eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Żarówki" ledRe: "Żarówki" led
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Żarówki" led
    References: <o9saa7$57o$1@news.agh.edu.pl>
    <58c1addf$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    <o9sb4l$629$1@news.agh.edu.pl> <o9sb99$a8l$1@node1.news.atman.pl>
    <58c28779$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <58c299b5$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <58c2c373$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <58c6438b$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <ncez76zzp6ny$.ghsfrcnn843o.dlg@40tude.net>
    Organization: : : :
    Date: Mon, 13 Mar 2017 10:30:55 +0100
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 35
    NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
    X-Trace: 1489397457 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5144 77.253.217.116:51866
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:714550
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan J.F. napisał:

    >>> W samochodzie zamiast naprawiać, lepiej nie psuć żarówek. Żarówka
    >>> halogenowa, która ma za sobą wiele godzin pracy, ma włókno mocno
    >>> zrekrystalizowane, a przez to kruche. Ono nie tyle się przepala,
    >>> co łamie od wstrząsów. Kruchość jest znacznie większa na zimno,
    >>> niż w rozgrzanym włókne. Przeto najlepiej trzymać się zasady, by
    >>> nie ruszać z miejsca bez zapalonych świateł. A najlepiej włączać
    >>> je jeszcze przed uruchomieniem silnika -- to zwłaszcza zimą daje
    >>> inne dobre skutki.
    >>
    >> Mam odwrotne doświadczenia. Jechałem parę km po bruku z zapalonymi
    >> światłami i obie zarówki się przepaliły. Teraz staram się wyłączyć
    >> jak muszę jechać w takich warunkach.

    Tak po jednostkowym doświadczeniu?

    > Ja z Wroclawia.
    > Zarowki samochodowe dobrze znosza jazde po bruku i dziurach.

    Rozumiem, że we Wrocławiu nie łamiecie przepisów i jeździcie z zapalonymi,
    nawet po bruku i dziurach. Już nie pamiętam, kiedy ostatnio zmieniałem
    żarówki. Lata temu to musiało być, a dziur też u nas dostatek. Jak tylko
    wprowoadzono obowiązek całoroczniej jazdy z włączonymi światłami, ozwał
    się chór takich, co żarówki muszą dwa razy do roku zmieniać. Jednocześnie
    obserwowałem wielu "poznaniaków", co to światła wyłączą na skrzyżowaniu
    i ostatnią przecznicę do domu jadą oszczędzając żarówki. Oba fakty da się
    połączyć. Żarówka świecąca cały czas *zużywa* się szybciej, niż gdy czasem
    nie świeci. To fakt. Faktem też jest, że żarówki *ulegają awarii* od
    wstrząsów. Wspomniani wcześniej panowie potwierdzają to, co wszelakie
    teorie mówią o plastyczności metali -- zimne wółkno zużytej żarówki
    łatwo się łamie. No chyba, że kłamią w zeznaniach, a teorie są błędne.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: