  • 41. Data: 2011-02-15 14:19:52
    Temat: Re: Zakaz fotografowania w kościele
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    TheGuru wrote:

    > Wiernych, oraz reszty uczciwych ludzi starajacych
    >

    > czyli, wg oficjalnych statystyk do 95% obywateli naszego kraju.

    te statystyki sa g. warte...

    realnie to bym szacował ilość katolików na jakieś 45% :)

  • 42. Data: 2011-02-15 14:30:17
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    > TheGuru wrote:
    [ciach]

    > te statystyki sa g. warte...
    >
    > realnie to bym szacował ilość katolików na jakieś 45% :)

    Chyba 4-5% (:

    --
    Jasio

  • 43. Data: 2011-02-15 16:23:36
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > te statystyki sa g. warte...
    >
    > realnie to bym szacował ilość katolików na jakieś 45% :)
    jasne że tak albo mniej ale jak jest potrzeba (invitro, antykoncepcja,
    religia w szkole) to mówi się "prawie 100%" a jak jest wygodnie to mówi się
    że mało kto jest praktykujący ;-)

  • 44. Data: 2011-02-15 18:32:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011, p 47 wrote:

    > A prawo w żadnym razie nie zabrania w obiekcie prywatnym zakazywać
    > dokonywania zdjęć

    W kwestii formalnej: prawo nie zabrania wyrzucania za drzwi ;)
    Można wiec postawić ultimatum: wylot, który uchylę jak schowasz
    aparat - ale właśnie w tę stronę, do operacji odwrotnej czyli
    LITERALNIE "zakazu fotografowania" nie znam podstawy prawnej,
    poza ew. naciągnięciem zasady a maiori ad minus; naciągnięcia,
    bo nadal pozostaje sprawa *odwrócenia kolejności* zdarzeń
    wynikłych z ochrony miru - ochrona przysługuje po zażądaniu
    opuszczenia lub przy "wdarciu", a nie przed żądaniem i bez
    "wdarcia".
    Chyba że ktoś zna inną "podstawę", to poproszę ujawnić :D

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2011-02-15 21:11:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2011 19:32:35 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    > W kwestii formalnej: prawo nie zabrania wyrzucania za drzwi ;)
    > Można wiec postawić ultimatum: wylot, który uchylę jak schowasz
    >aparat -

    W kosciele ? To podpada pod naruszenie wolnosci wyznania chyba ? :-)

    J.

  • 46. Data: 2011-02-15 21:44:21
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 10:18:28 +0100, Remigiusz Zukowski napisał(a):

    > Witam wszystkich,
    > w okolicznym kościele zakazywanie (zakaz fotografowania jest tam jednym
    > z wielu zakazów) jak i inne obyczaje sięgnęły już granic absurdu.
    > Dodatkowo w kościele jest muzeum, więc takowy zakaz na mocy klauzuli
    > niedozwolonej UOKIK - XVII AMC 1145/09 nie mam mocy prawnej. O co więc
    > chodzi, forma skondensowana:
    > http://www.youtube.com/watch?v=aFMyPD8O7Y8
    > szczegóły:
    > http://www.myfinepix.pl/pl/blog/301332/238924
    > http://www.myfinepix.pl/pl/blog/301332/240896

    Jestem pod wrażeniem wątku i tylu wypowiedzi, a większość w sumie o
    niczym. A przecież analogia do przytoczonej klauzuli zakwestionowanej
    przez UOKiK jest niewątpliwa. Warto przeczytać cały wątek:
    http://prawo.vagla.pl/node/9027
    Warto więc zauważyć, iż w przypadku wyciągnięcia klauzuli w danym
    kościele przed UOKiK, zostanie ona uznana za zabronioną, co pozwala nie
    przejmować się zakazem i dalej robić zdjęcia (oczywiście z poszanowaniem
    charakteru miejsca, dbałości o zachowanie zbiorów, etc.).

    Zanim ktoś zacznie wywodzić jakieś dyrdymały o prywatnych kościołach,
    musi wiedzieć, iż kościół jest przestrzenią (miejscem) publiczną:
    http://samorzad.infor.pl/sektor/zadania/gospodarka_k
    omunalna/artykuly/389028,miejsce_publiczne_to_przest
    rzen_sluzaca_do_wspolnego_uzytkowania.html
    Tak samo miejscem publicznym jest knajpa (prywatna), lodowisko (również
    niewątpliwie prywatne) i wiele innych.

    Tym samym życzę udanych zdjęć w kościołach i wielu innych miejscach.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 47. Data: 2011-02-15 21:51:17
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 15, 4:44 pm, Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 14 Feb 2011 10:18:28 +0100, Remigiusz Zukowski napisa (a):

    > Jestem pod wra eniem w tku i tylu wypowiedzi, a wi kszo w sumie o
    > niczym.

    To od lat normalka na tej grupie.
    Ludzi z "dobrym gustem" tutaj przybywa, to i coraz wiecej takich
    wypowiedzi.

  • 48. Data: 2011-02-15 22:41:22
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Remigiusz Zukowski" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ijas18$jhg$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > http://www.myfinepix.pl/pl/blog/301332/240896
    >
    > pomóżcie, może coś da się z tym zrobić, chociażby nagłośnić co tam się

    Ale o co chodzi?
    Nie wolno to nie wolno.
    Wolność Tomku w swoim domku.
    To nie jest miejsce publiczne.

    Feromon

  • 49. Data: 2011-02-15 22:46:31
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]

    > Chyba 4-5% (:

    To niech robi zdjęcia. Zwrócą uwagę właśnie jakimś 4-5% robiącym zdjęcia.
    Byłem teraz w Dreźnie. Zakaz focenia jak byk, a wycieczki trzaskały fleszami

    miło. Nikt się nie przejmował.

    Feromon

  • 50. Data: 2011-02-16 07:19:28
    Od: "Marcin N." <h...@N...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:44:21 +0100, Sylwester Zarębski napisał(a):

    > http://samorzad.infor.pl/sektor/zadania/gospodarka_k
    omunalna/artykuly/389028,miejsce_publiczne_to_przest
    rzen_sluzaca_do_wspolnego_uzytkowania.html

    No dobra, ale czy z tej definicji wynika, że administrator, zarządca czy
    też właściciel takiego obiektu nie ma żadnego wpływu na to co w nim wolno
    robić a co nie? Jeśli tak, to rozumiem, że mogę w dowolnym momencie (np.
    podczas Twojej ceremonii ślubnej) wejść do kościoła z aparatem i baterią
    lamp z softboxami itd i zacząć sesję zdjęciową, tak? Albo przyjść z
    aparatem do Twojej knajpy, gdybyś takową posiadał i walić fleszem po oczach
    Twoim klientom?
    Oczywiście to są przykłady przejaskrawione, celowo. Chodzi mi o to czy
    można czegoś w takim miejscu uznaniowo zakazać i jeśli tak, to jaka jest
    tego podstawa prawna? Bo jeśli nie można, to chyba jednak trochę niefajnie,
    prawda?

    pzdr
    Marcin N.