-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <t...@4...net>
<ju0ou0$h9q$1@inews.gazeta.pl>
Date: Mon, 16 Jul 2012 19:30:24 +0200
Message-ID: <r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net>
Lines: 62
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.157.56
X-Trace: 1342459825 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1220 83.11.157.56:1143
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2459491
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 16 Jul 2012 12:03:39 +0200, J.F wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
>>Komputer diagnostyczny (taki oplowski) nie pokazywał nic - czasami po
>>dłuższym kręceniu łapał jakieś pojedyncze losowe błędy w różnych
>>modułach
>>samochodu.
>
> Ech, co za czasy, zeby wierzyc komputerom a nie wykrecic swiecy i nie
> sprawdzic czy iskra leci :-)
Nie takie proste :-)
Silnik w układzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienną długością
kanałów kolektora) po środku zakrywający od góry obie głowice. Świece od
góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.
Oscyloskop tylko podłączyłem do jakiejś losowo wybranej cewki (po stonie
niskiego napięcia) i sygnał wydawał się ok.
Sam demontaż kolektora to pół godziny, w dodatku trzeba porozłączać wiązkę,
przewody paliwowe i wody, co już sądziłem że mocno pozmienia warunki testu.
A że zjawisko reprodukowało się rzadko i bardzo nieregularnie, w dodatku
ustępowało równie nieregularnie, więc nawet mi się nie chciało tego
rozbierać :-)
>
>>Okazało się że za każdym razem jak samochód nie chce odpalić
>>rozrusznikiem,
>>to nie ma problemów z uruchomieniem go na pych.
>>Do tego stopnia że kilka razy robiłem ten pych rozrusznikiem (tzn.
>>rozpędzałem samochód za pomocą rozrusznika, a potem redukcja i
>>puszczając
>>sprzęgło uruchamiałem silnik).
>>Jak wpadłem na ten pomysł uruchamiania auta, to już wymyślłem co było
>>przyczyną :-)
>
> Normalnie to bym rzekl ze za niskie napiecie pod obciazeniem.
> Aku, brudne klemy, kable i polaczenia do sprawdzenia ..
Winny okazał się akumulator.
Objawy o tyle mylące, że rozrusznik kręcił naprawdę dobrze i mógł to robić
bardzo długo, ale widocznie napięcie spadało trochę za nisko i było to na
granicy żeby cewka wydoliła z siebie iskrę, albo jakaś inna elektronika
miała zbyt niskie napięcie.
Tak myślę że może jedna-dwie cele akumulatora szły w stronę zwarcia i jak
płynął przez nie większy prąd to napięcie siadało.
Pozostałe cele dawały spory prąd, rozrusznikowi to wystarczyło żeby się
kręcić, ale elektronice już nie.
Zazwyczaj jak pada aku, to rozrusznik zaczyna mieć problemy jako pierwszy,
tu jak widać jako ostatni.
W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - może taki z przekładnią co to
potrzebuje niewiele prądu żeby się kręcić?
Inna sprawa że lipne oprogramowanie, bo komputer mógłby łapać w takiej
sytuacji błąd jeszcze nim napięcie spadnie poniżej krytycznego i sugerować
wizytę w serwisie nim wystąpią problemy z rozruchem.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.12 19:56 Michał Paszek
- 17.07.12 09:51
- 17.07.12 18:34 Kuba \(aka cita\)
- 17.07.12 22:32 Tomasz Pyra
- 17.07.12 22:35 Kuba \(aka cita\)
- 18.07.12 08:43 tck
- 18.07.12 19:05 Kuba \(aka cita\)
- 19.07.12 01:47 Tomasz Pyra
- 19.07.12 09:42
- 19.07.12 20:16 Kuba \(aka cita\)
- 23.07.12 16:45 Jakub Witkowski
- 24.07.12 14:18 Jarek Andrzejewski
- 24.07.12 14:24 Michal Jankowski
- 24.07.12 14:26 Michal Jankowski
- 24.07.12 14:47 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO