-
Data: 2019-05-09 14:19:07
Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-05-09 o 14:10, Liwiusz pisze:
> W dniu 2019-05-09 o 14:03, LordBluzg(R) pisze:
>> W dniu 2019-05-09 o 13:58, LordBluzg(R) pisze:
>>
>>>>> Że podstawowym założeniem każdego uczestnika ruchu (wynikające z
>>>>> art 4)
>>>>> jest założenie, że kierowca może się spodziewać w każdej chwili
>>>>> wejścia
>>>>> pieszego na pasy.
>>>>>
>>>>> ...bo jak zwykle istotne stwierdzenie, do którego się odnoszę
>>>>> (niewygodne dla ciebie) wyciąłeś:) Piękny zabieg próby manipulacji.
>>>>> Powtórzę zatem:
>>>>> "bo nie ma przepisu nakazującego zakładanie z góry,
>>>>> że ktoś wtargnie na przejście dla pieszych. "
>>>>>
>>>>> art 4 jest właśnie takim przepisem, który mówi o tym, że można się
>>>>> spodziewać że ktoś kto nie przestrzega przepisów i nagle wtargnie na
>>>>> przejscie. Nie wiedziałeś?
>>>>
>>>> Nadintepretacja.
>>>> Art. 4 mówi o tym, że kierowca ma prawo nie spodziewać się pieszego
>>>> "wtargującego" na przejście, chyba że zachowanie to sugeruje (np.
>>>> biegnie w
>>>> stronę przejścia i patrzy w drugą stronę, mimo że nadjeżdżamy).
>>>>
>>> Bredzisz. art 4 jest właśnie zasadą OGRANICZONEGO ZAUFANIA, co było
>>> cytowane w tym wątku jako uzasadnienie sądu w omawianej sprawie :)
>>>
>>> Sąd to dokładnie wyjaśnił, wszyscy normalni ludzie o tym wiedzą a
>>> trolle takie jak ty piszą takie brednie :]
>>>
>> Jak się chcesz spierać to spieraj się z tym :
>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_ograniczonego_z
aufania
>
> "Każdy uczestnik ma prawo liczyć, że inni uczestnicy ruchu przestrzegają
> przepisów ruchu drogowego (dalej - wyjątki)"
>
> Coś innego chciałeś dodać?
>
To co wyciąłeś, znaczy najbardziej istotne a dla ciebie jak zwykle
niewygodne. Podam zatem:
"Sygnałem do utraty zaufania i zwiększenia ostrożności mogą być wszelkie
okoliczności (także atmosferyczne jak mokra droga). Okolicznością, która
każe uczestnikowi ruchu wzmóc poziom ostrożności, a więc ograniczyć
zaufanie, jest m.in. obecność dzieci na drodze lub poboczu bez opieki
dorosłych. Sama w sobie obecność dzieci nie prowadzi do obowiązku utraty
zaufania. Liczy się przede wszystkim ocena całokształtu zachowania
dzieci, która może wskazywać na możliwość naruszenia zasad ruchu drogowego.
...i to:
"Tytułowa zasada ograniczonego zaufania mówi głównie o tym, że zdarzają
się na drodze sytuacje, w których bezwzględne stosowanie się do innych
zasad ruchu drogowego i przepisów nie jest najważniejsze. Świat byłby
piękny i idealny, gdyby wszyscy na drodze zachowywali się tak, jak jest
to opisane w kodeksie ruchu drogowego. Niestety bardzo często tak nie
jest i na drodze praktycznie na co dzień spotykamy się z sytuacjami, w
których musimy kierować się w swoim postępowaniu raczej zdrowym
rozsądkiem i intuicją niż sztywnymi zasadami aby nie dochodziło do
nieraz bardzo niebezpiecznych sytuacji.
Na to, że ludzie nagminnie łamią przepisy, narażają swoje życie lub
zdrowie i utrudniają poruszanie się po drogach innym kierowcom, ma wpływ
nieznajomość przepisów, pośpiech i roztargnienie, stan psychofizyczny a
także wiek różnych osób. Dlatego zasada ograniczonego zaufania ma
zastosowanie między innymi, gdy widzimy w pobliżu jezdni osoby starsze,
które usiłują przez nią przejść lub dzieci bawiące się zbyt blisko
drogi. Naszą czujność powinny wzbudzić także osoby, których stan zdrowia
lub świadomości jest wątpliwy, chodzi tutaj np. o osoby pod wpływem
alkoholu lub z widoczną trudnością poruszania się."
Podsumowując, art 4 NAKŁADA na uczestników ruchu OBOWIĄZEK zasady
OGRANICZONEGO ZAUFANIA, do którego zalicza się również stosowanie
szczególnej uwagi na możliwość wejścia pieszego bezpośrednio przed
jadący pojazd, jak i innych zdarzeń drogowych wynikajacych z
niestosowania się współuczestników ruchu do obowiązujących przepisów.
CBDU & EOD :)
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.19 14:26 Liwiusz
- 09.05.19 14:27 LordBluzg(R)
- 09.05.19 14:42 Liwiusz
- 09.05.19 14:43 LordBluzg(R)
- 09.05.19 14:45 Liwiusz
- 09.05.19 17:38 r...@k...pl
- 09.05.19 21:21 LordBluzg(R)
- 09.05.19 22:55 r...@k...pl
- 09.05.19 23:07 LordBluzg(R)
- 09.05.19 23:44 LordBluzg(R)
- 09.05.19 23:55 Zenek Kapelinder
- 10.05.19 07:03 JaLa
- 10.05.19 09:56 r...@k...pl
- 10.05.19 09:55 r...@k...pl
- 10.05.19 11:07 JaLa
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)