  • 1. Data: 2011-05-19 05:24:51
    Temat: Zamiana dysku - czy dobrze wykonałem
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Chcę zamienić dysk w netbooku. W tym celu zrobiłem Ghostem obraz partycji
    recovery i systemowej.
    W nowym dysku utworzyłem dwie partycje na które zrobiłem odtorzyłem
    wcześniej zrobione obrazy. Partycję recovery ukryłem, systemowa ustawiłem
    jako activ. Czy dobrze wszystko zrobiłem czy o czymś zapomniałem? Netbook ma
    opcję bootowania z dysku USB. Moje wątpliwości czy wszystko jest ok budzi
    fakt że po ustawieniu tej opcji system i tak "poszedł" z dysku wewnątrz
    netbooka. Dzięki za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2011-05-19 06:17:33
    Temat: Re: Zamiana dysku - czy dobrze wykonałem
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-19 07:24, Agent pisze:
> [...]
    > czy wszystko jest ok budzi fakt że po ustawieniu tej opcji system i tak
    > "poszedł" z dysku wewnątrz netbooka. Dzięki za odpowiedzi.

    Włóż do lapka i sprawdź. Choć ja jeśli bym to robił to raczej przeniósł
    obraz a nie zawartości partycji.

  • 3. Data: 2011-05-19 12:14:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "boxfish" ir2clr$fq4$...@i...gazeta.pl

    > Włóż do lapka i sprawdź. Choć ja jeśli bym to robił to raczej przeniósł obraz a nie
    zawartości partycji.

    A ja bym skopiował cały dysk. (zleciłbym kopiowanie wszystkiego
    wraz ze sprawdzeniem poprawności oraz testowaniem powierzchni
    nowego dysku i zapomniałbym o wszystkim na kilka dni)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-05-19 13:06:32
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    napisał w wiadomości news:ir31km$rma$2@inews.gazeta.pl...

    > "boxfish" ir2clr$fq4$...@i...gazeta.pl

    > A ja bym skopiował cały dysk. (zleciłbym kopiowanie wszystkiego
    > wraz ze sprawdzeniem poprawności oraz testowaniem powierzchni
    > nowego dysku i zapomniałbym o wszystkim na kilka dni)

    Tak myślałem ale mam taką sytuację:
    Na starym dysku 160 GB było:
    1) Partycja recovery ok 4,8 GB z czego 3.2 GB zajęte
    2) Partycja C z systemem XP ok 40 GB
    3) Partycja D z danymi - pozostałe z 160 GB dysku

    Na nowym dysku 500 GB chcę uzyskać:
    1) Partcję recovery ok 3.5 GB
    2) Partycję z systemem ok. 25 GB
    3) Partycję z danymi na której są już dane i mają tam pozostać

    Trochę się bałem zrobić opcję disk to disk żeby mi nie pokasowało danych i
    porobiło identycznych parycji jak na dysku nr 1. Dlatego zrobiłem:
    1) Partycję recovery o rozmiarze 3.5 GB na która odtworzyłem obraz partycje
    recovery z dysku nr 1
    2) Nastepna partycję 25 GB na która odtworzyłem obraz parycji systemowej z
    dysku nr 1
    3) Następną partycje na której zachowałem dane
    Partycję 2 ustawiłem jako activ. Przypuszczam jednak ze brakowac mi będzie
    danych MBR. Znalazłem program HDHacker który kopiuje i wgrywa MBR ale nie
    wiem jak to będzie jak to przerzucę z dysku 160 GB na 500 GB. Nie wiem też
    co dokładnie zrobi opcja kopiowania całego dysku. Dlatego potrzebuję
    podpowiedzi.

  • 5. Data: 2011-05-19 13:28:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Agent" ir34kp$bqe$...@n...onet.pl

    > 3) Partycję z danymi na której są już dane i mają tam pozostać

    Jeśli to stary dysk -- nie zlecałbym testowania powierzchni. :)
    Można skopiować dysk na dysk tak, że nie będzie naruszana ;) istniejąca
    partycja. Ale trzeba wziąć dobry partycjoner, a nie taki, który narusza. ;)

    Podobnie -- nie każdy ginekolog narusza. ;)
    Problemem może (rzecz jasna?) być etykietowanie
    partycji, ale szansa zaistnienia tego problemu jest znikoma.

    Partycjoner powinien Ci pokazać swoje propozycje, zanim zacznie rżnąć... ;)

    -=-

    Wracając do etykietowania... Jak przeetykietujesz niepoprawnie,
    możesz mieć kłopoty z literowaniem w WinZgrźnym. Jak Ci wywali
    błąd typu czekdysk zmisjonowany ;) -- nie znaczy, że program
    do sprawdzania poprawności zapisu uciekł, ale (w slangu
    WinZgrozy) że nie wiadomo, której partycji dać którą literę...

    Niektóre partycjonery poprawiają etykiety poprawnie (trzeba
    nawiązać do tego, co w rejestrowym pliku -- bodajże System)
    a niektóre zmieniają bez sensu. :) Co więcej -- Win7 (pewnie
    Windołs Viśta Wio itp. w ogóle) inaczej (czym innymi sugeruje
    się) nazywa partycje niż WXP... Do W7 polecam BCDEasy czy jakoś
    tak. Jest bardzo prosty w użyciu, choć nie pojmuję, dlaczego ma
    pewne ograniczenia. (na przykład: boot tylko z uliterowanej właśnie
    partycji -- po ustawieniu bootowania z niej -- możesz zdjąć literę)

    Polecam też Paragony -- trudno zgadnąć, które, bo mam tego całe mrowie
    i tak złośliwie to piszą, że każdy do czegoś jest dobry... A w Paragonach
    polecam proste bootme_nad_żery... Żerowanie ;) jest proste i wygodne/użyteczne. :)
    (ale niekoniecznie zastępuje @#$%!@#%@#$@ (popierdolone) BCD)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-05-19 14:26:57
    Od: Dedektyf <p...@g...pl>

    W dniu 2011-05-19 15:06, Agent pisze:

> [...]
    > ale nie wiem jak to będzie jak to przerzucę z dysku 160 GB na 500 GB.
    > Nie wiem też co dokładnie zrobi opcja kopiowania całego dysku. Dlatego

    A z jakiego powodu nie chcesz tego sprawdzić w lapku ?

    Myslę że docelowo jak chcesz to zrobić szybko i bezboleśnie to disk to
    disk, kombinacje ze zmienianiem wielkości partycji i kopiowanie partycji
    na 90% spowoduje kłopoty.

    Polecam disk to disk a potem easeus partition manager do regulacji
    wielkości partycji

  • 7. Data: 2011-05-19 21:12:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-19 16:26, Dedektyf pisze:

> [...]
    > na 90% spowoduje kłopoty.
    >
    > Polecam disk to disk a potem easeus partition manager do regulacji

    Ja najczęściej (od kilkunastu lat) robię dysk-dysk za pomocą Ghosta. Tam
    można sobie ustawić wielkości docelowe.
    Niejednokrotnie kopiowałem maszyny testowe, na których było kilka
    partycji z różnymi wersjami Windowsa i kilka z linuksami.
    Problemy miewałem sporadycznie, tylko przy bardzo zwydziwianych
    managerach startu. Dawniej to w takich sytuacjach brałem kopiarkę
    sprzętową, po czym zmieniałem wielkość partycji. Ale to opłacało się w
    dobie dysków o pojemności kilkudziesięciu MB. W przypadku dysków
    terabajtowych to już za długo trwa :(

    Jeszcze uwaga dla wątkotwórcy:
    Raczej nie zalecałbym zmniejszać wielkości partycji recovery - ona
    czasem potrzebuje miejsca na pliki tymczasowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 8. Data: 2011-05-19 22:32:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-05-19, o godz. 07:24:51
    "Agent" <w...@o...ue> napisał(a):

> [...]
    > wątpliwości czy wszystko jest ok budzi fakt że po ustawieniu tej
    > opcji system i tak "poszedł" z dysku wewnątrz netbooka. Dzięki za

    Zamiast kombinować i badać jak ustawić partycje na nowym dysku zrób tak:

    1. Ściągnij Clonezillę: http://clonezilla.org/downloads.php
    2. Wypal płytkę z Cloenizllą
    3. Ściągnij GParted: http://gparted.sourceforge.net/download.php
    4. Wypal płytkę z Gparted.
    5. Podłącz oba dyski - stary i nowy - do jakiegoś komputera
    6. Odpal komputer z Clonezilli i skopiuj dysk na dysk
    7. Odłącz stary dysk
    8. Odpal komputer z GParted i rozszerz na wolne miejsce partycję gdzie
    mają być dane.
    9. Wsadź nowy dysk do komputera docelowego i musi działać.
    10. Jak nie dasz rady sam a jesteś z Warszawy lub okolic to pisz na
    priv to pomogę w migracji.
    11. Jak spoza Warszawy a nie czujesz się na siłach to poproś kogoś
    obeznanego o pomoc choć robota jest banalan.

    W odróżnieniu od innych propozycji Clonezilla i GParted są darmowe.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2011-05-19 23:12:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    (przeklejone z następnego posta)

    ^

    > 6. Odpal komputer z Clonezilli i skopiuj dysk na dysk

    Jesteś pewny, że te dane nadal tam pozostaną? ;->

    > 8. Odpal komputer z GParted i rozszerz na wolne miejsce partycję
    > gdzie mają być dane.

    Ale one już tam są. O ile wątkotwórca czegoś nie pokręcił.

    > W odróżnieniu od innych propozycji Clonezilla i GParted są darmowe.

    Co z tego, skoro użyte w proponowany sposób - równie szkodliwe.

    JoteR

  • 10. Data: 2011-05-19 23:19:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" ir485o$204$...@i...gazeta.pl

    > Jesteś pewny, że te dane nadal tam pozostaną? ;->

    Mogą zniknąć w każdej chwili i bez dotykania dysku jakimkolwiek softem. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'