  • 1. Data: 2011-05-18 11:35:42
    Temat: Pobór mocy w stanie w "idle"
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się ile prądu przeciętnie zjadają współczesne PC w trybie
    jałowym?

    Przyjmijmy np. relatywnie mocną maszynę z quadem i grafiką hd 4580, gdzie
    odpalony jest tylko system, który podaje tylko, dajmy, muzykę :)
    (monitor pomijamy)

    Jaki byłby pobór prądu czegoś takiego? Albo lepiej - szacunkowy miesięczny
    koszt tego prądu?

    Wydawało mi się zawsze, że w spoczynku takie maszyny będą pobierać
    minimalne ilości prądu (bo nic nie robią), ale czytałem gdzieś jakiś test,
    że idle nowe karty graficzne, którym przychodzi tylko wyświetlić jakieś GUI
    systemu potrafią zjadać całkiem dużo prądu :(

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2011-05-18 11:52:03
    Temat: Re: Pobór mocy w stanie w "idle"
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "Kapsel" ...

    > Zastanawiam się ile prądu przeciętnie zjadają współczesne PC w trybie
    > jałowym?

    ok. 100W

    --
    T.F.

  • 3. Data: 2011-05-18 12:00:48
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    Kapsel pisze:

    > że idle nowe karty graficzne, którym przychodzi tylko wyświetlić jakieś GUI
    > systemu potrafią zjadać całkiem dużo prądu :(

    Zależy od karty. Są takie, które zadowalają się wtedy dosłownie kilkoma
    W (np. HD4670), ale i z wybitnie prądożernym idle, do których zalicza
    się oidp także HD4850. Polecam lekturę http://silentpcreview.com

  • 4. Data: 2011-05-18 12:17:49
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 18 May 2011 13:52:03 +0200, T.F. napisał(a):

    > ok. 100W

    I dobrze liczę że to wyjdzie ~20 zł/m-c?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2011-05-18 12:25:00
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kapsel" napisał w wiadomości grup
    > I dobrze liczę że to wyjdzie ~20 zł/m-c?

    Chyba źle:
    100*24*30/1000*0,5=36 zł

  • 6. Data: 2011-05-18 12:33:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kapsel napisa?(a):

    > I dobrze liczę że to wyjdzie ~20 zł/m-c?

    Jeśli masz na myśli 24/h przez miesiac to mniej wiecej tak ok 20-30 zl.

    Mam jednak watpliwosci co do tych 100W w trybie jalowym bo kiedys
    robilem eksperyment polegajacy na tym, ze do komputera, ktory zawsze
    dziala podlaczylem licznik poboru pradu. I srednia miesieczna (czyli
    normalna praca i idle przez 30 dni) poboru pradu wyszla ok 46,44kWh. Co
    miesiecznie oznacza ok 25 zl.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-05-18 12:34:22
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    18 May 2011 14:33:02 +0200, januszek napisał(a):

> [...]
    > dziala podlaczylem licznik poboru pradu. I srednia miesieczna (czyli
    > normalna praca i idle przez 30 dni) poboru pradu wyszla ok 46,44kWh. Co

    No to wyszło Ci między 20 a 30 zł, czyli to co wskazałeś dla 100W :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2011-05-18 12:36:43
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 18 May 2011 14:00:48 +0200, knrdz napisał(a):

    > Zależy od karty. Są takie, które zadowalają się wtedy dosłownie kilkoma
    > W (np. HD4670), ale i z wybitnie prądożernym idle, do których zalicza
    > się oidp także HD4850. Polecam lekturę http://silentpcreview.com

    Tak w międzyczasie pogóglałem i trochę dziwne, bo wartości poboru mocy z
    idle dla tych samych kart wahają się dość mocno (100-150W), a przyjąłem że
    to karta graficzna będzie jeść gros mocy...

    Inna rzecz, że bodaj 4850 już nie jest tak współczesna jak myślałem
    (benchmark.pl mówi, że już nie robią?)... co więc dobrego jest na dziś z
    wydajnych rozwiązań, które pozwolą grać w wysokich rozdzielczościach, a
    przy tym nie będą jeść (relatywnie) dużo prądu w idle? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2011-05-18 12:52:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kapsel napisa?(a):

    > No to wyszło Ci między 20 a 30 zł, czyli to co wskazałeś dla 100W :)

    Owszem - ale moje wyliczenia dotyczy komputera, ktory nie caly czas
    pracuje w trybie jalowym.

    j.

  • 10. Data: 2011-05-18 13:12:04
    Od: wbk <o...@c...pl>

    Mój PC pobiera w idle ~92W mierzone bardzo dokładnym miernikiem gniazdkowym

    zestaw E7400 4GB RAM 9500GT 1xHDD