eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZaimprowizowana wyciagarkaRe: Zaimprowizowana wyciagarka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zaimprowizowana wyciagarka
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <d...@g...com>
    <c...@g...com>
    <dyaeqq0n4t9y.1jwujqwjw1ubj$.dlg@40tude.net>
    <l65h83$9q9$2@speranza.aioe.org>
    <b...@g...com>
    <483fx0f5jbp3$.1jqn3f820i8b9.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <o...@4...net>
    <e...@g...com>
    <y...@4...net>
    <0...@g...com>
    Date: Sat, 16 Nov 2013 18:14:52 +0100
    Message-ID: <ytvkdhc9qdpb$.1h00yq9tytwi6.dlg@40tude.net>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1384622083 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2149 82.143.187.50:50939
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32765
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 16 Nov 2013 06:19:31 -0800 (PST), WM napisał(a):
    > W dniu sobota, 16 listopada 2013 13:37:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    >> Hm, hak holowniczy raczej solidny - hamowanie przyczepy musi
    >> wytrzymac. I mocowany w kilku punktach.
    >> Raczej bym podejrzewal ze to takie wkrecane ucho do ciagniecia pojazdu
    >> - bydle urywa sie latwo, ale wazy gora kilogram.
    >>
    > Opis podobnego skutku zerwania zaczepu liny holowniczej jest tutaj:
    > http://www.brisbanetimes.com.au/queensland/broken-to
    w-rope-like-slingshot-killing-boy-in-back-seat-20101
    214-18wa0.html
    > Specjalisci ocenili predkosc uwolnionej liny na 100km/h do 160km/h.
    > Nosnosc holu zaprojektowano na 5 ton , a bylo 7 ton obciazenia.
    > Nie podaja jaki uwzglednili wspolczynnik bezpieczenstwa.

    Ciagle nie pokazali co to hak - taki solidny do holowania przyczepy, w
    tym przypadku chyba demontowalny, czy popierdulka do holowania w razie
    awarii. Utrzymywany przez sruby - nie tak latwo sciac dwie, chocby M8.

    No i 7 t ... po 3.5 na holownik ... albo to jakies ciezkie ciezarowki
    byly, albo dynamicznie szarpneli.

    Tym niemniej - stalo sie. Widac nawet przy takiej recznej wyciagarce
    trzeba uwazac, bo jak hak nie wytrzyma ...

    > Energie sprezystosci liny docenili starozytni konstruujac baliste.
    > http://www.youtube.com/watch?v=z_cwpMP5CTw

    Chcialbym to kiedys zobaczyc w naturze ... bez gumy zrobione.
    Bo jak pamietam skrecane liny - raczej kiepska sprezystosc maja.
    Ciekawe ze nie poszli w drewniane luki.

    Ale bardziej mi sie podobaja pomysly nowozytnych
    http://www.youtube.com/watch?v=RREq0omjHU4

    http://www.youtube.com/watch?v=eYthI8sVTME

    (to samo miejsce ? Czy w ogole jakis fake ?)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: