eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Data: 2022-11-05 05:18:34
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04-11-2022 o 15:36, J.F pisze:

    > No wlasnie - czesc w Orlenie, reszta z rur.

    No i?

    > Ale pisales "ile syfu Orlen wyprodukuje".
    > Paliw gotowych nie zaliczamy ? :-)

    Do momentu spalenia.

    > Z Orlenu pewnie bedzie trudniej, ale zobacz np sprawozdanie
    > zarzady Lotos za 2021 r
    >
    > https://inwestor.lotos.pl/repository/54581/
    >
    > Przerob ropy 9.9 mln ton, sprzedaz paliw 8.3 mln ton.
    >
    > Tak to wyglada w rafinerii.

    Ale co wygląda, co ma piernik do wiatraka?

    > Jak to wyglada np w elektrowni Belchatow, to znajdzcie sobie sami z
    > Myjkiem

    Dlaczego niby?
    Ty coś negujesz, to Ty sobie licz.
    Dopóki tego nie zrobisz, to wyliczenia myjka obowiązują.

    - roczna produkcja energii, roczne zuzycie wegla, przeliczyc
    > ile kg/100km wychodzi, liczac te ~17kWh/100km + 20% strat.
    > Albo i 30%, bo bateria jaką ma sprawnosc?
    >
    > A potem mozemy probowac szacowac calosciowo.
    > Zuzycie pradu przez kopalnie, przez wytworce koparki, przez hutę,

    Jak już doliczysz to samo w przypadku wydobycia ropy....
    > ktora stal zrobila ... no ale po stronie ropy tez sa duze inwestycje
    > :-)

    No właśnie.
    Wielokrotnie większe.

    Rurociąg jest raczej droższy niż taśmociąg.....
    A rozwożenie samochodami paliwa niż kabelki.