    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacze rozruchowe a elektronika pojazdu...
    Date: Wed, 17 Aug 2016 11:23:30 +0200
    <nov9e7$bnk$1@news.chmurka.net> <nova48$n1c$1@node1.news.atman.pl>
    <novg29$e38$1@news.chmurka.net> <novj3t$umh$1@node2.news.atman.pl>
    <np1410$1g1$1@news.chmurka.net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:np1410$1g1$1@news.chmurka.net...

    > Śladu w postaci błędów w komputerze nie ma.
    > Miernika cęgowego nie mam (schematu okablowania też).
    > Nie umiem takiej sytuacji wywołać na pewno, tylko zwiększyć
    > prawdopodobieństwa, a zdarza się raz na kilka miesięcy.

    Hmm... myślę w takim razie o czymś, co by monitorowało np. spadek napięcia
    na bezpiecznikach i ewentualnie na przewodzie masowym z akumulatora, co
    pozwoli wykorzystać prawo Ohma i 2PKirchhoffa o zerowym bilansie napięć w
    oczku.

    > Nie wiem też, czy to się zaczyna dziać od razu po wyłączeniu, czy za jakiś
    > czas. Po wyłączeniu on jeszcze coś tam czasem klika, nawet po wielu
    > minutach (jak wymieniam żarówkę to niby wyłączony (ale otwarty) co jakiś
    > czas coś tam sobie piknie.

    No, efekt skrzynkowy, to upierdliwość upierdliwa, chyba każdy elektronik
    przynajmniej raz się z takim efektem zmagał. Stąd jakiś prosty monitor
    spadków napięć w miejscach łatwo dostępnych.

    > Robić dochodzenie codziennie (czekając dodatkowo np. 30 minut) przez
    > miesiące licząc, że się trafi - nie chce mi się (kiedyś, może by mnie to
    > bawiło).

    Samemu to raczej nie, bo predzej na Dolnej, czy w Drewnicy wylądujesz. Ale
    jakiś atmel, malinka, przyległości, chyba by dały radę robić cierpliwość za
    nas?

    > Noszę się z zamiarem napisania do Forda... może kiedyś się zmobilizuję.

    Czuję Twoje zniechęcenie.

    > W serwisach Forda to ... szkoda gadać.

    A czemu krawaqta nie wkładasz? Klient w krawacie jest... no... :P
    Tak, kojarzę, zdarzy mi się luknąć na program Turbo Kamera, w TVN Turbo,
    sporo jest komisiarzy-przekręciarzy, ale i o różnych ASO, co klienta mają
    generalnie tam, gdzie zawsze jest ciemno, o ile lekarz kolonoskopu nie
    użyje, też nieraz było. Ale to temat rzeka i od czasów PRL się ciągnie,
    tylko się proporcje zmieniły.
    W każdym razie, może to czasem długo potrwa, ale najbardziej bym się
    skłaniał rozpisać, jaki prąd, jakie urządzenie i w jakim stanie będące,
    bierze.
    Załóżmy taki nierealny przypadek - samochód Syrena, jednocześnie zachodzi
    pęknięcie paska klinowego i zakleszczenie się regulatora napięcia.
    Przychodzę po 6.5 godzinach i stwierdzam, że mój aku, o pojemności 45 Ah,
    właśnie się rozładował... 6.5 godziny, 45 Ah... to leciało coś koło 7A. O
    akleszczeniu regulatora nie wiem, o pęknięciu paska wiem, bo otworzyłem
    maskę i widzę. Co to mogło być... 7A bierze puszczona jałowo prądnica,
    włączona jako silnik, nawet jest w "serwisówce" Syreny, że tyle powinna brać
    (wersja o mocy 300W). Wiem, że pasek trzasł, 7A coś brało, listuję co mogło
    tyle i wychodzi mi właśnie prądnica. To już widzę, jaki obwód... Takie to
    detektywistyczne. Skoro komputer w wozie nic nie wylistował, zatem to może
    coś poza obwodem kontrolowanym przez system - metodą eliminacji tego, co
    zajść nie może... trochę jak lekarz, który z nietypowych objawów odrzuca
    możliwości niemożliwe, co do przyczyny.
    Serwisy, ASO... Może czasem lepiej będzie rozeznać, czy jest w okolicy Pan
    Henio z dobrą renomą, co mógłby spojrzeć trochę elastyczniej, niż mędrca z
    ASO "szkiełko i oko"?
    Nie chcę zanadto się rozwodzić, bo mnie cholernie kusi, aby wpaść do takiego
    serwisu z kałachem, czy UZI i "spokojnie poprosić" o zajęcie się danym
    przypadkiem... A wolałbym to rozwiązać dyplomatycznie, niż siłowo.
    Próbuję coś zasugerować, ale mam 3 kompy naraz rozgrzebane i już mi zasobów
    na kolejne myślenie n ie styka, trzymaj się więc i spróbuj im psikusa zrobić
    jakiegoś LEGALNEGO, niech sami zobaczą, że lekceważenie klienta nie jest
    dobre.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski