-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!newsfeed01.sul.
t-online.de!t-online.de!newsfeed.straub-nv.de!newsfeed.kamp.net!newsfeed.kamp.n
et!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.
news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
or-mail
Date: Tue, 15 Feb 2011 23:25:12 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
References: <4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 63
Message-ID: <4d5afd47$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.193.177
X-Trace: 1297808711 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2491 83.25.193.177:39643
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2350358
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
> Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
> odwrotnej.
> Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
> połowy auta?
> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
> No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się
> jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-)
>
> Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po
> mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.
Z tańszych rozwiązań:
- gumy wkręcane między zwoje sprężyn - podnosi się auto na podnośniku
(np. przy okazji wymiany opon) i wkłada taki gumowy dystans między
zwoje. Po postawieniu auta na kołach będzie kilka cm wyżej. Koszt 10zł
na koło, wada - szybsze zużycie sprężyn.
Coś takiego:
http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-miedzyzwoj
owe-sprezyn-i1456912932.html
- większe opony zimowe (trzeba sprawdzić jakie największe zmieszczą się
bez tarcia o nadkole przy dociśnięciu zawieszenia w zakręcie), pewnie
promień większy o 1-1.5cm nie będzie problemem. Tu koszt w sumie zerowy
jeżeli zrobisz to przy okazji kupna nowych opon.
- dłuższe sprężyny (dopasować pasujące od innego samochodu, albo zrobić
komplet na zamówienie), bezpiecznie można auto podnieść o jakieś 2-3cm,
teraz masz już pewnie udeptane sprężyny więc podniesienie będzie jeszcze
większe. Koszt pewnie 200-300zł za oś jeżeli dopasujesz coś od innego
auta, do jakiś 600-800 robionych na zamówienie.
- dystans między sprężynę a górne mocowanie amortyzatora. Tam pewnie
jest gumowa podkładka, którą trzeba wymienić na grubszą, albo włożyć
więcej takich samych podkładek. Tu można zyskać około 1cm. Koszt to nie
wiem jak w Ceed, bo to zależy od konstrukcji zawieszenia, ale pewnie coś
w okolicach 100zł za oś.
Z droższych:
- gwintowane zawieszenie. Do Ceed'a nie ma popularnych do takich
przeróbek kolumn Bilstein B6, zostaje w zasadzie tylko przerobienie
seryjnych na ruchomą podstawkę sprężyny. Profesjonalne firmy zajmujące
się serwisem zawieszenia potrafią takie rzeczy zrobić. Tyle że pewnie
będzie to kosztowne. Ale za to bardzo wygodne - regulacja wysokości to
kilka minut na koło.
Ceed jakoś popularności w rajdach nie zdobył, to i nie ma gotowych
kompletów na szuter (a właśnie takiego zestawu szukasz).
Cena to będzie tak od 2000zł za oś.
> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
> kosztami pi razy drzwi?
Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne
prowadzenie się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo
trudniej opanować samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.
Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze do
jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio twardsze
stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli praktycznie
przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało ładnych parę tysięcy.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.11 23:30 Jacek
- 15.02.11 23:51 Waldek Godel
- 16.02.11 00:19 Cavallino
- 16.02.11 00:21 Cavallino
- 16.02.11 00:27 Cavallino
- 16.02.11 00:28 Cavallino
- 16.02.11 00:40 Tomasz Pyra
- 16.02.11 00:47 Cavallino
- 16.02.11 00:51 Tomasz Pyra
- 16.02.11 01:14 Tomasz Pyra
- 16.02.11 03:44 Michał
- 16.02.11 04:01 Michał
- 16.02.11 04:05 Michał
- 16.02.11 08:11 sth
- 16.02.11 09:27 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=