    From: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zakaz fotografowania w kościele
    Date: Wed, 16 Feb 2011 18:21:10 +0100

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 08:19:28 +0100, Marcin N. napisał(a):

> [...]
    omunalna/artykuly/389028,miejsce_publiczne_to_przest
    rzen_sluzaca_do_wspolnego_uzytkowania.html

    > No dobra, ale czy z tej definicji wynika, że administrator, zarządca czy
    > też właściciel takiego obiektu nie ma żadnego wpływu na to co w nim wolno
    > robić a co nie?

    Oczywiście ma prawo, np. zamknąć swój obiekt, otworzyć w danych
    godzinach, wpuszczać tylko 3 osoby na godzinę, etc. Niestety, nie może
    zaś z jednej strony Cię wpuścić, a z drugiej nakazać zachowania w
    węższym zakresie niż przewidziane prawem (patrz niżej!).

    > Jeśli tak, to rozumiem, że mogę w dowolnym momencie (np.
    > podczas Twojej ceremonii ślubnej) wejść do kościoła z aparatem i baterią
    > lamp z softboxami itd i zacząć sesję zdjęciową, tak? Albo przyjść z
    > aparatem do Twojej knajpy, gdybyś takową posiadał i walić fleszem po oczach
    > Twoim klientom?
    > Oczywiście to są przykłady przejaskrawione, celowo. Chodzi mi o to czy
    > można czegoś w takim miejscu uznaniowo zakazać i jeśli tak, to jaka jest
    > tego podstawa prawna?

    Takie zachowania podpadają już pod inne paragrafy, jak choćby Art. 51.
    §1 KW.
    Innymi słowy, administrator może próbować "wymuszać" pewne zachowania,
    ale tym samym może zostać wezwany do zaprzestania takich działań poprzez
    decyzję UOKiK (delikatniejsza wersja) lub Sąd (wersja dla odważnych).

    > Bo jeśli nie można, to chyba jednak trochę niefajnie, prawda?

    Z jednej strony nie można zakazać, ale z drugiej przepisy przewidują
    penalizację niespołecznych zachowań :).

    P.S. Trzeba pamiętać, iż zakazywanie dla własnych korzyści w miejscach
    publicznych jest aspołeczne.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski