  • Data: 2017-03-13 11:39:47
    Temat: Re: "Żarówki" led
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Od dluzszego czasu inaczej sie nie da - tzn da, trzeba dzienne
    > zamontowac/miec. Poza tym noca bruk nie znikal :-)

    W Wąchocku na noc zwijają asfalt, więc różnie bywa.

    > Co oni w tych "lepszych zarowkach" robia, ze pozwalaja sobie napisac
    > "+30%", czy "+50%", a przeciez strumien swietlny musi byc zgodny z
    > norma, a tam bodajze +20% sie dopuszcza.

    Norma odnosi się do żarówek, nie do pudełeczka. Żarówki zostały
    sprawdzone i dopuszczone. A producent na pudełku pisze to, co mu
    podwala osiągnąć lepsze wyniki sprzedaży.

    > Tylko ze w samochodowych drut gruby, i zlamac nie tak latwo.
    > Co zreszta potwierdza stara praktyka z wielu miast :-)

    No jasne, światłowody łamią się przy byle zgięciu, za to szyby
    w oknach ani trochę. Jest dokładnie odwrotnie -- cienki drucik
    wolframowy się gnie, a gruby może się najwyżej złamać. Herkulesa
    do tego nie potrzeba, byle wstrząs wystarczy.

    Sam tu taką pokazywałem -- http://148.81.130.52/bulba.jpg

    > I ciekaw jestem - ta skutek rekrystalizacji, czy objaw cyklu
    > halogenowego.

    Cykl halogenowy to rekrystalizacja. To znaczy narastanie kryształu
    z fazy gazowej.

    Jarek

    --
    -- A dla kogo ten wywiad?
    -- To jest dla telewidzów dziennika wieczornego.