  • 51. Data: 2011-02-16 07:44:02
    Temat: Re: Zakaz fotografowania w kościele
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 23:41:22 +0100, Feromon napisał(a):

    > Nie wolno to nie wolno.
    > Wolność Tomku w swoim domku.

    Fajna bajka Fredry i z morałem, tylko że może zamiast czytać bajki poczytaj
    sobie dzienniki ustaw.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 52. Data: 2011-02-16 10:34:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2011 22:44:21 +0100, Sylwester Zarębski wrote:
    >Jestem pod wrażeniem wątku i tylu wypowiedzi, a większość w sumie o
    >niczym. A przecież analogia do przytoczonej klauzuli zakwestionowanej
    >przez UOKiK jest niewątpliwa. Warto przeczytać cały wątek:
    >http://prawo.vagla.pl/node/9027
    >Warto więc zauważyć, iż w przypadku wyciągnięcia klauzuli w danym
    >kościele przed UOKiK, zostanie ona uznana za zabronioną, co pozwala nie
    >przejmować się zakazem i dalej robić zdjęcia

    A czy nie bedzie tu istotne ze kosciol nie sprzedaje biletow ?

    Tak nawisem mowiac to ciekaw jestem kiedy to peknie - bo zauwazcie
    jak to dziala - zapis jednego podmiotu jest pozywany, moze sie nie
    umie bronic, moze nie chce, moze jest mu to bez znaczenia - i rodzi
    sie przepis dotyczacy wielu innych podmiotow, nie dajac im prawa
    apelacji.

    >Zanim ktoś zacznie wywodzić jakieś dyrdymały o prywatnych kościołach,
    >musi wiedzieć, iż kościół jest przestrzenią (miejscem) publiczną:
    >http://samorzad.infor.pl/sektor/zadania/gospodarka_
    komunalna/artykuly/389028,miejsce_publiczne_to_przes
    trzen_sluzaca_do_wspolnego_uzytkowania.html
    >Tak samo miejscem publicznym jest knajpa (prywatna), lodowisko (również
    >niewątpliwie prywatne) i wiele innych.

    Przeciez tam wyraznie podali czego przepisy nie definiuja.

    To jest "budynek uzytecznosci publicznej"

    Przy czym nie bardzo wiadomo czy cokolwiek z tego wynika, poza
    warunkami technicznymi.

    >Tym samym życzę udanych zdjęć w kościołach i wielu innych miejscach.

    Najazd fotografow na kosciol w czasie mszy ? Oj, to sie moze zle
    skonczyc :-)

    J.

  • 53. Data: 2011-02-16 11:04:45
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > W kwestii formalnej: prawo nie zabrania wyrzucania za drzwi ;)
    > Można wiec postawić ultimatum: wylot, który uchylę jak schowasz
    > aparat - ale właśnie w tę stronę, do operacji odwrotnej czyli
    > LITERALNIE "zakazu fotografowania" nie znam podstawy prawnej,
    > poza ew. naciągnięciem zasady a maiori ad minus; naciągnięcia,
    > bo nadal pozostaje sprawa *odwrócenia kolejności* zdarzeń
    > wynikłych z ochrony miru - ochrona przysługuje po zażądaniu
    > opuszczenia lub przy "wdarciu", a nie przed żądaniem i bez
    > "wdarcia".
    > Chyba że ktoś zna inną "podstawę", to poproszę ujawnić :D

    Nawet jesli może(?) masz formalnie rację (szczerze mówiąc coś nie chce mi
    się tegoz kodeksami analizować;-), to MZ twoje rozumowanie mimo to jest
    klasycznym dzieleniem włosa na czworo;-).
    Owszem, byc może zakazu fotografowania "solo", jako takiego może nie być,
    (wcale nie jestem pewien, czy takich przepisów jednak nie ma,- na jakiej
    zatem podstawie wprowadzane są przepisy niedopuszczające robienie zdjęc w
    takich tez prywatnych obiektach, jak np. banki?), ale nawet gdyby tak było,
    to własciciel prywatnego obiektu może, jak sam napisałes, skutecznie
    regulować zachowaniem gości na swoim terenie w ten sposób własnie, że
    osoby naruszające jego zakazy właśnie stają przed perspektywa jak
    najbardziej dopuszczanego przez prawo wyrzucenia za drzwi! A zatem jest
    sankcja i jest opisany warunek, kiedy sankcja jest stosowana, - w sumie
    skuteczny i oparty na prawie co najmniej wewnętrzny przepis pełną gębą!
    ;-)

  • 54. Data: 2011-02-16 11:12:59
    Temat: Re: Zakaz fotografowania w ko?ciele
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > W kosciele ? To podpada pod naruszenie wolnosci wyznania chyba ? :-)
    >
    > J.

    Czyzbyś sugerował, ze w związku z prawem do wolności wyznania nie wolno
    nikogo zachowującego się niestosownie wyrzucić za drzwi świątyni??!

    Otóż wolno!, - zarówno na gruncie ogólnego prawa włąsciciel prywatnej
    posesji ma prawo każdego wyrzucić z od siebie (z wiadomymi zastrzeżeniami
    dot. np. nakazu sadowego itp), a prawo do oceny prawidłowości wykonywania
    obrzędów religijnych z kolei na mocy m.in. konkordatu maja uprawnieni
    przedstawiciele Kościoła , (zresztą podobnie jest w przypadku innych
    wyznań).
    Uważasz, ze w związku z tym twoje prawo do wolności wyznania jest naruszone,
    bo nie podobają ci się przepisane obrządki i uważasz, że modlic powinno się
    inaczej, np poprzez fotografowanie,- coż, wolno ci przecież załóżyć swój
    kościół , to dopuszczający, a nawet, jesli wola, to nakazujący!
    Zresztą, po lekturze grupy, sadzę, że znalazłoby się tu trochę wyznawców np.
    kultu św. Canona, Nikona, czy Pentaxa itp. Spodziewałbym się nawet wojen
    religijnych!
    ;-))

  • 55. Data: 2011-02-16 14:00:38
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:14ctf1zxxoywp$.1805ro6xkovvv.dlg@40tude.net...

    > Fajna bajka Fredry i z morałem, tylko że może zamiast czytać bajki
    > poczytaj
    > sobie dzienniki ustaw.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry

    Udzielającym się tu rozmaitym prawnikom -chałupnikom i tzw. chłopskim
    filozofom ponownie przypominam, ze gdy podobny im prawnik -chałupnik i
    chłopski filozof bywający tu na grupie A.F. zaczął wcielać na terenie
    supermarketu swoje teorie na temat tego, że to on, prawnik- chałupnik, a nie
    sejm RP i własciciel obiektu ustanawia reguły zachowania w nim
    obowiązujące;-) to nie dosyć, że został przy próbie naruszania zasad
    włąściciela obity po mordzie, ale potem w SR w Grodzisku Mazowieckim został
    za to prawomocnie skazany i do dziś figuruje w rejestrze skazanych.
    Oczywiście twierdzi on dalej, że sąd był głupi, nie znał się i że on ma
    rację, co zresztą jest typowe dla skazanych przestepców, ale OIDW juz prób
    fotografowania tam nie podejmuje;-).
    Przypominam też prawnikom- chałupnikom, że stosunki prawne odnośnie m.in.
    świątyń katolickich reguluje konkordat, ustawa o wyznaniach religijnych i
    warto byłoby się z nia zapoznać.A na koniec tym piszacym z bólem
    bolszewickiego serca o dochodach kościoła m.in. ze zdjęć przypomnam, że
    zakup tych zdjęć jak i dawanie daniny na kościół, nie jest OIW przymusowy i
    oparty jest na dobrowoloności!

  • 56. Data: 2011-02-16 17:21:10
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 08:19:28 +0100, Marcin N. napisał(a):

    omunalna/artykuly/389028,miejsce_publiczne_to_przest
    rzen_sluzaca_do_wspolnego_uzytkowania.html

    > No dobra, ale czy z tej definicji wynika, że administrator, zarządca czy
    > też właściciel takiego obiektu nie ma żadnego wpływu na to co w nim wolno
    > robić a co nie?

    Oczywiście ma prawo, np. zamknąć swój obiekt, otworzyć w danych
    godzinach, wpuszczać tylko 3 osoby na godzinę, etc. Niestety, nie może
    zaś z jednej strony Cię wpuścić, a z drugiej nakazać zachowania w
    węższym zakresie niż przewidziane prawem (patrz niżej!).

    > Jeśli tak, to rozumiem, że mogę w dowolnym momencie (np.
    > podczas Twojej ceremonii ślubnej) wejść do kościoła z aparatem i baterią
    > lamp z softboxami itd i zacząć sesję zdjęciową, tak? Albo przyjść z
    > aparatem do Twojej knajpy, gdybyś takową posiadał i walić fleszem po oczach
    > Twoim klientom?
    > Oczywiście to są przykłady przejaskrawione, celowo. Chodzi mi o to czy
    > można czegoś w takim miejscu uznaniowo zakazać i jeśli tak, to jaka jest
    > tego podstawa prawna?

    Takie zachowania podpadają już pod inne paragrafy, jak choćby Art. 51.
    §1 KW.
    Innymi słowy, administrator może próbować "wymuszać" pewne zachowania,
    ale tym samym może zostać wezwany do zaprzestania takich działań poprzez
    decyzję UOKiK (delikatniejsza wersja) lub Sąd (wersja dla odważnych).

    > Bo jeśli nie można, to chyba jednak trochę niefajnie, prawda?

    Z jednej strony nie można zakazać, ale z drugiej przepisy przewidują
    penalizację niespołecznych zachowań :).

    P.S. Trzeba pamiętać, iż zakazywanie dla własnych korzyści w miejscach
    publicznych jest aspołeczne.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 57. Data: 2011-02-16 18:25:07
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 15:00:38 +0100, p 47 napisał(a):

> [...]
    > supermarketu swoje teorie na temat tego, że to on, prawnik- chałupnik, a nie
    > sejm RP i własciciel obiektu ustanawia reguły zachowania w nim

    Masz wybiórczą pamięć - był inny przykład zakazu fotografowania, z którego
    centrum handlowe się wycofało po konsultacji ze swoimi prawnikami. Ale
    pewnie tego wolisz nie pamiętać bo jesteś zwolennikiem świętego prawa
    własności?

    Henry

  • 58. Data: 2011-02-16 18:33:49
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

> [...]
    > filozofom ponownie przypominam, ze gdy  podobny im prawnik -chałupnik i
    > chłopski filozof bywający tu na grupie A.F.......

    Tak to jest, że jedyny ciekawy obiekt na polskiej wsi albo w polskim mieście
    powiatowym to kościół.
    Ja byłem na wakacjach ostatnim latem w nietypowym miejscu czyli na Ponidziu.
    Kto jedzie z Łodzi albo Warszawy czy z Wybrzeża to zawsze pomija ten zakątek w
    drodze do Gór, Słowacji czy Chorwacji.
    We Wiślicy kręciłem się po dziedzińcu aż sam młody Wikary zaproponował mi czy
    chcę zwiedzić podziemia Długosza. Zwiedziłem, robiłem fotki starym rzeźbom 15,16
    wiecznym co nie mają swego miejsca w obecnym kościele. Nikt nie chciał za to
    pieniędzy. Wikary też nie chciał bo jak zaproponowałem zapłatę za ten wspaniały
    indywidualny tour to mi powiedział, że skrzynka jest w kościele.
    Myślę, że każdego spotyka to co ma w głowie. Jak ktoś sie w kościele nie umie
    przeżegnać to czego tu szuka?

  • 59. Data: 2011-02-17 03:52:26
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:lbh6ziz9c5d8$.1sg74jnuzswa4$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > centrum handlowe się wycofało po konsultacji ze swoimi prawnikami. Ale
    > pewnie tego wolisz nie pamiętać bo jesteś zwolennikiem świętego prawa

    Nie mam wybiórczej pamięci, chyba że wykażesz, że w sposób błędny
    relacjonowałem w moich postach fakty dot. fotografowania w supermarkecie
    (zresztą tylko jako ilustrację szkodliwosci zbytniej pewności we własną,
    chałupniczą interpretację prawa, bo praw rzadzących zachowaniem w kościele
    ani formalnie, ani faktycznie nie można przyrównywac do przepisów
    odnoszacych się do supermarketów,- w supermarketach także w świetle prawa
    wolno czynić dużo więcej niż dozwolone jest w kościele).
    Stwierdzam przy okazji, skoro rozpocząłes wzajemną ocenę;-), że ty masz
    problem ze zrozumieniem prostego pisanego tekstu, a i logika to pojęcie
    całkiem ci nieznane, - cóż ma mieć sprawdzalny, niepodważalny fakt obicia
    pyska, a następnie prawomocnego skazania A.F. za usiłowanie wprowadzenie w
    zycie domorosłych, podobnych do twoich teoryjek nt. ograniczenia praw
    włascicielskich i rzekomego bezprawnego ustanowienia i EGZEKWOWANIA zakazu
    fotografowania w prywatnym supermarkecie do tego, ze jakiś inny
    supermarket ) pozwolił (i to tylko podobno) fotografować. No bo przecież,
    mam nadzieję, nie jesteś aż tak bardzo, hm, ciężko myślący, żebyś tu
    usiłował nam wmawiać, iz to jednostkowe zezwolenie ma być ostatecznym
    dowodem, że ogólnie dozwolone jest fotografoweanie wnętrza prywatnych
    sklepów bez zgody ich włascicieli.
    Od czasów rzymskich przeciez wiadomo, że qui licet quod est plus utique quod
    est minus.
    A żebyś zrozumiał, to zaraz tłumaczę, jak Maciek krowie na miedzy, aby
    nawet do ciebie to trafiło, - czy jesli ktos, kiedyś pozwolił ci zrobic
    zdjęcia w jego prywatnym domu to czy też od tego czasu uważasz, ze masz
    prawo fotografować wnętrze każdego prywatnego domu na swiecie?;-)

  • 60. Data: 2011-02-17 08:28:11
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 04:52:26 +0100, p 47 napisał(a):

    > Nie mam wybiórczej pamięci, chyba że wykażesz, że w sposób błędny
    > relacjonowałem w moich postach fakty dot. fotografowania w supermarkecie

    No cóż - napisałeś to tak, że mogło sugerować że AL został skazany za
    fotografowanie. Przepraszam - ale grupy dyskusyjne czytam niezbyt uważnie.

> [...]
    > zdjęcia w jego prywatnym domu to czy też od tego czasu uważasz, ze masz
    > prawo fotografować wnętrze każdego prywatnego domu na swiecie?;-)

    Mam prawo bez względu na to czy ktoś mi kiedyś gdzieś pozwolił (nie licząc
    kilku małych kruczków na które trzeba uważać). Uprzedzając - to nie jest
    mój wymysł - ja tylko go wyczytałem i przyjąłem jako słuszny.

    Jeżeli ośmioro ludzi i prawnik nie byli w stanie mi zabronić fotografowania
    w centrum handlowym, ani wykazać dostatecznej podstawy do takiego zakazu (a
    przecież im bardzo na tym zależało) to dla mnie wystarczający dowód że
    takiego zakazu nie ma. Nikt inny nie był w stanie podważyć tego
    przekonania.

    Henry