-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zakup felgi
Date: Fri, 06 Jun 2014 20:53:47 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 27
Message-ID: <lmt2o1$mp9$1@node2.news.atman.pl>
References: <lmia4e$kfs$1@node1.news.atman.pl>
<538cfa1a$0$2234$65785112@news.neostrada.pl>
<lmiu7p$q48$1@usenet.news.interia.pl> <lmkj92$1ngd$1@news2.ipartners.pl>
<lmlhpk$971$1@usenet.news.interia.pl>
<5391bea9$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>
<lmsfq6$95c$1@node1.news.atman.pl>
<5391dcc4$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-68-250-55.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1402080833 23337 89.68.250.55 (6 Jun 2014 18:53:53 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Jun 2014 18:53:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20120216
Thunderbird/10.0.2
In-Reply-To: <5391dcc4$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535004
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-06-06 17:22, Poldek pisze:
> Tomasz Wójtowicz wrote:
>> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
>>
>>> Co ma do tego nacisk na oś?
>>> Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
>>> się wcześniej niż drugie.
>>>
>>
>> Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładności
>> felgi to przy tym pierdnięcie.
>>
>> Kilka lat przejeździłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
>> wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
>> i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.
>
> https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
na
:D
Jeszcze gdybyśmy rozmawiali o ciężarze osi napędowej w pociągu, na
której wisi ciężar silnika i/lub przekładni (kilka ton ekstra w stosunku
do osi tocznej) to problem masy nieodsprężynowanej byłby istotny.
Natomiast w samochodzie, nawet jeśli taka felga byłaby cięższa o
kilogram, to nie robi żadnej różnicy, zwłaszcza, że zawieszenie
samochodu pracuje inaczej niż zawieszenie pociągu - większa niezależność
poszczególnych kół.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.14 21:01 Poldek
- 06.06.14 21:04 Poldek
- 06.06.14 21:16 tck
- 06.06.14 21:53 Tomasz Wójtowicz
- 06.06.14 22:53 k...@g...com
- 07.06.14 13:33 J.F.
- 07.06.14 15:01 k...@g...com
- 10.06.14 01:09 MichaelData(R)
- 16.06.14 11:54 Poldek
- 16.06.14 12:15 Tomasz Pyra
- 16.06.14 12:16 Tomasz Pyra
- 18.06.14 01:18 MichaelData(R)
- 18.06.14 14:56 Tomasz Wójtowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?