-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <b...@g...com>
<5cd0799c$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<qaq0hl$79m$1@news.mixmin.net>
<5cd08baa$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<qata33$bp3$1@news.mixmin.net>
<5cd2740e$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<qau0go$kin$1@news.mixmin.net>
<i...@4...com>
<5cd35124$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<p...@4...com>
<5cd40c3b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@4...com>
<5cd41614$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<qb15ae$d6h$1@news.icm.edu.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Thu, 9 May 2019 14:27:49 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qb15ae$d6h$1@news.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 190509-2, 09.05.2019), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 51
Message-ID: <5cd41ce1$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.238.90.199
X-Trace: 1557404897 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17344 213.238.90.199:57158
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656042
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-05-09 o 14:09, Liwiusz pisze:
> W dniu 2019-05-09 o 13:58, LordBluzg(R) pisze:
>> W dniu 2019-05-09 o 13:22, r...@k...pl pisze:
>>
>>>> Że podstawowym założeniem każdego uczestnika ruchu (wynikające z art 4)
>>>> jest założenie, że kierowca może się spodziewać w każdej chwili wejścia
>>>> pieszego na pasy.
>>>>
>>>> ...bo jak zwykle istotne stwierdzenie, do którego się odnoszę
>>>> (niewygodne dla ciebie) wyciąłeś:) Piękny zabieg próby manipulacji.
>>>> Powtórzę zatem:
>>>> "bo nie ma przepisu nakazującego zakładanie z góry,
>>>> że ktoś wtargnie na przejście dla pieszych. "
>>>>
>>>> art 4 jest właśnie takim przepisem, który mówi o tym, że można się
>>>> spodziewać że ktoś kto nie przestrzega przepisów i nagle wtargnie na
>>>> przejscie. Nie wiedziałeś?
>>>
>>> Nadintepretacja.
>>> Art. 4 mówi o tym, że kierowca ma prawo nie spodziewać się pieszego
>>> "wtargującego" na przejście, chyba że zachowanie to sugeruje (np.
>>> biegnie w
>>> stronę przejścia i patrzy w drugą stronę, mimo że nadjeżdżamy).
>>>
>> Bredzisz. art 4 jest właśnie zasadą OGRANICZONEGO ZAUFANIA, co było
>> cytowane w tym wątku jako uzasadnienie sądu w omawianej sprawie :)
>>
>> Sąd to dokładnie wyjaśnił, wszyscy normalni ludzie o tym wiedzą a
>> trolle takie jak ty piszą takie brednie :]
>
> Lordzie, błądzisz. Nie oceniaj przepisu po jego potocznej nazwie. Art. 4
> wyraźnie stanowi, że można się spodziewać, że uczestnicy przepisów
> przestrzegają, a zdanie odmienne wymaga szczególnych przesłanek.
> Ograniczone zaufanie jest zatem wyjątkiem, a nie regułą na drodze.
>
Gdzieś straciłeś obiektywizm i pomyliłeś go z optymizmem. Art 4 ma dwie
części, w której pierwsza mówi o optymizmie a druga o pesymizmie i
niekoniecznie jest warunkiem. Osobiście zakładam że w większości (60%)
osób stosuje się do przepisów a 40% nie i może dlatego unikam zdarzeń i
kolizji a sporo jeżdżę. Gdyby wszyscy stosowali się do art 4 (bo po to
został stworzony) to jestem pewien, że bezpieczeństwo na drodze by się
poprawiło. Niestety ten art jest olewany a skutek jest widoczny.
Wielu kierowców czy pieszych zakłada sobie jakiś promil tych co łamią
przepisy i staje się ofiarą własnego zaufania. Stąd właśnie wynika
liczba wypadków.
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.19 14:42 Liwiusz
- 09.05.19 14:43 LordBluzg(R)
- 09.05.19 14:45 Liwiusz
- 09.05.19 17:38 r...@k...pl
- 09.05.19 21:21 LordBluzg(R)
- 09.05.19 22:55 r...@k...pl
- 09.05.19 23:07 LordBluzg(R)
- 09.05.19 23:44 LordBluzg(R)
- 09.05.19 23:55 Zenek Kapelinder
- 10.05.19 07:03 JaLa
- 10.05.19 09:56 r...@k...pl
- 10.05.19 09:55 r...@k...pl
- 10.05.19 11:07 JaLa
- 10.05.19 11:19 JaLa
- 10.05.19 11:20 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=