  • Data: 2012-02-14 00:02:13
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-12 23:50, szufla pisze:
    > Pytanie brzmi, dlaczego niemiecki sprinter jest niedogrzany podobnie jak
    > ducato ?

    Pytanie do konstruktorow, ja tylko sie domyslam, ze jest to skutek
    uboczny celowego dzialania, a mianowicie projekt byl taki, zeby samochod
    mozliwie najmniej palił przy jak najwiekszej mocy. Potrzebna do tego
    byla duza sprawnosc silnika, co uzyskano jakims cudem (nie wnikam tutaj
    jak) obnizajac straty wynikajace z emisji ciepla. Przelozylo sie to
    niestety na problemy zimowe. Za to w wolnossacym Vito grzanie jest juz
    po paru minutach od odpalenia :)
    To co u Wlochow wyniklo z beztroski (a moze swiadomie po prostu z
    innych warunkow eksploatacyjnych pod ktore byla nastawiona jednostka
    silnikowa) u Niemcow wyniklo z pragmatyzmu.
    Ale to tylko moje luzne przemyslenia.

    > Z twojego rozumowania wynika, ze niemcy nie skupiaja sie na
    > projektowaniu konstrukcji
    > jezdzacych zima w czasie -20* , moze dlatego, ze maja to do siebie, ze
    > przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan
    > kleski zywiolowej.:)

    To raczej nie tak, zbyt duzy skrot myslowy, wyjasnilem powyzej.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG