  • Data: 2023-12-21 15:59:53
    Temat: Re: Zasada niezachowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/12/2023 15:05, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Dopiszę. Dotąd nie widziałem udanych prób "wyciągania" energii z
    > magnesów stałych...

    Może dla wyjasnienia:

    Magnes staly nie posiada energi w sensie o jakim myslisz.

    Energię posiada *coś* interktywnie oddziałujace z tym polem.

    Nie da się "wyssać energi z magnesu stałego" bo jej tam nie ma w sensie
    w jakim chciałbyś.

    Ogólnie pola tego typu (grawitacyjne, elektryczne, magnetyczne) są tylko
    nośnikiem. Rzeczywistą energię posiada *coś* umieszczone w tych polach i
    oddziałujące z nimi.

    Pole grawitacyjne nie ma żadnej "energii" do momentu, kiedy umieścisz w
    nim przedmiot. Ale wtedy to nie pole ma energię, tylko ten przedmiot.
    Pole jest niezbędne do pojawienia się energi potencjalnych, ale samo
    pole nie ma "energii", energia pochodzi z oddziaływania z polem.

    Można doskutowac, że do stworzenia pola magnetycznego w postaci magnesu
    stałego potrzebna jest energią, ale to nie ma nic wspólnego z jej
    późniejszą produkcją w prądnicy. Energia włożona w "prostowanie domen"
    nie bierze udziału w produkcji energi związanej z interakcją innych
    przedmiotów w wytworzonym w ten sposób polu.

    Ludzie widzący w magnesach stałych niewyczerpalne źródło energi
    zazwyczaj nie rozumieją, że źródłem energii elektrycznej w prądnicy nie
    jest pole, a ruch w tym polu, interakcja, zmiana natężenia. Samo pole
    nie jest źródłem energii, jest nośnikiem i konwerterem. Nie ma z czego
    wyciągać.

    > równaniami Maxwella, bo nie o te równania chodzi. Chodzi o możliwość i
    > sposób podejścia do tego problemu, inny niż dotąd stosowane.

    Wszystkie metody "inne" będa zgodne z prawami Maxwella. Nie da się ich
    obejść, w skali makroskopowej nie ma wątpliwości. W skali kwantowej to
    zależy czy znajdziemy backdoora w fizyce. Na razie nie znaleźliśmy.

    > Sama
    > struktura pojęcia "zmiennego pola magnetycznego" opisywana tutaj przez
    > twórców urządzenia (w sensie zmiany tego stałego pola) która może być
    > źródłem do wykorzystania jest dosyć nowatorska

    Nie. Trafo z akwarium nie jest nowatorski. A ma zmienne pole.

    > i zastanawiająca i nie
    > uważam że niemożliwa

    To bardzo niedobrze. Matematyka uważa że niemożliwa. Całki uważają, że
    niemożliwa.

    >, gdzie zakładają wątek, użyłeś tezy w temacie,
    > który nie zawiera rozumienia przemiany energii w ogóle.

    Własnie z dobrego pojmowania przemian energii wynika, że nie da się jej
    wytworzyc w tym urządzeniu, z powietrza. A po nieco lepszej edukcji z
    zakresu fizyki można też zrozumiec, że nie da się jej wydobyc z magnesów
    stałych, z tych samych przyczyn co nie da się jej wydobyć z polnego
    kamienia, nie ruszajac go z miejsca, mimo że zajebiście dużo waży.

    Mam wrażenie że interesujesz się eksperymentami Pana Szumiło. On też
    widzi energię w wodzie, magnesie, cewce. Mówi w kółko o amplitudach i
    używa woltomierza do pokazywania, że zbudował prądnice bez oporów.