  • Data: 2017-03-13 10:30:55
    Temat: Re: "Żarówki" led
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

> [...]

    Tak po jednostkowym doświadczeniu?

    > Ja z Wroclawia.
    > Zarowki samochodowe dobrze znosza jazde po bruku i dziurach.

    Rozumiem, że we Wrocławiu nie łamiecie przepisów i jeździcie z zapalonymi,
    nawet po bruku i dziurach. Już nie pamiętam, kiedy ostatnio zmieniałem
    żarówki. Lata temu to musiało być, a dziur też u nas dostatek. Jak tylko
    wprowoadzono obowiązek całoroczniej jazdy z włączonymi światłami, ozwał
    się chór takich, co żarówki muszą dwa razy do roku zmieniać. Jednocześnie
    obserwowałem wielu "poznaniaków", co to światła wyłączą na skrzyżowaniu
    i ostatnią przecznicę do domu jadą oszczędzając żarówki. Oba fakty da się
    połączyć. Żarówka świecąca cały czas *zużywa* się szybciej, niż gdy czasem
    nie świeci. To fakt. Faktem też jest, że żarówki *ulegają awarii* od
    wstrząsów. Wspomniani wcześniej panowie potwierdzają to, co wszelakie
    teorie mówią o plastyczności metali -- zimne wółkno zużytej żarówki
    łatwo się łamie. No chyba, że kłamią w zeznaniach, a teorie są błędne.

    --
    Jarek