-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer03.ams1!peer.ams1
.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwin
ds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.ne
ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Zamykanie obwodu masą
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <sbfr0e$d5o$1@dont-email.me>
From: yabba <...@...pl>
Date: Wed, 30 Jun 2021 01:10:54 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.11.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <sbfr0e$d5o$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 25
Message-ID: <60dba880$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.72.53.2
X-Trace: 1625008256 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 529 89.72.53.2:60470
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2095
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:765883
[ ukryj nagłówki ]W dniu 29.06.2021 o 21:06, Mateusz Bogusz pisze:
> Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim w samochodzie, gdzie światła
> stopy miały cały czas podane 12V, a pedał zamykał obwód załączając masę.
> Ale to nie każdy samochód, jedne miały tak inne na odwrót.
>
> I zastanawiam się czy tam był jakiś głębszy zamysł z tym związany czy
> szukam czegoś w zupełnym przypadku - bo tak wyszło po prostu?
>
Bardzo często spotykane rozwiązanie. Dzięki temu niektóre czujniki mają
tylko jeden styk do kabla, a drugi biegun zamykają przez swoją metalową
obudowę i masę karoserii lub silnika.
Włącznik oświetlenia wnętrza w drzwiach jest prawie zawsze realizowany
przez zwarcie do masy. Żarówka jest z jednej strony podłączona na stałe
do plusa, a z drugiej strony do zrównoleglonych kilku włącznikach w
każdych drzwiach i włącznik ręczny. Wystarczy gdziekolwiek zewrzeć do
masy i mamy włączone oświetlenie kabiny.
W przypadku rozłączania plusa, trzeba by każdy włącznik odwiedzić dwoma
kablami.
Mówimy o samochodach z klasyczną instalacją elektryczną.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 30.06.21 09:51 J.F
- 04.07.21 13:21 Cezary Grądys
- 04.07.21 13:37 Jarosław Sokołowski
- 06.07.21 12:32 KrzysiekSX
- 08.07.21 17:55 Irokez
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=