  • Data: 2011-02-16 04:01:44
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zgadza się i tu z pomocą przychodzi hydropneumatyka.
    >
    > Trochę się pokajam, bo w pierwszym poście nie uściśliłem i nie
    > doczytałem - ubzdurało mi się, że R. określił Xantię i C5 jako auta z
    > regulowanym zawieszeniem i chciałem wyprowadzić dyskusję na temat
    > definicji, a wyszło trochę inaczej. Niemniej, wciąż uważam, że samo
    > zawieszenie hydropneumatyczne nie jest regulowane ;-)

    A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :)

    Xantia poza tym miała na tyle szybki system że niwelował wychylenia boczne,
    z czym sobie ponoć jeszcze Merc w220 S500 radzi - nie wiem. Renault nie
    było takie szybkie.

    a hydropneumatyk renault miał regulowany prześwit 3 pozycje (auto lub
    manualnie), oraz twardość, oraz poziomowanie.

    na wszystkich 3 wysokościach dało się jeździć (najniższa -vmax ~270km/h),
    najniższa się sama włacza powyżej 120km/h, wysoka na to na "teren".
    tłumienie (część "hydro") było robione w środku amortyzatora - szły
    kable od sterowania i odczytu do kompa.
    Nie wiem na ile komp badał styl jazdy i dziury/progi - ale pewnie coś
    robił skoro nawet Citoen w XM 89' już miał kompa od tego. a w renault
    to weszło w 92'.

    pozdrawiam.