  • Data: 2023-12-19 20:39:45
    Temat: Re: Zasada niezachowania
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Trochę kiepska analogia. Ja bym pole magnetyczne porównał to wirującego
    > bąka w próżni. Chodzi tutaj o ruch ładunków elektrycznych i można je
    > zdefiniować jako obszar wokół magnesu, w którym odczuwalny jest wpływ
    > magnetyzmu.

    Zapytałem Barda:

    Do czego można porównać pole magnetyczne wokół magnesu?

    Pole magnetyczne wokół magnesu można porównać do strumienia wody
    wypływającego z kranu. Strumień wody jest ciągiem cząsteczek wody, które
    poruszają się w określonym kierunku. Podobnie, linie pola magnetycznego
    są ciągami cząsteczek o ładunku magnetycznym, które poruszają się w
    określonym kierunku.

    Kolejną analogią jest pole elektryczne wokół ładunku elektrycznego. Pole
    elektryczne jest ciągiem linii sił, które rozchodzą się od ładunku
    dodatniego i zwężają się w kierunku ładunku ujemnego. Podobnie, linie
    pola magnetycznego rozchodzą się od bieguna północnego magnesu i zwężają
    się w kierunku bieguna południowego.

    Oto kilka bardziej szczegółowych analogii:

    Siła pola magnetycznego jest podobna do ciśnienia wody. Im silniejsze
    pole magnetyczne, tym większa siła oddziaływania magnetycznego.
    Kierunek pola magnetycznego jest podobny do kierunku strumienia wody.
    Linie pola magnetycznego wychodzą z bieguna północnego i wchodzą do
    bieguna południowego.
    Liniowa gęstość pola magnetycznego jest podobna do szybkości strumienia
    wody. Im większa linia gęstość pola magnetycznego, tym szybciej
    poruszają się cząsteczki o ładunku magnetycznym.
    Oczywiście, analogie te nie są idealne. Pole magnetyczne jest bardziej
    złożonym zjawiskiem niż strumień wody czy pole elektryczne. Jednak mogą
    być one pomocne w zrozumieniu podstawowych pojęć związanych z polem
    magnetycznym."

    Jak widać, to sprężyna czy kij tak się nie zachowuje ;)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>