  • Data: 2019-05-10 20:46:22
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-06 o 11:58, ToMasz pisze:

    > 1. Idzie ze mną i podnosi rękę - wprawiając  mnie w zdumienie
    > 2. teraz najważniejsze. Podzieliłem się z Wami uwagą. Regułą wpajaną
    > niektórym dzieciom w przedszkolu. Czynność ta na pewno wymaga pewnego
    > wysiłku, ale może uratować życie dziesiątkom osób rocznie. może
    > obniżyć koszty "lecznictwa" na które wszyscy się składamy. Dobry
    > pomysł? Pomysł do zastanowienia? Pomysł do przeróbki. NIE!!!!
    > skrytykować trzeba!
    >
    > ToMasz

    Tylko nie pisz, że chciałbyś, aby taki zapis pojawił się w PoRD, bo co z
    ludźmi, którzy nie mają rąk, albo mają niewładne lub po prostu niosą
    siatki z zakupami, a przed przejściem są kałuże z błotem i nie ma gdzie
    odstawić tobołów?

    Jeżeli zaś chodzi o nauczanie dzieciaków to jestem jak najbardziej "za"
    i sam tego w dzieciństwie byłem uczony. Ale tu nie chodzi o
    sygnalizowanie chęci przejścia na pasach, ale o to, że dla dziecka
    zestaw informacji: zatrzymaj się, w lewo, spójrz w prawo, jeszcze raz w
    lewo, jak nie ma samochodów to wejdź na przejście i idź, dochodząc do
    środka jezdni sprawdź jeszcze raz czy coś nie jedzie z prawej, jak
    będzie jechać i nie będzie się chciało zatrzymać to się zatrzymaj na
    linii środkowej i poczekaj, aż przejedzie lub  się zatrzyma itd.

    Dzieciak po prostu zapamięta jedną czynność czyli podniesienie ręki do
    góry i za chwilę sobie przypomni wszystkie pozostałe czynności. To jest
    tzw. metoda mnemotechniczna zapamiętywania złożonych informacji czy
    czynności.