  • 51. Data: 2010-04-26 10:24:31
    Temat: Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?
    Od: xv <x...@n...gazzetta.pl>

    Użytkownik Olek napisał:
    > Witam.
    > Mam taki problem otóż na dachu stoi sobie APek z anteną i łączy się z
    > domowym routerem kablem ca 80m. Wszystko działa OK ale czasami sie
    > zdarzy, że APek wiesza sie. Nie pytajcie jaki to i że pewnie gówno -
    > sprawdzałem go na krótko i działa bez zarzutu. Podejrzewam że na tak
    > dużej odległości firmowy zasilacz jest zwyczajnie za słaby i dociera
    > zbyt małe napięcie.

    http://www.multitel.co.uk/pdf/poweroverethernet.pdf na samym końcu
    czerwonymi literami.

  • 52. Data: 2010-04-26 11:40:25
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-04-26 08:29, Fantom pisze:

    > Na pewno nic nie da. Tego typu sprzety pobieraja srednio cos kolo
    > 300-400 mA.
    >
    > Fantom

    Chyba to miało być adresowane nie do mnie lecz do wątkotwórcy?

  • 53. Data: 2010-04-26 19:00:03
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Chyba to miało być adresowane nie do mnie lecz do wątkotwórcy?

    Nie. To Ty poleciles zwiekszenie mocy zasilacza- to nic nie da.
    "zwiekszenie" stabilnosci - moze cos da.

    Fantom

  • 54. Data: 2010-04-26 20:11:39
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-04-26 21:00, Fantom pisze:

    > Nie. To Ty poleciles zwiekszenie mocy zasilacza- to nic nie da.
    > "zwiekszenie" stabilnosci - moze cos da.

    O rany, faktycznie wcięło mi jakiś wyraz lub frazę. Miało być "
    Po pierwsze zamiana zasilacza z 1A na 1.2A nic nie da". W następnych
    zdaniach tłumaczę dlaczego.

  • 55. Data: 2010-04-27 00:25:27
    Temat: Re: Zasilanie PoE na du
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

    > A jaki spadek napięcia jest wymagany przez ten stabilizator do np 5V?
    > Znaczy o ile musi być wyższe napięcie, aby układ prawidłowo je
    > wystabilizował?

    To już zależy od tego co jest tam wewnątrz w routerze...
    Z faktu, że jest to router wspierający w gruncie rzeczy nowoczesną
    technologię PoE i tego, że chce na wejściu 12V a nie 5V ani 9V
    wnioskuję że jest tam na 100% zasilacz impulsowy... A takie
    regulatory tolerują bardzo szeroki zakres napięć wejściowych.
    Aby uzyskać na wyjściu te 3,3V potrzebne elektronice niewiele
    trzeba na wejściu... Ale aby nie być gołosłownym wszedłem właśnie
    na witrynę Nationala i zadałem następujące parametry zasilacza:
    Vin 4..12V, Vout=3,3V, Iout = 1A, mniej więcej tego się spodziewam.

    http://webench.national.com/webench5/power/webench5.
    cgi?VinMin=5&VinMax=14&O1V=3.3&O1I=1&op_TA=30

    "Wizard" znalazł trzy układy scalone spełniające wymagania pracy
    przy minimalnym zasilaniu wejścia tylko 0,7V większym niż napięcie
    wyjściowe... A z tego co widzę, LM2577 pracuje też przy Vin = 3,5 V :-)

    Teraz pomyśl: jak długi i cienki musi być przewód miedziany aby
    przy prądzie 1A napięcie po drugiej stronie spadło z 12V do 4V :-)

    Nie twierdzę że to niemożliwe, ale patrzyłbym na inne hipotezy :-)))

  • 56. Data: 2010-04-27 00:35:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "xv" <x...@n...gazzetta.pl> wrote in message

    > http://www.multitel.co.uk/pdf/poweroverethernet.pdf na samym końcu
    > czerwonymi literami.

    10 metrów przy 12V?? Sorry, ale nie zgadzam się z autorem tego tekstu...
    To niemożliwe przy jednym urządzeniu zasilanym w taki sposób.
    Co innego gdybyś oprócz tego routera miał kilka switchy i kamer,
    zasilanych z tego samego 12V - ale sam router? Niemożliwe :-)

  • 57. Data: 2010-04-27 23:21:36
    Od: xv <x...@n...gazzetta.pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > Co innego gdybyś oprócz tego routera miał kilka switchy i kamer,
    > zasilanych z tego samego 12V - ale sam router? Niemożliwe :-)

    Dawno nie robiłem takich obliczeń, więc jak jest coś źle to niech ktoś
    poprawi.
    Średnica jednego drutu strętki fi=0,5mm
    Po przeliczeniu pole przekroju wynosi P=0,2mm^2
    Konduktywnośc miedzi wynosi 57 m/(Om*mm^2)
    Po przeliczeniu wychodzi, że jeden metr przewodu miedzianego o średnicy
    0,5mm daje opór 0,0877 Om.
    Załóżmy, że przeciętny accesspoint jest zasilany prądem stałym i zjada
    ok. 7W mocy, czyli przy 12V potrzebuje 0,6A.
    Przeliczmy dla odległości 10m:
    10m w jedą stronę i 10m w drugą to razem 20m
    Rp = 20*0,0877 = 1,75 Om
    Up = 1,75*0,6 = 1,05 V
    Czyli accesspointowi pozostaje ok. 11 V
    Teraz dla odległości 80m jak wątkotwórca napisał:
    Rp = 2*80*0,0877 = 14 Om
    Spadek napięcia na przewodach oblicz sobie sam i zobacz ile pozostaje
    dla urządzenia.
    Podobne wyniki daje np. kalkulator znajdujący się na stronie
    http://www.elfro.pl/FAQ/Obliczaniespadk%C3%B3wnapi%C
    4%99%C4%87.aspx
    Tylko jakiś ćwierćinteligent robił tą stronę i kalkulator nie chodzi pod
    Mozillowatymi, ale zwróć uwagę na to co tam pisze.
    Przy okazji powtórz obliczenia dla 48V, policz ile wynoszą straty mocy w
    przewodzie dla 12V i 48V oraz porównaj czy są one ok. 17 razy większe
    dla mniejszego z tych napięć jak to na czerwono napisano w dokumencie do
    którego linka podawałem.

  • 58. Data: 2010-04-27 23:37:15
    Od: xv <x...@n...gazzetta.pl>

> [...]

    > przy prądzie 1A napięcie po drugiej stronie spadło z 12V do 4V :-)
    >
    > Nie twierdzę że to niemożliwe, ale patrzyłbym na inne hipotezy :-)))

    Może sam pomyśl, albo lepiej policz. Dla przewodu o średnicy 0,5mm to
    90m (45m w jedną stronę). To dużo czy mało?

  • 59. Data: 2010-04-28 11:19:59
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Sprawdziłem izolacje w różnych kabelkach i wyszło, że bez sprawdzenia
    > co podaje producent to nie warto ryzykować. Np. Telefonika podeje dla
    > ich kabli tego typu, że napięcie prób to 1000VDC i 700 AC, dzięki temu
    > można je by zastosować do 230V, z drugiej strony mam przed sobą
    > kabelek wykonany w stylu AWM2835 co oznacza dopuszczalne napięcie 30V.
    > Innymi słowy - jak brak jasnego oznaczenia napięcia lub stylu AWM to
    > nie warto ryzykować.

    AWM2835 to jakaś norma? Bo nie mogę znaleźć, a wydaje mi się raczej, że
    AWM to nazwa producenta. Mniejsza o to, w/g Ciebie nie można tego
    przewodu telefonicznego używać do telefonu, bo napięcie podczas
    dzwonienia wzrasta do 60V ale już nie pamiętam AC czy DC.

  • 60. Data: 2010-04-28 12:10:14
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 28 Apr 2010 13:19:59 +0200, BQB
> [...]

    >przewodu telefonicznego używać do telefonu, bo napięcie podczas
    >dzwonienia wzrasta do 60V ale już nie pamiętam AC czy DC.
    To jest według ULa. AWM cośtam-cośtam jest jakby ,,normą'' opisujacą
    dany przewód i obszar jego zastosowań. Akurat AWM2835 ma dopuszczenie
    do 30V (nie wiem czy AC czy tylko DC). Na 230V nadawały by się style
    AWM1015, lub 1569.
    Innymi słowy, jak na koszulace gdzieś masz podany styl, to dojdziesz
    jakie jest dopuszczalne napięcie. Problemu również nie masz, jak
    napięcie podane jest jawnie. Jak nie wiesz nic, to albo znajdziesz w
    katalogu producenta informacje o wytrzymałości, albo nie używasz
    przewodu inaczej jak zgodnie z przeznaczeniem, bo jest ryzyko, że
    trafisz akurat niskonapięciowy.
    --
    Grzegorz Krukowski