  • 1. Data: 2014-06-02 18:52:29
    Temat: Zakup felgi
    Od: "Radomir" <r...@w...pl>

    Witam

    czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by
    były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu stalową,
    skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedną?

    Pzdr
    RK

  • 2. Data: 2014-06-02 19:19:30
    Temat: Re: Zakup felgi
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Radomir wydumał(a) w news:lmia4e$kfs$1@node1.news.atman.pl :
> [...]
    > były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu
    > stalową, skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedną?

    Można jedną. Warunek aby miała taki sam rozmiar/cięzar jak pozostałe. W
    przypadku różnych opon to raczej różnica w biezniku a co za tym idzie inne
    "działanie" opony, stad stosuje się takie same dla osi.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 3. Data: 2014-06-03 00:26:35
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Radomir wrote:

    > czy przy kupowaniu felgi trzeba, podobnie jak przy oponie, dbać o to, by
    > były identyczne na jednej osi, czy też wystarczy dokupić po prostu
    > stalową, skoro mam stalowe, i mozna wtedy kupić i założyć jedną?

    Nie ryzykowałbym. Nawet jeżeli mają taką samą masę, to rozkład masy może
    być inny i wtedy inne momenty przy hamowaniu. Wolałbym kupić dwie takie
    same używane i kołpaki do zasłonięcia rdzy, niż jedną nową, ale inną niż
    po drugiej stronie.

  • 4. Data: 2014-06-03 00:34:43
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Poldek" wydumał(a) w wiadomości ID
> [...]
    > używane i kołpaki do zasłonięcia rdzy, niż jedną nową, ale inną niż po drugiej

    Możesz wyjaśnić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 5. Data: 2014-06-03 15:41:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-06-03 00:34, MichaelData(R) pisze:

> [...]
    do zasłonięcia rdzy, niż jedną nową, ale inną niż po drugiej stronie.

    > Możesz wyjaśnić "rozkład masy" przy takich samych wymiarach i masie?

    Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny moment
    bezwładności.
    Więc niby może to jakoś wpłynąć, np. na ABS. Teoretycznie. Moim zdaniem jest to
    pomijalne.

    --
    JW

  • 6. Data: 2014-06-04 00:21:18
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Jakub Witkowski" wydumał(a) w wiadomości ID
    > Masa rozłożona bliżej lub dalej od osi obrotu. Ta sama masa, a inny moment
    > bezwładności. Więc niby może to jakoś wpłynąć, np. na ABS. Teoretycznie. Moim
    > zdaniem jest to pomijalne.

    Wiesz, felga to nie balans zegarka :) Nawet w przypadku różnego rozłożenia masy,
    przy tak sporym nacisku na oś jest to sumarycznie niemierzalne, nawet przez ABS.
    Fizyka jest tutaj bezwzględna :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-06-06 15:14:16
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    MichaelData(R) wrote:
> [...]
    > rozłożenia masy, przy tak sporym nacisku na oś jest to sumarycznie
    > niemierzalne, nawet przez ABS. Fizyka jest tutaj bezwzględna :)

    Co ma do tego nacisk na oś?
    Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
    się wcześniej niż drugie.

  • 8. Data: 2014-06-06 15:30:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:

    > Co ma do tego nacisk na oś?
    > Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
    > się wcześniej niż drugie.

    Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładności
    felgi to przy tym pierdnięcie.

    Kilka lat przejeździłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
    wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
    i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.

  • 9. Data: 2014-06-06 17:22:43
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

> [...]
    > wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
    > i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.

    https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
    na

  • 10. Data: 2014-06-06 17:39:11
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
    na

    Masz rację że istnieje pojęcie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod uwagę że
    nie liczy się w opisywanym przypadku to że felga będzie miała inną masę a różnica
    masy pomiędzy lewą i prawą stroną. W skład masy nie resorowanej wchodzi wiele
    elementów a nie tylko felga. Jak felga będzie cięższa albo lżejsza o 10 deko to 10
    deko stanowi ułamek masy nieresorowanej jaka przypada na koło.