  • Data: 2019-05-10 20:26:37
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-05 o 21:15, ToMasz pisze:
    > z jakiego powodu? Bo po wyrwaniu z kontekstu - wręcz przeciwnie.
    > Nie byłoby problemu, gdyby kierowcy nagrywając pieszych, którzy co
    > prawda mają pierwszeństwo na przejściu, ale lekceważą obowiązek
    > rozglądania się, zgłaszali to na policje jako wykroczenie. A może taka
    > ogólnopolska akcja? Jak dziennie będzie 100 tyś zgłoszeń - to może
    > zmienią prawo, na mniej wygodne, ale bezpieczniejsze?
    >
    > ToMasz

    Wskaż zapis prawny, który nakazuje pieszemu stojącemu przed przejściem
    rozglądanie się.

    W jaki sposób stwierdzisz, że pieszy się rozgląda, albo się nie
    rozgląda? Uważasz, że pieszy musi wyraźnie kręcić głową? Może ma się
    obracać np. na jednej nodze? Czy też wystarczy ruch samych gałek ocznych
    lub postrzeganie peryferyjne?