  • 1. Data: 2011-05-18 18:57:14
    Temat: Trzy monitory - jaka karta graficzna
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Jaką kartę graficzną (najchętniej nVidia) nabyć aby można było do niej
    podłączyć minimum 3 monitory.
    Obsługa konfiguracji 3 monitorów bez dodatkowego softu - na poziomie
    sterownika karty. Nie interesuje mnie klonowanie obrazu tylko chcę
    uzyskać pulpit rozszerzony.

    Teraz na karcie GF 7600GT mam podłączone dwa monitory i działa to
    świetnie. Chcę trzeci ale zupełnie nie wiem co kupić.
    Są karty, które maja po dwa złącza DVI + HDMI. Takie karty nadają się?

    Podłączenie monitorów wyłącznie cyfrowe DVI / HDMI.
    Bardzo było by dobrze, aby miała pasywne chłodzenie.
    Wydajność w 3D nie jest priorytetowa.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2011-05-18 21:33:29
    Temat: Re: Trzy monitory - jaka karta graficzna
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-18 20:57, RudeBoy pisze:
> [...]
    >

    > Podłączenie monitorów wyłącznie cyfrowe DVI / HDMI.
    > Bardzo było by dobrze, aby miała pasywne chłodzenie.

    Sa takie z 4 wyjsciami na allegro nawet starsze i nowsze modele te
    nowsze kosztuja calkiem sporo.

  • 3. Data: 2011-05-18 21:45:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > Podłączenie monitorów wyłącznie cyfrowe DVI / HDMI.
    > Bardzo było by dobrze, aby miała pasywne chłodzenie.
    A nie możesz dołożyć jeszcze jednej karty? Nie masz tam jakiegoś pci-e
    jeszcze luzem, nie przejmuj się że nie x16 - skoro 3D nie jest
    priorytetem, to wydajność x1 wystarczy do wszystkiego z zapasem.
    Choćby takiej karty jak masz, bo będzie tania i dostępna na allegro?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-05-18 22:25:26
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-18 23:45, BartekK pisze:
> [...]
    > priorytetem, to wydajność x1 wystarczy do wszystkiego z zapasem.
    > Choćby takiej karty jak masz, bo będzie tania i dostępna na allegro?

    Mogę dołożyć drugą kartę. Mam wolne złącze PCie x16.
    Nie mam doświadczenia z instalacją dwóch kart w jednym kompie na
    Windowsach. Czy w takiej konfiguracji mogę Windowsowy pulpit rozszerzyc
    do 4 monitorów?

    --
    RudeBoy Selecta
    ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ

  • 5. Data: 2011-05-18 22:26:24
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-18 23:33, Arkady pisze:

    > Sa takie z 4 wyjsciami na allegro nawet starsze i nowsze modele te
    > nowsze kosztuja calkiem sporo.

    No ja wiem, że jakieś są ale pytałem właśnie jakie to są karty.
    Przekopanie się przez setki modeli to masakra.

  • 6. Data: 2011-05-18 22:49:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-19 00:25, RudeBoy pisze:

> [...]
    > Nie mam doświadczenia z instalacją dwóch kart w jednym kompie na
    > Windowsach. Czy w takiej konfiguracji mogę Windowsowy pulpit rozszerzyc
    Zdefiniuj "rozszerzyć", żeby nie było niejasności?
    Będziesz mógł włączyć 4 oddzielne 'ekrany', na pierwszym (do wyboru
    który jest pierwszy) będzie pasek start z zegarkiem itd, cała reszta
    pusta - wspólna tapeta, można przeciągać okienka między ekranami, można
    rozmieścić ikony pulpitu na róznych ekranach...
    Nawet nie musisz mieć takiej samej karty, mogą być różne, ani to nie
    zależy od driverów karty - to działa natywnie w windowsie, chyba od
    czasów 98se. Drivery do karty są potrzebne jedynie do trybów typu
    klonowanie (na wielu wyjściach ten sam obraz) albo kinowy (nakładka
    overlay z jednego okienka jednego ekranu wyświetlana pełnoekranowo na
    innym ekranie)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2011-05-19 00:54:56
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-19 00:49, BartekK pisze:

> [...]
    > pusta - wspólna tapeta, można przeciągać okienka między ekranami, można
    > rozmieścić ikony pulpitu na róznych ekranach...

    No dokładnie o to mi chodzi.

> [...]
    > klonowanie (na wielu wyjściach ten sam obraz) albo kinowy (nakładka
    > overlay z jednego okienka jednego ekranu wyświetlana pełnoekranowo na

    No tak ale w sterach nVidii jest też obsługa wielu monitorów choć chyba
    ona nie wnosi nic extra do podstawowej windowsowej funkcjonalności.

    Opcję dokupienia drugiej karty rozważę. Jednak wolał bym zakupić nowszą
    kartę, która obsłuży 3-4 monitory.

  • 8. Data: 2011-05-19 05:45:01
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

> [...]
    > Obsługa konfiguracji 3 monitorów bez dodatkowego softu - na poziomie
    > sterownika karty. Nie interesuje mnie klonowanie obrazu tylko chcę

    Nie wchodzil w gre zakup jednej karty, ale bylo to kilka lat temu.
    Nie wiem jak ceny teraz.

    Kiedys mówilo sie, by karty byly jednej firmy. Rzeczywiscie byly
    problemy, az kupilem za 100 zl (w sumie) Matroxy P650 i G450.
    Kazda konfiguracja i ustawienie fizyczne ida z marszu.
    Dziala doskonale, choc Wiedzmin nie pójdzie ...
    --
    A S

  • 9. Data: 2011-05-19 07:04:41
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 20:57:14 +0200, RudeBoy napisał(a):

> [...]
    >
    > Podłączenie monitorów wyłącznie cyfrowe DVI / HDMI.
    > Bardzo było by dobrze, aby miała pasywne chłodzenie.

    Jak nVidia to 4 monitory (seria quadro) np:
    http://allegro.pl/karta-graficzna-nvidia-quadro-nvs-
    440-255mb-pci-e-i1607730283.html
    (ta ma nawet pasywne chłodzenie)
    Jak ati to 3 monitory obsługują wszystkie nowe karty (Technologia ATI
    Eyefinity), z tym że trzeci monitor musi być podpięty po DP.

  • 10. Data: 2011-05-19 07:08:08
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RudeBoy"
    >No dokładnie o to mi chodzi.

    No to wystarczą praktycznie dowolne karty.

    >No tak ale w sterach nVidii jest też obsługa wielu monitorów choć chyba
    >ona nie wnosi nic extra do podstawowej windowsowej funkcjonalności.

    Ano właśnie. Funkcjonalność wielu ekranów ćwiczyłem już na 98SE (jak
    kolega wcześniej pisał) na zestawie S3Trio + Trident8900 :-)
    I chodziło.

    >Opcję dokupienia drugiej karty rozważę. Jednak wolał bym zakupić nowszą
    >kartę, która obsłuży 3-4 monitory.

    Można, ale to po prostu droższe rozwiązanie.

    --
    | http://epsilon.eu.org/ |