  • Data: 2017-04-04 22:24:10
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ok, mam jeszcze jedno pytanie - po prostu chcę się upewnić.

    Wygląda na to, że podstawowa funkcjonalność budowanego interfejsu działa
    - przyjmuje on znaki ASCII wysyłane na hardware'owy port UART i po
    konwersji do Baudot wypluwa je na software'owym z prędkością 50bps.
    W drugą stronę też działa - testy przeprowadzone zostały za pomocą
    modułów USB2UART i taniego analizatora stanów logicznych. Sygnały były
    pobierane bezpośrednio z pinów MCU, a wiec jeszcze przed transoptorami.

    Kolejnym krokiem było stworzenie prostej pętli prądowej, łączącą
    nadajnik interfejsu z jego odbiornikiem. W pętlę włączony jest także
    zasilacz 12V, potencjometr 4,7k i miliamperomierz.

    Po ustawieniu 40mA przystąpiłem do testów.
    Układ ewidentnie reaguje na wciśnięcie klawisza, ale zamiast "echa"
    powracają losowe śmieci.

    Tak być powinno? To znaczy czy układ będzie w ogóle w stanie odebrać
    dane wysyłane przez siebie samego na pętlę?

    W tej chwili i tak nie stwierdzę nic więcej, dopóki nie wybiorę się do
    znajomego dysponującego oscyloskopem lepszym od mojego. ;)