    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacze rozruchowe a elektronika pojazdu...
    Date: Tue, 16 Aug 2016 18:47:07 +0200
    <nov9e7$bnk$1@news.chmurka.net> <nova48$n1c$1@node1.news.atman.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    news:nova48$n1c$1@node1.news.atman.pl...

    > To by je szybko spalił. W zasadzie po jednym takim wyładowaniu akumulatora
    > zeskrobywałbyś stopioną świecę z tłoka.

    To pewna informacja?
    Na to podejrzenie naprowadziło mnie jedno zdarzenie.
    Zazwyczaj takie rozładowanie objawia się tak:
    - nie da się otworzyć pilotem,
    - da się otworzyć, ale po przekręceniu kluczyka (zapalają się światła
    drogowe) siada napięcie i wszystko zaczyna mrugać.

    Ale kiedyś rano (odstawiony późno stał krócej niż zwykle) po przekręceniu
    kluczyka zapaliła się kontrolka świec żarowych, ale wyjątkowo krótko (tak
    jakby były ciepłe) i bez żadnych objawów za małego napięcia. Potem już nie
    pokręcił rozrusznikiem.
    Zastanawiałem się co (niewidocznego) może przez noc rozładować 80Ah
    (ładowanie jest sprawne) i tylko to mi przyszło do głowy.

    Ford, po pierwszym wezwaniu ich assistance, sam stwierdził (według numerów
    seryjnych), że należy nam się wymiana wiązek kablowych (że niby w pewnej
    partii numerów są zwarcia w wiązkach), ale to nic a nic nie pomogło.

    Jeśli to nie mogą być świece (na pewno nie mogą ?) to muszę zacząć
    podejrzewać, że może jak się włącza wsteczny to jakiś automat od razu włącza
    też ogrzewanie tylnej szyby na co najmniej xx s i jeśli przed upływem tego
    czasu wyłączę kluczyk to przechodzi do innego miejsca programu, które już
    nie wie, że tamto czeka na wyłączenie.
    Hipoteza o takim automatyzmie wydaje mi się trochę abstrakcyjna, ale na 100%
    jak mam włączone wycieraczki na automat i włączę wsteczny to sam uruchamia
    mi tylną wycieraczkę (zawsze mnie to zaskakuje). To może od razu i
    ogrzewanie. Musiało by się włączać nawet jak wycieraczki nie są na automat,
    chyba, że nie zauważyliśmy związku między deszczem poprzedniego dnia a
    nieodpaleniem. Ale takich nieodpaleń było już koło setki (dwa samochody,
    każdy z 5 razy do roku przez około 9 lat) - musielibyśmy (chyba!!) zauważyć
    taką zależność.

    Co jeszcze niewidocznego mogłoby przez około 8h rozładować 80Ah do zera?
    P.G.