  • 11. Data: 2011-07-25 12:59:14
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    news:5238umhouv1l.dlg@lepper.institute.com...

    > Pod koniec juz 1.9, dobry stary XUD9

    > Nie, nie robiłeś, reanimowałeś zarżniętą. Robienie kosztuje niecałe 100 zł
    > za zestaw naprawczy plus robocizna, też powinno być poniżej 100 zł

    Przerobiłem już temat belki i doszedłem do wniosku że wolę raz na 250-300
    tys. km wydać 660 zl (wtedy tyle mnie wyszło) niż wymieniać łożyska i bawić
    się w wymianę uszczelniaczy i smaru co 50-100 tys. A i tak nie wiadomo czy
    tuleje nie byłyby do wymiany. Wtedy nikt za 100-200 zł tego by nie chciał
    zrobić. Podejrzewam że jednak teraz równieź. Ty oczywiście wiesz lepiej.

  • 12. Data: 2011-07-25 13:01:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:43:11 +0200, yabba napisał(a):

    > Czy C15 też ma taką belkę z tyłu?

    Ma taką samą jak BX i Pug 405, trochę inną od AX
    Zasada taka sama - albo sprawdzasz i wymieniasz uszkodzone części za grosze
    i jeździsz, albo nie sprawdzasz, czopy wahaczy zamiast w łozyskach pracują
    w metalu belki bo łożyska rozwalone, to trzeba belkę tulejować, co jest
    nazywane regeneracją. Kosztuje 2-3 razy więcej od zwykłej naprawy, choć nie
    aż tyle ile urban legends mówią. Rozsądny koszt to około 450 zł

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2011-07-25 13:01:49
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:j0jhgm$rig$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > Co masz na myśli pisząc padlina? Stan techniczny? Wygląd?

    > To akurat nie ma znaczenia.

    > Chciałbym , żeby wytrzymał rok (20 tys. km).

    Kurcze nie pamiętam ile miały te którymi jeździłem ale jakoś rdza nie
    zwróciła mojej uwagi. Tyle że to było dość dawno więc tamte auta nie miały
    więcej jak 8 lat (tak na oko)

  • 14. Data: 2011-07-25 13:02:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Planuję kupić samochód roboczy w stylu Partner, Berlingo, C15 itp.

    Partner/berlingo do C15 to jak mieszkanie w willi do namiotu pod mostem.
    W C15 hamulce sa mniej skuteczne niz w maluchu, kola waziutkie jak
    lyzwy, jak pierwszy raz nim jechalem w czasie deszczu, to az sie
    zatrzymalem, bo przestraszylem sie, ze cos sie dzieje (a to tylko deszcz
    walil w bude). Bezpieczenstwo czynne i komfort porownywalny z maluchem,
    biernego na szczescie nie sprawdzalem. Farba sluzy do przykrycia rudej -
    pierwotnego koloru blach przed malowaniem;-)
    Malo w nim bylo elektroniki, to i malo sie psulo. To co bylo
    elektryczne, jak przystalo na francuskie zepsulo sie - elektryczne
    szyby. Z ciekawszych rzeczy, to pekla kiedys szczeka hamulcowa. Jak
    kupili w firmie berlingo, to inna epoka. Co prawda na dzien dobry padla
    elektronika, ale wymienili i byl spokoj. Dalo sie tym wreszcie normalnie
    hamowac i przejechac kilkaset km nie bedac ogluszonym.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2011-07-25 13:11:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:59:14 +0200, Agent napisał(a):

> [...]
    > zrobić. Podejrzewam że jednak teraz równieź. Ty oczywiście wiesz lepiej.

    Tak, wolę zapobiegać niż leczyć. Taki jestem dziwny.

    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tyl-citroen
    -c15-xantia-bx-i1691743322.html
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-wahacza-tyl-citro
    en-bx-c15-xantia-i1702418836.html
    itp.
    to jest dostępne od wielu lat bez problemu. Wiem, bo kupowałem.
    Jeżeli belka nie jest zarżnięta, to wymiana zajmuje godzinę, dwie robiąc
    jedną ręką a drugą drapiąc się po jajach.

  • 16. Data: 2011-07-25 13:17:55
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-07-25 10:27, yabba pisze:
    > Witam,
    >
    > Planuję kupić samochód roboczy w stylu Partner, Berlingo, C15 itp.
    > Ciężarowy, najchętniej diesel, bardzo tani.
    > Porady dla Partnera/Berlingo znalazłem na grupie, ale o C15 jest mało
    > postów.
    > Na co zwrócić uwagę przy zakupie C15 z okolic roku 2000? Jakie jest tam
    > zawieszenie z tyłu? Czy podobne do Berlingo i trzeba uważać na łożyska i
    > ustawienie kół? Jakie są newralgiczne punkty tego samochodu?

    Nie kupuj C15. W ogóle ciekawe czy teraz idzie kupić C15 która nie jest
    zardzewiałym wrakiem. Lepiej dołóż troszkę kasiory i kup
    Berlingo/Partnera. Z silnikiem 1,9D nie do zajechania.
    Jak już nie chcesz berlingo to lepiej chyba Opla Combo I z 1,7D pod
    maską. Silnik Isuzu, bardzo trwały i ekonomiczny, a troszkę mniej będzie
    rudej niż w C15. Combosa można mieć nawet z AIRBAGIEM i klima :)

  • 17. Data: 2011-07-25 13:23:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Jeżeli belka nie jest zarżnięta, to wymiana zajmuje godzinę, dwie robiąc
    > jedną ręką a drugą drapiąc się po jajach.

    No popatrz, ja to robiłem jakieś 5 lat temu i nikt nie chciał przy tym
    grzebać za mniej niż 600 zł. Antalex wtedy robił komplet za 660 zł.
    Kalkulacja była dla mnie jasna czyli jeździć aż będę luzy. Mój kolega w 206
    też 5 lat temu, też obdzwonił kilka warsztatów i doszedł do takich samych
    wniosków. A tak swoją drogą to ciekaw jestem za ile teraz wymienią same
    łożyska z oby stron.

  • 18. Data: 2011-07-25 13:24:55
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-07-25 12:45, kamil/Endurorider.pl pisze:
    [...]
    Ale C15 ma jedną, niezaprzeczalną zaletę - potężną tylną kanapę, gdzie 4
    osoby podróżują zupełnie wygodnie ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 19. Data: 2011-07-25 14:12:31
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-07-25 12:45, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > [...]
    > Ale C15 ma jedną, niezaprzeczalną zaletę - potężną tylną kanapę, gdzie 4
    > osoby podróżują zupełnie wygodnie ;)

    Bez pasów... C15 jest straszna, ale w tej koszmarności ma ten urok osobisty
    o którym pisałem wczesniej :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 20. Data: 2011-07-25 14:46:36
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > A tak swoją drogą to ciekaw jestem za ile teraz wymienią same
    > łożyska z oby stron.

    Se gada slepy z gluchym.

    Waldek Ci podaje (jak sadze) ceny za same czesci. Ty podajesz ceny czesci
    wraz z robocizna.

    Roku temu za wymiane łożysk w Xantii Break (kombi) zapłaciłem w warsztacie
    600zl za obie strony. Z tego koszt czesci wyniosl 350zl za obie strony.
    Warsztat we Wroclawiu specjalizujacy sie w Citroenach.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena