  • Data: 2019-05-10 20:04:40
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-05 o 18:10, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Typowa sytuacja, którą obserwuję bardzo często. Stoją piesi przed
    > przejściem, zauważyli kilka samochodów jadących w obu kierunkach więc
    > czekają aż przejadą. Nawet nie obserwują sytuacji, bo wiedzą, że za
    > parę chwil (kwestia powiedzmy 20 sekund) będzie można swobodnie przejść.
    >
    > Ze strony kierowców sytuacja wygląda tak, że widząc iż przechodnie nie
    > zamierzają wtargnąć, jadą swobodnie. Jednakże jeden z kierowców
    > zamierza zatrzymać się przed przejściem i hamuje. Jadący z naprzeciwka
> [...]
    PoRD określa to jednoznacznie - jeżeli odbywa się to na przejściu przez
    drogę jedno jezdniową to kara się należy.

    Art. 13 8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze
    dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście
    odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w
    miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą
    innych urządzeń na jezdni.

    W tej sytuacji kara się nie należy, kiedy pieszy znajdował się na innej
    jezdni w trakcie przejazdu kierowcy.