eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakup felgiRe: Zakup felgi
  • Data: 2014-06-06 22:53:42
    Temat: Re: Zakup felgi
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 6 czerwca 2014 21:04:06 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    > k...@g...com wrote:
    >
    > > W dniu pi�tek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 u�ytkownik Poldek napisa�:
    >
    > >> Tomasz W�jtowicz wrote:
    >
    > >>
    >
    > >>> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
    >
    > >>
    >
    > >>>
    >
    > >>
    >
    > >>>> Co ma do tego nacisk na oďż˝?
    >
    > >>
    >
    > >>>> Je�eli na ko�ach s� r�ne momenty, to przy hamowaniu jedno ko�o
    blokuje
    >
    > >>
    >
    > >>>> si� wcze�niej ni� drugie.
    >
    > >>
    >
    > >>>>
    >
    > >>
    >
    > >>>
    >
    > >>
    >
    > >>> Przecie� moment powstaje z p�du ca�ego samochodu. Moment bezw�adno�ci
    >
    > >>
    >
    > >>> felgi to przy tym pierdni�cie.
    >
    > >>
    >
    > >>>
    >
    > >>
    >
    > >>> Kilka lat przeje�dzi�em z r�nymi felgami stalowymi (inna liczba
    >
    > >>
    >
    > >>> wyci�tych k�ek) na jednej osi i nie odczu�em �adnej r�nicy. Na
    prostej
    >
    > >>
    >
    > >>> i przy hamowaniu auto jecha�o po linii, bez �adnego �ci�gania.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
    na
    >
    > >
    >
    > > Masz racj� �e istnieje poj�cie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod
    uwag� �e nie liczy si� w opisywanym przypadku to �e felga b�dzie mia�a
    inn� mas� a r�nica masy pomi�dzy lew� i praw� stron�. W sk�ad masy
    nie resorowanej wchodzi wiele element�w a nie tylko felga. Jak felga b�dzie
    ci�sza albo l�ejsza o 10 deko to 10 deko stanowi u�amek masy nieresorowanej
    jaka przypada na ko�o.
    >
    >
    >
    > Opr�cz poj�cia masy nieresorowanej warto jeszcze odwo�a� si� do drugiego
    >
    > poj�cia, kt�re �ci�le si� z nim wi��e w omawianym kontek�cie, czyli

    >
    > efektu �yroskopowego. Przy za�o�eniu, �e po lewej mamy ko�o o takiej
    >
    > samej masie, jak po prawej, ale r�ny jest rozk�ad masy, to efekt
    >
    > �yroskopowy na ka�dym z tych k� b�dzie r�ny.

    Oczywiście efekt żyroskopowy występuje. Jeśli by jednak był dostatecznie duży to by
    się nie dało kołami skręcić. A bez względu na prędkość z jaką obracają się kola w
    samochodzie daje się skręcić kołami. Różnica w masie na poziomie dwudziestu deko nie
    spowoduje takiego wzrostu momentu żyroskopowego żeby był zauważalny. Poza tym
    wszystkim dlaczego inna felga miała by być cięższa? Felg fabryka nie robi na oko
    tylko najpierw liczą pod względem wytrzymałości. Przy podobnej mocy każdemu
    konstruktorowi wyjdą podobne grubości blachy. Zgodnie za sztuką weźmie najbliższą
    grubość powyżej grubości jaka wyszła z obliczeń. Nie wiem na 100% ale elementy typu
    felga, czyli współpracujące z oponami wytwarzanymi przez innego producenta są na
    pewno tak jak opony znormalizowane. Parametrem decydującym w takiej sytuacji będzie
    to czy ilość otworów pod śruby będzie zgodna i czy da się fizycznie felgę zalożyć.
    Reszta to jakieś kosmetyczne różnice wynikające z polityki producenta samochodów.
    Oprócz felg fabrycznych istnieję felgi typu unisex. Są produkowane przez fabryki
    felg, są zgodne z normami i pasują do wielu marek i modeli samochodów. Unifikacja to
    się nazywa. I jest powszechnie stosowana w każdym przemyśle, z samochodowym włącznie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: