-
X-Received: by 10.140.93.23 with SMTP id c23mr57788qge.14.1402088022813; Fri, 06 Jun
2014 13:53:42 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.93.23 with SMTP id c23mr57788qge.14.1402088022813; Fri, 06 Jun
2014 13:53:42 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!c
1no23926346igq.0!news-out.google.com!k18ni6553qav.1!nntp.google.com!hw13no50521
45qab.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 6 Jun 2014 13:53:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <lmt3b7$5o7$2@usenet.news.interia.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.184.112;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.175.184.112
References: <lmia4e$kfs$1@node1.news.atman.pl>
<538cfa1a$0$2234$65785112@news.neostrada.pl>
<lmiu7p$q48$1@usenet.news.interia.pl> <lmkj92$1ngd$1@news2.ipartners.pl>
<lmlhpk$971$1@usenet.news.interia.pl>
<5391bea9$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>
<lmsfq6$95c$1@node1.news.atman.pl>
<5391dcc4$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<lmt3b7$5o7$2@usenet.news.interia.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: Zakup felgi
From: k...@g...com
Injection-Date: Fri, 06 Jun 2014 20:53:42 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535010
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 6 czerwca 2014 21:04:06 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
> k...@g...com wrote:
>
> > W dniu pi�tek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 u�ytkownik Poldek napisa�:
>
> >> Tomasz W�jtowicz wrote:
>
> >>
>
> >>> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>>> Co ma do tego nacisk na oďż˝?
>
> >>
>
> >>>> Je�eli na ko�ach s� r�ne momenty, to przy hamowaniu jedno ko�o
blokuje
>
> >>
>
> >>>> si� wcze�niej ni� drugie.
>
> >>
>
> >>>>
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> Przecie� moment powstaje z p�du ca�ego samochodu. Moment bezw�adno�ci
>
> >>
>
> >>> felgi to przy tym pierdni�cie.
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> Kilka lat przeje�dzi�em z r�nymi felgami stalowymi (inna liczba
>
> >>
>
> >>> wyci�tych k�ek) na jednej osi i nie odczu�em �adnej r�nicy. Na
prostej
>
> >>
>
> >>> i przy hamowaniu auto jecha�o po linii, bez �adnego �ci�gania.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
na
>
> >
>
> > Masz racj� �e istnieje poj�cie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod
uwag� �e nie liczy si� w opisywanym przypadku to �e felga b�dzie mia�a
inn� mas� a r�nica masy pomi�dzy lew� i praw� stron�. W sk�ad masy
nie resorowanej wchodzi wiele element�w a nie tylko felga. Jak felga b�dzie
ci�sza albo l�ejsza o 10 deko to 10 deko stanowi u�amek masy nieresorowanej
jaka przypada na ko�o.
>
>
>
> Opr�cz poj�cia masy nieresorowanej warto jeszcze odwo�a� si� do drugiego
>
> poj�cia, kt�re �ci�le si� z nim wi��e w omawianym kontek�cie, czyli
>
> efektu �yroskopowego. Przy za�o�eniu, �e po lewej mamy ko�o o takiej
>
> samej masie, jak po prawej, ale r�ny jest rozk�ad masy, to efekt
>
> �yroskopowy na ka�dym z tych k� b�dzie r�ny.
Oczywiście efekt żyroskopowy występuje. Jeśli by jednak był dostatecznie duży to by
się nie dało kołami skręcić. A bez względu na prędkość z jaką obracają się kola w
samochodzie daje się skręcić kołami. Różnica w masie na poziomie dwudziestu deko nie
spowoduje takiego wzrostu momentu żyroskopowego żeby był zauważalny. Poza tym
wszystkim dlaczego inna felga miała by być cięższa? Felg fabryka nie robi na oko
tylko najpierw liczą pod względem wytrzymałości. Przy podobnej mocy każdemu
konstruktorowi wyjdą podobne grubości blachy. Zgodnie za sztuką weźmie najbliższą
grubość powyżej grubości jaka wyszła z obliczeń. Nie wiem na 100% ale elementy typu
felga, czyli współpracujące z oponami wytwarzanymi przez innego producenta są na
pewno tak jak opony znormalizowane. Parametrem decydującym w takiej sytuacji będzie
to czy ilość otworów pod śruby będzie zgodna i czy da się fizycznie felgę zalożyć.
Reszta to jakieś kosmetyczne różnice wynikające z polityki producenta samochodów.
Oprócz felg fabrycznych istnieję felgi typu unisex. Są produkowane przez fabryki
felg, są zgodne z normami i pasują do wielu marek i modeli samochodów. Unifikacja to
się nazywa. I jest powszechnie stosowana w każdym przemyśle, z samochodowym włącznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.14 13:33 J.F.
- 07.06.14 15:01 k...@g...com
- 10.06.14 01:09 MichaelData(R)
- 16.06.14 11:54 Poldek
- 16.06.14 12:15 Tomasz Pyra
- 16.06.14 12:16 Tomasz Pyra
- 18.06.14 01:18 MichaelData(R)
- 18.06.14 14:56 Tomasz Wójtowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?