nowszych, wysilonych silniczków.

    Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
    ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 86. Data: 2014-05-13 00:18:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Zmienna geometria tak "macha" łopatkami, aby przy zadanych obrotach mieć
    > maksymalną skuteczność. Stałe łopatki natomiast obliczone są na pracę w

    Niech sobie będzie jak chce - mi się ten kop przy 2500 rpm nie podobał.

> [...]
    > przejedź się. Tyle, że Subaru to stare, dobre konstrukcje, i nie oddają
    > dobrze charakteru nowszych, wysilonych silniczków.

    Nie będę rozmawiał o turbo bo mnie to nie rajcuje.
    Mam 286 HP w wolnossącym V6 3.5 litra i mi to wystarczy, turbo zbędne.

    > Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
    > ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)

    I szafa gra... niech każdy ma to co lubi...

  • 87. Data: 2014-05-13 01:10:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
    > Używacie może takich zaworków: http://www.qwikvalve.com/
    > Jakieś plusy/minusy?
    > Sądze, że mając taki zawór można ograniczyć procedurę
    > wymiany oleju znacznie wycinając z niej podnoszenie auta
    > na podnośniku, grzebanie się z kluczem, wymianę podkładki, itp...
    > I jeszcze jest łatwiej wyjść z całej procedury z czystymi rękami
    > i nierozlanym olejem na podłodze w garażu pod autem :-)

    powstaje tylko pytanie czy naprawdę tak wiele osób same sie babrze z wymianą
    oleju?

    przecież koszt tej operacji u mechanika to kilkadziesiąt złotych imho
    komplenie sie nie opłaca brudzic samemu.

  • 88. Data: 2014-05-13 01:39:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > powstaje tylko pytanie czy naprawdę tak wiele
    > osób same sie babrze z wymianą oleju?
    >
    > przecież koszt tej operacji u mechanika to kilkadziesiąt
    > złotych imho komplenie sie nie opłaca brudzic samemu.

    Tak wiele? To znaczy jak wiele? :-)
    Nie mówimy tu wcale o masowości zastosowania...

    Wątek oczywiście nie dotyczy tych co zawożą auto do zakładu.

  • 89. Data: 2014-05-13 13:50:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tam jednak wolę Harleya, który przy prędkości 120km/h robi
    > ckum-ckum-ckum, niż japońską "wiertarkę" ;)

    A właśnie, bo zawsze miałem zapytać jakiegoś chopperowca - jakie
    są w tym wolne obroty i jakie są maksymalne?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 90. Data: 2014-05-13 13:52:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > A co to za autko ma taki dziwny korek spustowy z dziurą na Torxa?

    Siena ma korek z dziurą na imbus 7mm.

    http://motogof.tumblr.com/