eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZagadkowa awaria - z rozwiązaniem › Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
  • Data: 2012-07-19 01:47:37
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 17 Jul 2012 22:35:56 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:khd9vkr7klv9.1i42hxna7oime$.dlg@40tude.net...
    >> On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
    >>
    >>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    >>> news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net...
    >>>>
    >>>> Silnik w układzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienną długością
    >>>> kanałów kolektora) po środku zakrywający od góry obie głowice. Świece od
    >>>> góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.
    >>>
    >>>
    >>> ale to nie Omega?
    >>
    >> Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.
    >
    > standardową przypadłością w Omegach odnośnie odpalania był czujnik położenia
    > wału.

    Ale to chyba tylko Omegi i to chyba jeszcze te 3.0.
    I o czujnik to się pluje komputer - bo tu są dwa (wału i rozrządu) i ECU
    jak łapie rozjazd to zapamiętuje błąd.

    > Drugą rzeczą pasującą do Twoich problemów - kabel
    > akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.

    Ogólnie mam plan pooglądać jeszcze elektrykę.
    Bo może teraz przewrażliwiony jestem, ale mam wrażenie że nadal nie odpala
    tak dobrze jak kiedyś i po wymianie aku nadal bywa że trzeba ze 2-3s
    pokręcić. Podczas gdy kiedyś to mam wrażenie że startował natychmiast,
    nawet w największe mrozy.

    Ten rozrusznikowy zasilający to raczej jest dobry, bo inaczej problemy by
    były raczej z kręceniem rozrusznikiem, a nie brakiem zasilania na czymś
    innym.
    Różnicy napięcia między blokiem a minusem akumulatora też nie mam.

    Bardziej bym się spodziewał że mogła się poluzować jakaś masa np. w kabinie
    - taka od komputerów i tam jak coś ofsetu napięcia dostaje to głupieje.
    Konkretnie układ sterowania zapłonem - plus który idzie na cewki postaram
    się zmierzyć tuż przy cewce.

    Ale to słabo tłumaczy dlaczego problemy występowały tylko przy słabym
    akumulatorze, bo obwód rozrusznika jest krótki i cały sprawdziłem.
    Problem z zasilaniem cewek powinien dawać jakieś objawy w czasie jazdy, a
    nie tylko i wyłącznie przy rozruchu i nie zawsze.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: