eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakup felgiRe: Zakup felgi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakup felgi
    Date: Fri, 06 Jun 2014 20:53:47 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 27
    Message-ID: <lmt2o1$mp9$1@node2.news.atman.pl>
    References: <lmia4e$kfs$1@node1.news.atman.pl>
    <538cfa1a$0$2234$65785112@news.neostrada.pl>
    <lmiu7p$q48$1@usenet.news.interia.pl> <lmkj92$1ngd$1@news2.ipartners.pl>
    <lmlhpk$971$1@usenet.news.interia.pl>
    <5391bea9$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>
    <lmsfq6$95c$1@node1.news.atman.pl>
    <5391dcc4$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-68-250-55.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1402080833 23337 89.68.250.55 (6 Jun 2014 18:53:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Jun 2014 18:53:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20120216
    Thunderbird/10.0.2
    In-Reply-To: <5391dcc4$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535004
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-06-06 17:22, Poldek pisze:
    > Tomasz Wójtowicz wrote:
    >> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
    >>
    >>> Co ma do tego nacisk na oś?
    >>> Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
    >>> się wcześniej niż drugie.
    >>>
    >>
    >> Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładności
    >> felgi to przy tym pierdnięcie.
    >>
    >> Kilka lat przejeździłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
    >> wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
    >> i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.
    >
    > https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
    na

    :D

    Jeszcze gdybyśmy rozmawiali o ciężarze osi napędowej w pociągu, na
    której wisi ciężar silnika i/lub przekładni (kilka ton ekstra w stosunku
    do osi tocznej) to problem masy nieodsprężynowanej byłby istotny.
    Natomiast w samochodzie, nawet jeśli taka felga byłaby cięższa o
    kilogram, to nie robi żadnej różnicy, zwłaszcza, że zawieszenie
    samochodu pracuje inaczej niż zawieszenie pociągu - większa niezależność
    poszczególnych kół.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: