  • 11. Data: 2016-08-16 15:21:24
    Temat: Re: Zasilacze rozruchowe a elektronika pojazdu...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:fexwidd00ebb.tg0plwangc4o$.dlg@40tude.net...

    > IMHO mozna, ale takie zachowanie to chyba wymaga miesiecy czy lat
    > wyladowania. Skoro klient samochodem przyjechal, to raczej tak nie
    > bedzie.

    Ale może głębokie rozładowanie wystarczy. Słaby akumulator + coś włączonego
    w warsztacie może wystarczy.

    Mój samochód (Ford - wiem, nie kupować na F) ma to do siebie, że potrafi w
    jedną noc nowy akumulator do zera i nigdy nie wiadomo kiedy jest w trybie
    takiego rozładowywania. Trudno w tym znaleźć logikę, ale wszystko wskazuje
    na to, że użycie wstecznego w ostatniej minucie jazdy sprzyja temu trybowi.
    Jak akumulator nowy to wielu takich trybów się nie zauważa (zostawiony
    gdzieś na godzinkę nie zdąży rozładować). Na wiosnę problemy się nasiliły -
    co wyjazd do miasta (trudno zaparkować nie używając wstecznego) to potem nie
    odpala. Na stanowisko regulacji zbieżności wjechałem, ale już po regulacji
    nie odpalił. Odpalili zasilaczem rozruchowym.
    Ciekaw jestem jakie napięcie było w instalacji w tym momencie. Nie wiem jaką
    zdolność "stabilizacji" miał ten akumulator. Tego samego dnia go zmieniłem
    na nowy, który już za dwa miesiące mojemu samochodowi udało się wyzerować
    :(.
    P.G.

  • 12. Data: 2016-08-16 16:23:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 15:21:24 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > Mój samochód (Ford - wiem, nie kupować na F) ma to do siebie, że potrafi w

    Sierre sobie chwalilem - ona miala 20 lat, a ja nie mialem znajomego
    mechanika :-)

    Mondeo tez w sumie dosc dobre, ale przekorodowalo zanim sie zepsulo
    :-)

> [...]
    > na to, że użycie wstecznego w ostatniej minucie jazdy sprzyja temu trybowi.

    Swiatla wsteczne ?

    kup sobie woltomierz do zapalniczki, albo zamontuj jakis.
    Powinno byc widac po napieciu, ze cos zre.

    Albo full wypas - mikroprocesorowy analizator z brzeczykiem ...

    J.

  • 13. Data: 2016-08-16 16:54:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Swiatla wsteczne ?

    Na pewno nic się nie świeci.
    Moim zdaniem z niewyjaśnionego powodu włącza świece żarowe (błąd w
    programie).
    Tak mają dwa S-Maxy pochodzące z pierwszych 3 miesięcy produkcji. Trzeci,
    wyprodukowany 3 miesiące później już tego fjuczera nie ma.
    P.G.

  • 14. Data: 2016-08-16 17:05:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-16 o 16:54, Piotr Gałka pisze:

    > Na pewno nic się nie świeci.
    > Moim zdaniem z niewyjaśnionego powodu włącza świece żarowe (błąd w
    > programie).

    To by je szybko spalił. W zasadzie po jednym takim wyładowaniu
    akumulatora zeskrobywałbyś stopioną świecę z tłoka.

  • 15. Data: 2016-08-16 18:47:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości

    > To by je szybko spalił. W zasadzie po jednym takim wyładowaniu akumulatora
    > zeskrobywałbyś stopioną świecę z tłoka.

    To pewna informacja?
    Na to podejrzenie naprowadziło mnie jedno zdarzenie.
    Zazwyczaj takie rozładowanie objawia się tak:
    - nie da się otworzyć pilotem,
    - da się otworzyć, ale po przekręceniu kluczyka (zapalają się światła
    drogowe) siada napięcie i wszystko zaczyna mrugać.

    Ale kiedyś rano (odstawiony późno stał krócej niż zwykle) po przekręceniu
    kluczyka zapaliła się kontrolka świec żarowych, ale wyjątkowo krótko (tak
    jakby były ciepłe) i bez żadnych objawów za małego napięcia. Potem już nie
    pokręcił rozrusznikiem.
    Zastanawiałem się co (niewidocznego) może przez noc rozładować 80Ah
    (ładowanie jest sprawne) i tylko to mi przyszło do głowy.

    Ford, po pierwszym wezwaniu ich assistance, sam stwierdził (według numerów
    seryjnych), że należy nam się wymiana wiązek kablowych (że niby w pewnej
    partii numerów są zwarcia w wiązkach), ale to nic a nic nie pomogło.

    Jeśli to nie mogą być świece (na pewno nie mogą ?) to muszę zacząć
    podejrzewać, że może jak się włącza wsteczny to jakiś automat od razu włącza
    też ogrzewanie tylnej szyby na co najmniej xx s i jeśli przed upływem tego
    czasu wyłączę kluczyk to przechodzi do innego miejsca programu, które już
    nie wie, że tamto czeka na wyłączenie.
    Hipoteza o takim automatyzmie wydaje mi się trochę abstrakcyjna, ale na 100%
    jak mam włączone wycieraczki na automat i włączę wsteczny to sam uruchamia
    mi tylną wycieraczkę (zawsze mnie to zaskakuje). To może od razu i
    ogrzewanie. Musiało by się włączać nawet jak wycieraczki nie są na automat,
    chyba, że nie zauważyliśmy związku między deszczem poprzedniego dnia a
    nieodpaleniem. Ale takich nieodpaleń było już koło setki (dwa samochody,
    każdy z 5 razy do roku przez około 9 lat) - musielibyśmy (chyba!!) zauważyć
    taką zależność.

    Co jeszcze niewidocznego mogłoby przez około 8h rozładować 80Ah do zera?
    P.G.

  • 16. Data: 2016-08-16 19:14:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 18:47 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

    > Hipoteza o takim automatyzmie wydaje mi się trochę abstrakcyjna, ale na
    > 100% jak mam włączone wycieraczki na automat i włączę wsteczny to sam
    > uruchamia mi tylną wycieraczkę (zawsze mnie to zaskakuje).

    Ja mam taką funkcję w cytrynie (opisaną w instrukcji).
    Wycieraczki na auto, pada (czujnik deszczu wykryje że pada) to przy
    włączeniu wstecznego przecierana jest tylna szyba.

    TG

  • 17. Data: 2016-08-16 19:39:24
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:novg29$e38$1@news.chmurka.net...
    > Co jeszcze niewidocznego mogłoby przez około 8h rozładować 80Ah do zera?

    Co może brać 10 amperów?
    Mignął mi przed oczami miernik cęgowy. Wywołać sytuację podobną do
    poprzedzającej pełne wyładowanie i jechać, przez który przewód płynie prąd?
    Spotkałem się z sytuacją, że zawieszał się regulator napięcia i dość szybko
    i skutecznie, zrobił swoje, zamykając obwód przez prądnicę (nie grzeje się w
    spoczynku?). Może włączenie dodatkowych świateł propaguje jakieś zakłócenie,
    przez które komputer myśli, że wyłączył, a nie wyłączył (albo coś się
    uruchamia, a nie powinno) i ciurka upływ po cichu. A może sczytanie błędów z
    komputera w aucie coś powie?

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 18. Data: 2016-08-16 19:59:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 19:39:24 +0200, HF5BS napisał(a):
> [...]
    > Mignął mi przed oczami miernik cęgowy. Wywołać sytuację podobną do
    > poprzedzającej pełne wyładowanie i jechać, przez który przewód płynie prąd?

    Upchane te wspolczesne samochody, trudno sie dostac do kabli.

    Termokamera ? Mozna jescze pomacac, co cieple.
    Bezpieczniki w skrzynce ? tez jeden troche cieplejszy bedzie.

    J..

  • 19. Data: 2016-08-16 21:05:05
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Upchane te wspolczesne samochody, trudno sie dostac do kabli.

    Sondą z hallotronem.

    > Termokamera ? Mozna jescze pomacac, co cieple.

    Jak najbardziej.

    > Bezpieczniki w skrzynce ? tez jeden troche cieplejszy bedzie.

    No, choćby to. Albo powsadzać jakieś słabizny, co to by się przepalały przy
    mniejszym prądzie i zobaczyć, który fiknie. Tylko ryzykujemy, że felerny
    odbiór "spadnie" po odpięciu zasilania i możemy sobie wtedy smarków w nosku
    poszukać... no fakt, pozostaje pomacanie, termokamera, ale można też
    inaczej - pomierzyć, czy na którymś z bezpieczników, (o ile da się przytknąć
    do takiego woltomierz) występuje spadek napięcia sugerujący, że coś
    konsumuje te c.a. 30kF (gdyby to był "bigcap"). Ostatecznie sonda z
    osadzonym hallotronej, przecież przewód pod prądem wytwarza pole
    magnetyczne, wykryć je i chociaż wiadome będzie, w ktorej wiązce szukać...?

  • 20. Data: 2016-08-16 22:07:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 13:59:14 +0200, Marek napisał(a):
    > On Mon, 15 Aug 2016 12:46:34 +0200, "J.F."
    >
    > 100 ohm@24V to nie jest 1kW.

    Rozrusznik ma 2kW. A moze i wiecej.
    To i zasilacz mniej wiecej tyle pownien miec.

    Jak chcesz zbic napiecie, to bym sie spodziewal podobnych mocy.
    Wydzielanych w zenerce.

    Ale mozna sprobowac czy te 100 ohm cos da.
    Albo zarowke podlaczyc.

    J.