eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
    news.chmurka.net!.POSTED.aagt154.neoplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Date: Fri, 4 Nov 2022 12:19:10 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <7...@4...net>
    References: <635cc8b4$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <635e30fa$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    <635e482b$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <635e7e53$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <635eb53f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <635eb7e7$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <635ec1e2$0$548$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <12uy91gbipbl5$.7lktlyf9nbca$.dlg@40tude.net>
    <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: aagt154.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagt154.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.175.154";
    logging-data="21025";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708356
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 3 Nov 2022 21:32:57 +0100, Myjk wrote:
    > Wed, 2 Nov 2022 07:33:09 +0100, J.F
    >> mandaty z FR juz przyszly?
    >> W UK moze najszybciej, w Polsce ... troche jednak "snującym sie".
    >
    > No i znowu to samo. Tylko tobie się wydaje że wszyscy zapieradaljo po
    > autostradzie >140. W praktyce średnia to może 120. Ja jeżdże maks. 120

    Zaraz zaraz - nie mylmy sredniej i zapierdalania.

    Ja sie po autostradzie staram jechac przynajmniej 150,
    i przyznaje - jest to w Polsce "szybko", wiekszosc jest wyprzedzana,
    niewielu mnie wyprzedza.

    Ale jesli srednia wychodzi 120, to wina tych "snujących sie", i
    wyprzedzających sie ciezarowek :-)

    > (zazwyczaj licznikowe 120 czyli okolice 115) i jestem mimo tego
    > wyprzedzającym bo ludzie jeżdża 100-110. 100-120 to jest najbardziej
    > ekonomiczna, bezpieczna i komfortowa prędkość.

    Jest kompletnie niekomfortowa. Co chwile trzeba zjezdzac na prawy pas.

    Choc owszem - czesto nie trzeba, bo "wyprzedzasz" i mozesz lewym,
    no i robi sie taki sznureczek snujacych sie 110-120 lewym pasem :-)

    >> No wlasnie podobno duze .. sprawdzic trudno.
    >> Szczegolnie w duzym kombi duze ..
    >
    > Ja mam SUVa, roleta od zakupu leży... dzieś, nie wiem nawet gdzie.
    > I ponownie, u mnie po nagrzaniu kabiny idzie max 3kW przy największych
    > mrozach.

    Ale 3kW to wcale nie jest malo, bo jakies 20% wiecej ... czyli zasiegu
    20% mniej.
    A jak bedzie korek na zakopiance na pare godzin, to jeszcze wiekszy
    spadek :-)

    No ale ja bardziej o klimie/chlodzeniu.
    Nie potrafie ocenic ile wymaga to mocy w spalinowym.

    Elektryczna lepsza?
    Niby odprowadzenie paru kW ciepla moze wymagac kilka razy mniej mocy
    kompresora. Tym niemniej plotki mowią, ze mechaniczny zabiera pare kW.

    >>>> W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
    >>>> ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
    >>>> turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
    >>>> autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
    >>>> 5,5l/100km.
    >>>
    >>> Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
    >>> potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
    >>> spalinowych trupów.
    >> Ale na slonce przeliczyc, czy na wegiel w elektrowniach?
    >> A moze na gaz?
    >
    > A czego zużycie on wykazywał? Naucz się czytac ze zrozumieniem. ;P

    A wiesz ile elektrownia wegla zuzywa na 15-20kWh ? :-)

    > Mam jak wiadomo "fajny" samochód pomiarowy jakim jest Outlander PHEV,
    > posiadający swój odpowiednik spalinowy. No więc mój Outlander w trybie EV
    > zużywa 20kWh, w trybie HEV czyli jazda na silniku spalinowym bez użycia
    > energii z baterii, to jest 7,5-8,5L/100km. Odpowiednik czysto spalinowy
    > zużywa 10-12L/100 (bo nie odzyskuje energii z hamowania, bo ciągle kotłuje

    Ale po miescie, w trasie, srednio?

    > nawet na postoju, bo nigdy nie ma pełnej sprawności, bo skrzynia biegów

    Skrzynia biegow pozwala dobrac lepsze parametry pracy silnika
    spalinowego.

    > itd., nawet w trasie widać różnicę w HEV vs ICE). Przekładając paliwo na
    > energię, to jest 100-120kWh.

    Owszem, ale moj diesel w trasie pali ok 7, a z twoimi predkosciami,
    to moze i 6 bym dal rade
    Tylko nie wiem, na ile mozna Outlandera do Vectry porownac.

    > Wyprodukowanie 1L benzyny wymaga (wg
    > koncernów) 7kWh prądu. To jest kolejne 70-84kWh.

    Co powoduje, ze nie bardzo w to wierzę.
    Policzyles, czy krajowe elektrownie starczyly by dla Orlenu?

    > Sprawność elektrowni i
    > przesyłu policzmy na mizernym poziomie 33% (elektrowniociepłownie mają
    > znacznie wyższą sprawność, no ale już nie będę kopać wielbicieli

    Czemu - ciepla woda tez jest potrzebna.

    > spaliniaków, w końcu to też ludzie, są też OZE które podbijają sprawność

    No ale chcesz chwalic elektryczne samochody, czy OZE?

    Bo elektryczne samochody tez wymagaja dostawy energii, chyba ze z
    wlasnych solarow je łądujesz.

    > systemu energetycznego) co daje zużycie 60kWh vs spaliniak 160-204kWh. Z
    > tego wynika że ICE ma końcową sprawność na poziomie 30-37% w stosunku do
    > EV. Faktycznie "lepsze osiagi" te trutki mają.
    >
    >> A coz to za warunki? po miescie, 80mph po autostradzie?
    >> Benzyna?
    >
    > Mieszane, benzyna. Diesel, poza transportem gabarytowym gdzie ma należytą
    > sprawność, powinien być dawno zbanowany.

    Smierdzic smierdzi, szczerze przyznaje. Czy jest bardzo szkodliwy,
    to juz nie wiem.
    Szczegolnie jak porownac wspolczesny diesel z kamazem czy jelczem
    sprzed lat.

    > Szczególnie w takiej polszy, gdzie
    > ludzie do kręcenia wokół komina i raz do roku aby pojechać do Bułgarii
    > sobie diesle kupowali.

    Ludzie w Polsce smrodzą kominami, diesle juz prawie bezwonne :-)

    >> Bo mnie czasem wychodzi np. 6.8l diesla/100km autostrady.
    >> Przy sredniej np 120 - szybciej sie nie da, za duzo snujących sie
    >> spalinowych i ciezarowych. Maksymalnej lepiej nie podawac :-)
    >
    > Znowu srasz tymi autostradami, a sam się przyznałeś że korzystasz znich
    > tyle co kot napłakał.

    O, mam ich troche, to korzystam.
    No ale podaje, bo jakos mocno odstaje to od twoich wynikow.

    A autostrady sa w miare porownywalne, natomiast jazda po miescie wcale
    - zalezy od korkow, buta, swiatel itp.

    PHEV, pozwalajacy jezdzic po miescie na pradzie - dobry pomysl.
    Tylko zapominasz o kominach w Belchatowie :-)

    Ale po miescie to jeszcze mam tramwaj. Podobno najlepszy.

    > Zresztą jak większość ludzi. W praktyce to te diesle
    > w naszych krajowych warunkach mają sprawności <20%. Do tego jeszcze są
    > zaniedbane, wtryski leją, chleją i rozlewają olej, dymią etc.

    Moj czasem sobie DPF wypala.
    Oj, smierdzi przy tym i paliwo leje ...

    >> No ale po miescie spalanie rosnie - nie mam start-stop, nie mam
    >> odzysku energii przy hamowaniu ..
    > Dlatego ci, już po raz kolejny, pokazuje mój samochód który, dla trybu EV
    > ma odpowiednik czysto spalinowy. I to zarówno w benzynie jak i z dieslem.
    > Liczby nie kłamią.

    No to podaj liczby z trasy i z miasta osobno.

    > Spaliniaki marnują energię na potęgę, tak samo jak
    > marnują ją kotły na paliwa stałe większość ciepła wyrzucając kominem.

    Niby tak, ale tak jak patrze u siebie ... wiecej marnuje polityka
    "pierwszenstwo tramwaju" zamiast zielonej fali.

    >> Pogratulowac, na baterie w Priusach tez nie narzekaja, ale czy to ta
    >> sama technologia?
    >> U Ciebie chyba tez li-ion, i to raczej z gatunku wysilonych.
    >> Co nie znaczy, ze kazdy tak ma.
    >> Ale w przyszlosci raczej powinien tak miec.
    >
    > Przecież setki tysięcy elektryków jeździ, a wymian baterii jest tyle co kot
    > napłakał.

    Bo one ciagle w miare nowe.

    > Za to jak już jest, to z pewnością cały świat się dowie. Podobnie
    > jak o każdym pożarze EV.
    >
    >> Ile masz gwarancji na baterie ?
    >
    > 160tkm lub 8 lat.

    Fajnie.

    >> 3-4 lata temu.
    >> Moze mu nikt nie polecil PHEV, moze ominął mitsu.
    >> Ile kosztowało twoje 6 lat temu, ile wtedy kosztowala wersja
    >> spalinowa?
    >
    > 100k vs 80k. Brutto.

    Moze juz zapomnialem stare dobre czasy, ale jakos dziwnie tanio mi sie
    wydaje.

    > Dzisiaj Mój PHEV zdecydowanie lepiej stoi niż
    > spaliniak. Także dlatego że nikt ich nie chce sprzedawać.

    Ale gwarancja na bateria ci sie skonczy zaraz :-P

    > No ja już sobie
    > nie wyobrażam zostawiać na stacji takich koszmarnych pieniędzy jak mogę
    > praktycznie za darmo jeździć.

    Masz PV na dachu?

    Bo prad coraz drozszy ...

    >> A ile jakies porownywalne tanszej marki ?
    > Umówmy się, nie ma "tańszej marki" -- jak są tańsze,
    > to gorzej wyposażone itp.

    Ale sa drozsze marki :-)

    No, jesli te 100k i 80k są prawdziwe, to raczej drogo nie bylo.

    >>> Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
    >>> praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
    >>> obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.
    >>
    >> A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
    >> baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
    >> w miare tanio kupic samemu.
    >
    > Mój, jak pisałem, nie wymaga, tak samo jak inne marki typu KIA,

    KIA to Hunday.

    > TEsla czy VW.

    Tesla tez ma baterie w płynie, ale albo lepszym/trwalszym,
    albo tanszym. Chyba trwalszym, bo pisza, ze raczej nie wymaga wymiany.

    > Poza tym nawet jeśli, to nadal nie kosztuje to w hujdaju więcej niż
    > obsługa olejowa

    https://spidersweb.pl/autoblog/plyn-chlodniczy-elekt
    ryczny-hyundai-kona-wymiana-cena/
    1669 zl co 60kkm.

    No coz - pare wymian oleju w ASO moze kosztowac podobnie.

    >i klockowo-tarczowa spaliniaka.

    A gdzie tam - klocki sa trwale, tarcze jeszcze trwalsze :-)

    > Jak mu przestaną z tego
    > powodu schodzić samochody, to szybko zmieni cenę płynu, albo technologię.

    Tak szybko nie przestaną - kierowca sie o tym dowie za pare lat :-)

    >> Oprocz tego masz normalne zuzycie zawieszenia, wypadki itp.
    > Noji?

    No i trzeba jezdzic do warsztatu i placic.
    Tak samo, jak w spaliniaku.

    >> A z ciekawostek - podobno w Chinach codziennie jakis pozar
    >> e-roweru/skutera/hulajnogi.
    > I znowu porównywanie jabłek do gruszek... To u was chroniczne?

    Jak baterie do samochodow potanieją ... a moze juz sa takie same tanie
    stosowane? :-P

    >>>> No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
    >>>> tym jeszcze długo będzie problem.
    >>> Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.
    >> hm ... wyplacili spoleczenstwu?
    >> Tzn wielodzietnym, księżom, no i "swoim" :-)
    >
    > Dokładnie tak, na kiełbaskę wyborczą poszło.
    >
    > BTW właśnie wyliczyłem sobie ZUS, cudowny pisowski nowy ład
    > mi dowalił 5500 zł za miniony miesiąc.

    No przeciez tak ma byc :-(

    >>>>> Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
    >>>>> mylę :>
    >>>> Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.
    >>> No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
    >>> na BEV.
    >>
    >> Jeden eksperymentalny Abrams to troche malo.
    >
    > O Priusach też tak mówili. Potem o Teslach też. Fakty są jednak takie, że
    > HEVy są oszczędniejsze i cichsze. Dla Wojska te elementy są znaczące. Mniej
    > niż dla cywili, ale są.

    Czolg jak jedzie, to halasuje.
    Nie bardzo wiem co oni chcą tą hybrydą osiagnąc, ale moze oni wiedzą.

    Podobno to ciagle ma turbine ... moze hybryda pozwala podniesc
    sprawnosc i zmniejszyc wady turbiny.

    J.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: