eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? › Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Date: Sun, 12 Feb 2012 00:43:45 +0100
    Organization: private
    Lines: 34
    Message-ID: <9288577356$20120212004347@squadack.com>
    References: <jgs55l$ppq$1@news.task.gda.pl> <jgs5eu$a71$1@mx1.internetia.pl>
    <jgs5if$ppq$2@news.task.gda.pl> <jgs69a$cg2$1@mx1.internetia.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jh30ii$t9a$1@inews.gazeta.pl>
    <9201652947$20120210130238@squadack.com> <jh6r6b$4d0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1329003827 13902 87.205.121.39 (11 Feb 2012 23:43:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Feb 2012 23:43:47 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jh6r6b$4d0$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: yabba
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2433734
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello yabba,

    Saturday, February 11, 2012, 11:47:42 PM, you wrote:

    >> Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z
    >> nadmiernego przechłodzenia płynu w chłodnicy. W Polonezie bez
    >> przesłonięcia chłodnicy temperatura skacze pomiędzy poniżej 70 a 90
    >> stopniami cyklicznie. Po przesłonięciu się uspokaja i stabilizuje.
    >> Trzeba tylko wiosną pamiętać, żeby wszelkie przesłony posciągać, bo
    >> się robi za ciepło.
    >> Wyjaśnienie zjawiska jest banalnie proste - przed otwarciem termostatu
    >> plyn w silniku ogrzewa się do 90 stopni a w chlodnicy mamy zmrożony
    >> płyn - otwiera się termostat i masa zimnego płynu wpada od dołu do
    >> silnika i zanim dotrze do termostatu - obniża temperature silnika o
    >> ponad 20 stopni (za pierwszym razem nawet więcej).
    > Ale termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą
    > histerezę, układ miał długi czas odpowiedzi i wpadał w oscylacje?

    Zanim zimne doleci do termostatu, to już pozamiatane. W mieście ten
    problem nie był zauważalny, bo przepływ powietrza przez chłodnicę
    słaby a i częste postoje na światłach ułatwiały "złapanie temperatury"
    przez całą masę płynu. Ale w trasie była masakra.

    Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi
    chłodnicami - ale tam były fabryczne roletki na chłodnice. Ciekaw
    jestem, ilu tutejszych czytelników miało okazję widzieć to na własne
    oczy :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: