-
Data: 2014-06-06 22:53:42
Temat: Re: Zakup felgi
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 6 czerwca 2014 21:04:06 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
> k...@g...com wrote:
>
> > W dniu pi�tek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 u�ytkownik Poldek napisa�:
>
> >> Tomasz W�jtowicz wrote:
>
> >>
>
> >>> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>>> Co ma do tego nacisk na oďż˝?
>
> >>
>
> >>>> Je�eli na ko�ach s� r�ne momenty, to przy hamowaniu jedno ko�o
blokuje
>
> >>
>
> >>>> si� wcze�niej ni� drugie.
>
> >>
>
> >>>>
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> Przecie� moment powstaje z p�du ca�ego samochodu. Moment bezw�adno�ci
>
> >>
>
> >>> felgi to przy tym pierdni�cie.
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> Kilka lat przeje�dzi�em z r�nymi felgami stalowymi (inna liczba
>
> >>
>
> >>> wyci�tych k�ek) na jednej osi i nie odczu�em �adnej r�nicy. Na
prostej
>
> >>
>
> >>> i przy hamowaniu auto jecha�o po linii, bez �adnego �ci�gania.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
na
>
> >
>
> > Masz racj� �e istnieje poj�cie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod
uwag� �e nie liczy si� w opisywanym przypadku to �e felga b�dzie mia�a
inn� mas� a r�nica masy pomi�dzy lew� i praw� stron�. W sk�ad masy
nie resorowanej wchodzi wiele element�w a nie tylko felga. Jak felga b�dzie
ci�sza albo l�ejsza o 10 deko to 10 deko stanowi u�amek masy nieresorowanej
jaka przypada na ko�o.
>
>
>
> Opr�cz poj�cia masy nieresorowanej warto jeszcze odwo�a� si� do drugiego
>
> poj�cia, kt�re �ci�le si� z nim wi��e w omawianym kontek�cie, czyli
>
> efektu �yroskopowego. Przy za�o�eniu, �e po lewej mamy ko�o o takiej
>
> samej masie, jak po prawej, ale r�ny jest rozk�ad masy, to efekt
>
> �yroskopowy na ka�dym z tych k� b�dzie r�ny.
Oczywiście efekt żyroskopowy występuje. Jeśli by jednak był dostatecznie duży to by
się nie dało kołami skręcić. A bez względu na prędkość z jaką obracają się kola w
samochodzie daje się skręcić kołami. Różnica w masie na poziomie dwudziestu deko nie
spowoduje takiego wzrostu momentu żyroskopowego żeby był zauważalny. Poza tym
wszystkim dlaczego inna felga miała by być cięższa? Felg fabryka nie robi na oko
tylko najpierw liczą pod względem wytrzymałości. Przy podobnej mocy każdemu
konstruktorowi wyjdą podobne grubości blachy. Zgodnie za sztuką weźmie najbliższą
grubość powyżej grubości jaka wyszła z obliczeń. Nie wiem na 100% ale elementy typu
felga, czyli współpracujące z oponami wytwarzanymi przez innego producenta są na
pewno tak jak opony znormalizowane. Parametrem decydującym w takiej sytuacji będzie
to czy ilość otworów pod śruby będzie zgodna i czy da się fizycznie felgę zalożyć.
Reszta to jakieś kosmetyczne różnice wynikające z polityki producenta samochodów.
Oprócz felg fabrycznych istnieję felgi typu unisex. Są produkowane przez fabryki
felg, są zgodne z normami i pasują do wielu marek i modeli samochodów. Unifikacja to
się nazywa. I jest powszechnie stosowana w każdym przemyśle, z samochodowym włącznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.14 13:33 J.F.
- 07.06.14 15:01 k...@g...com
- 10.06.14 01:09 MichaelData(R)
- 16.06.14 11:54 Poldek
- 16.06.14 12:15 Tomasz Pyra
- 16.06.14 12:16 Tomasz Pyra
- 18.06.14 01:18 MichaelData(R)
- 18.06.14 14:56 Tomasz Wójtowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=