  • 11. Data: 2012-03-02 18:51:06
    Temat: Re: Zagrzmiały fanfary na raspberrypi.org
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-03-02 18:32, MaW pisze:

    > Hmmm obawiam się, że kodowanie wymaga dużo większej wydajności
    > obliczeniowej. Zwłaszcza HD. Czytałem, że kilka xeonów daje radę robić
    > to w locie
    Bez przesady. Komórki nagrywają materiał HD, kamerki mniej lub bardziej
    niewielkie - nagrywają materiał HD a często fullHD, kamery samochodowe
    (np DOD GS-600) nagrywa fullHD, a mniejsze to nawet z 60fps... i nie ma
    nawet ćwierci xeona w sobie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2012-03-03 16:44:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    :caVPDOLUgqIJ:www.raspberrypi.org/archives/592+rapsb
    erry+pi+codecs+h.264&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client
    =opera
    > Dzięki za linka. Niestety - ale widzę tam tylko DEkodowanie, a mnie
    > głownie KOdowanie interesuje ;/

    An ARM GNU/Linux box for $25 - brzmi to zachęcająco...
    Ale pobieżne oględziny linka nie znalazły schematu.

    Gdzie można sobie obejrzeć schemat tego cuda?

    Na jakim procku ARMa to jest zrobione i ile ma flasha/ramu
    na pokładzie za te $25?

  • 13. Data: 2012-03-03 17:04:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-03 17:44, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Gdzie można sobie obejrzeć schemat tego cuda?
    >
    > Na jakim procku ARMa to jest zrobione i ile ma flasha/ramu

    To jest SOC Broadcom.
    http://www.raspberrypi.org/wp-content/uploads/2012/0
    2/BCM2835-ARM-Peripherals.pdf
    256MB. Trochę szczegółów znajdziesz tu:
    http://www.raspberrypi.org/faqs

    MD

  • 14. Data: 2012-03-03 21:40:44
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

> [...]
    > Ale pobieżne oględziny linka nie znalazły schematu.
    >
    > Gdzie można sobie obejrzeć schemat tego cuda?

    Schemat nie jest dostępny.

    Przyglądam się temu projektowi jakiś czas i muszę stwierdzić że wygląda to dość
    enigmatycznie.
    Podawana cena jest moim zdaniem mało realna. Chociaż jednym z założycieli Raspberry
    jest ktoś
    pracujący w Broadcom wiec może mają procki po bardzo preferencyjnych cenach. Mimo
    tego i tak nie
    wyobrażam sobie aby mogli wyprodukować w cenie 25$ taki SBC. Tutaj można poczytać
    ciekawy wątek
    (polecam wypowiedź kogoś z Olimexu):
    http://www.thebackshed.com/forum/forum_posts.asp?TID
    =4748&PN=1

  • 15. Data: 2012-03-03 23:33:55
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyprodukować w cenie 25$ taki SBC. Tutaj można poczytać ciekawy wątek (polecam

    Jest taki fajny SBC z procesorem samsunga, S3C2440 (2440 core).
    Trochę już starawy, bo parę lat toto ma. Co prawda nie ma fizycznie gniazd pod
    ethernet, itp
    (tylko piny), ale jeśli chodzi o we/wy to ma więcej. Nie ma oczywiście HDMI, no
    i - co najważniejsze -
    ten procesor jest słaby od strony grafiki, żadnego wspomagania. Nieco też
    wolniejszy (400 MHz), no generalnie
    to już projekt starawy.
    Cena to 35 E obecnie, a było taniej.

    Tak, że rząd wielkości ten sam, więc pewnie można osiągniąć te 25 USD.
    W każdym razie - miejmy nadzieję, że tak jest, i nie okaże się jak w tym starym
    dowcipie, że
    faktycznie - ale nie 25USD, tylk 250USD, i nie ARM11 tylko Atmega16 :)

  • 16. Data: 2012-03-04 10:07:34
    Od: a...@p...pl

    >http://raspberrypi.org/

    a mi wyswietla "you are banned"

    wchodze z FireFox 3.0.19

    --
    ThinkXtra

  • 17. Data: 2012-03-04 10:10:47
    Od: a...@p...pl

    http://www.raspberrypi.org/

    z www. jest ok

    --
    ThinkXtra

  • 18. Data: 2012-03-04 10:16:52
    Temat: Re: Zagrzmia?y fanfary na raspberrypi.org
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-04 11:07, a...@p...pl pisze:

    > a mi wyswietla "you are banned"
    >
    > wchodze z FireFox 3.0.19

    Chyba przebudowują serwis bo wcześniej działało. Teraz mi też nie działa
    bez www.

    MD

  • 19. Data: 2012-03-04 12:00:55
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 02.03.2012 09:12, Cezar wrote:

    > Zamowilem przez
    > Farnell. Pisza ze przewidywany czas dostawy to 10 Kwietnia

    Czyli zapłaciłeś już (25$?) i czekasz? Oficjalnie tego jeszcze tam chyba
    nie ma?
    Co trzeba zrobić żeby zamówić?

    Mirek.

  • 20. Data: 2012-03-04 12:20:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-04 13:00, Mirek pisze:

    > Czyli zapłaciłeś już (25$?) i czekasz? Oficjalnie tego jeszcze tam chyba
    > nie ma?
    > Co trzeba zrobić żeby zamówić?

    Rejestrujesz się jako zainteresowany. Potem informują o dostępności i
    realizują zamówienia według kolejności zgłoszeń. Ja w każdym razie
    zarejestrowałem się w RS-Components. U nich płaci się po dostawie.
    Poinformowali mnie, że sprzedają tylko po jednej sztuce, więc trzeba
    doliczyć jakieś 25 zł kosztów dostawy. No chyba, że będzie możliwość
    połączyć to z zamówieniem na inne artykuły.

    MD