  • 1. Data: 2011-05-18 07:37:05
    Temat: Brak kontroli RPM na płycie
    Od: "Taz" <t...@i...pl>

    Witam,

    Chodzi o płytę Asrock 775Dual-880Pro.

    Do tej pory korzystałem z boxowego chłodzenia Intela na Celeronie D351.
    Wentylator chodził na około 2500 obr. i dosyć cicho, więc nie
    zainteresowałem się kontrolą RPM. Pomyślałem, że przy tych 40*C ma taki
    próg.

    Teraz zamontowałem P4 641 SL9KF, one się prawie nie grzeją, ale tak na zapas
    kupiłem chłodzenie AKASA na miedzianej podstawce.

    Wentylator dostał od razu 3100 obr. i tak chodzi cały czas.
    Z ciekawości podpiąłem stare chłodzenie bez montażu na procesor.
    Prockowi wystarczał na krótko sam radiator, a wentylator kręcił 2500 obr.

    W BIOS nie ma nic o temperaturach czy obrotach.
    Złącze na chłodzenie PWM ale kontroli RPM brak.

    Słyszalem o biosach modyfikowanych, ale nie pod ten model.

    Czy nie ma jakiegoś sposobu, żeby ta płyta kontrolowała RPM?

    --
    Dziękuje z góry
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-18 07:50:09
    Temat: Re: Brak kontroli RPM na płycie
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 18-05-2011 09:37, Taz rzecze:

    > Czy nie ma jakiegoś sposobu, żeby ta płyta kontrolowała RPM?

    A spod systemu operacyjnego stosowne narzędzia nie działają?
    Spróbuj pwmconfig (Linux), na Windows pewnie Speedfan czy coś
    około tego.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-05-18 09:21:46
    Od: "Taz" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:iqvtnh$p1v$1@news.onet.pl...
    >W dniu 18-05-2011 09:37, Taz rzecze:

    > A spod systemu operacyjnego stosowne narzędzia nie działają?
    > Spróbuj pwmconfig (Linux), na Windows pewnie Speedfan czy coś
    > około tego.

    Speedfan nie działa (typ czujnika Winbond W8369HF jesli to coś pomoże)

  • 4. Data: 2011-05-18 10:29:40
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 18-05-2011 11:21, Taz rzecze:

    > Speedfan nie działa (typ czujnika Winbond W8369HF jesli to coś pomoże)

    W8369HF czy W83697HF ?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-05-18 15:13:26
    Od: "Taz" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:ir072l$sv1$1@news.onet.pl...
    >W dniu 18-05-2011 11:21, Taz rzecze:

    > W8369HF czy W83697HF ?

    Przepraszam, pomyłka: W83697HF

  • 6. Data: 2011-05-19 05:08:55
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 18-05-2011 17:13, Taz rzecze:

    > Przepraszam, pomyłka: W83697HF

    A już myślałem, że to jakiś wynalazek :-)

    Teoretycznie powinien działać, lm-sensors
    chwali się, że go supportuje:
    http://www.lm-sensors.org/wiki/Devices
    Speedfan też:
    http://www.almico.com/foruminfo.php?id=354

    Aczkolwiek z Asrockami ludzie miewają
    problemy:
    http://www.almico.com/forumvotes.php?id=354

    Wypróbuj może inne programy. Nie ma czegoś
    na płycie od płyty? ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)