  • 51. Data: 2012-01-14 19:17:32
    Temat: Re: Zagadka lub pytanie, jakie auto
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/13/2012 11:10 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Sprzedaj mi je za 20 koła złotówek. ;)

    Moje jest z 2007 roku :D
    A tak serio, to masz racje. Teraz cena tych aut to około 50 kpln.
    Ale dożyjemy czasów, gdy będą po 20 i to myślę, że będzie
    całkiem niedługo.

  • 52. Data: 2012-01-14 21:49:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości news:

    > I to jest właśnie problem z Tobą,

    Nie, to jest problem z różnymi przypałami, którzy wolą wierzyć w bzdury
    wypisywane przez producentów.

    >Ty wiesz lepiej bo kiedyś miałeś trupa.

    Był w całkiem niezłym stanie technicznym, pewnie lepszym od niejednego BMW o
    którym mowa w wątku no i młodszy też był.

    > Czy to nie za sprawą też tego BMW zawsze się bronisz przed kupnem
    > używanych aut?

    Niekoniecznie.
    Miewałem gorsze, ale też niemieckie.

    > Ja ze 2-3 lata temu sprawdzałem spalanie BMW 525 o mocy 192KM, auto było z
    > początku lat 90 i w Gdańsku nie spalił więcej niż 12,5l/100km podczas
    > normalnej jazdy.

    A 12,5 to jest poniżej 10, czy jednak nie?

    > Tyle lat na grupie i cały czas to samo, może trzeba się nauczyć jeździć

    Znaczy oduczyć się?
    Być może.
    Ale na to jeszcze mam czas, może jak już będę musiał się laską
    podpierać.....

    >lub kupić normalne auto?

    To znaczy jakie?
    Bo trochę już ich miałem i jakoś żaden nie chciał odtworzyć danych
    katalogowych.

    > Mój dupowóz ma katalogowo 22,4l/100km w mieście, nieźle byś się musiał
    > spinać by wyciągnąć 24,4l/100km i nie zabić przy tym kogoś - czy uwżasz że
    > zawsze trzeba jechać ostro by jechać dynamicznie?

    No pewnie w takim przypadku faktycznie mogli napisać prawdę, bo jak ktoś
    akceptuje 22 w mieście, to co mu za różnica czy będzie to 20 czy 25.

    > Jak będziesz miał mocniejsze auto to może zmienisz zdanie, silnik Delty to
    > nie jest wdzięczny przykład. Taki 2.5l w BMW sprzed 20 lat jest o wiele
    > nowocześniejszy

    Ale o czym Ty do mnie rozmawiasz, jakie to ma znaczenie?
    Nie kupowałem Delty ze względu na nowoczesność silnika. ;-)

    Za to miałem niezły ubaw oglądając na yt jak zjadała M3 na torze. ;-)

  • 53. Data: 2012-01-14 22:08:56
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości:

    > Blisko: BMW E46 328i
    >
    > http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/281/e46_328i.
    html

    > sam nie wiedziałem że to ma takie osiągi dopiero mnie znajomy uświadomił
    > wczoraj, przewożąc mnie na prawym fotelu :)

    No rzeczywiście fajne auto. Tylko że przy wyprzedzaniu Alfa będzie szybsza
    ;]

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 54. Data: 2012-01-14 23:06:50
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Cavallino* w wiadomości news:4f11ea5c$0$26690$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
> [...]
    > Był w całkiem niezłym stanie technicznym, pewnie lepszym od niejednego
    > BMW o którym mowa w wątku no i młodszy też był.

    Na tle kijanki swego czasu opisywałeś że to było słabe auto, ale nie będę
    tego drążył skoro to było takie fajne auto.

    > Niekoniecznie.
    > Miewałem gorsze, ale też niemieckie.
    > A 12,5 to jest poniżej 10, czy jednak nie?

    A producent deklarował 10l? Nie producent wspominał że będzie poniżej 13l w
    mieście. Według Ciebie skłamał czy napisał coś zgodnego z realiami?

> [...]
    > podpierać.....
    > To znaczy jakie?
    > Bo trochę już ich miałem i jakoś żaden nie chciał odtworzyć danych

    BMW E34 525i po 92r, stawiam że za 3-5kpln można kupić zaniedbane autko ze
    sprawnym napędem i układem jezdnym. Może kup, pojeździj tydzień lub dwa :-)
    Za stare? To może 10 lat młodsze E39 530i - będzie drożej niż 5kpln, a
    spalanie podobne. Jeszcze za stare? To może z kolejnej generacji 530d lub
    podobny ale nowy?

    W każdym razie tych aut jestem pewien, a z ciekawości właśnie sprawdziłem
    sobie dane cee'd SW 1.6 115KM spalanie w trasie podawane przez producenta
    4l... tyle że ja się o ile pamiętam w 6l nie mieściłem. Więc może coś w tym
    jest co "głosisz"... Mam w firmie Kijanke j.w. pewnie w najbliższym czasie
    sobie ją sprawdzę na trasie 700km i zobaczę czy dobrze zapamiętałem osiągi
    tego auta :-)

    > No pewnie w takim przypadku faktycznie mogli napisać prawdę, bo jak ktoś
    > akceptuje 22 w mieście, to co mu za różnica czy będzie to 20 czy 25.

    Wolałbym jednak 20l, spośród noPb 95 i noPb98 też wolałbym to pierwsze...
    ale ja to jak widać dziwny jestem.
    Ale na problem jak wyżej instalacja LPG może zaradzić :-)

    > Ale o czym Ty do mnie rozmawiasz, jakie to ma znaczenie?

    Na pierwszy rzut oka staroć, ale okazuje się być nawet dziś dość nowoczesne
    i oszczędne, to taka dygresja wiem że te auta Cię nie interesują i wysłałbyś
    je już z 5x na złom - podaje ten przykład tylko dlatego że w tym starociu
    relacja faktycznego zużycia paliwa do deklarowanego jest korzystna, czego o
    Twoich autach z małymi silnikami powiedzieć nie można.

    > Nie kupowałem Delty ze względu na nowoczesność silnika. ;-)
    > Za to miałem niezły ubaw oglądając na yt jak zjadała M3 na torze. ;-)

    Na yt też można zobaczyć jak JC udowadnia że M3 jest oszczędniejsze od
    Priusa...

    Pozdr

  • 55. Data: 2012-01-15 00:19:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości news:

    > Na tle kijanki swego czasu opisywałeś że to było słabe auto, ale nie będę
    > tego drążył skoro to było takie fajne auto.

    Bez przesady.
    Mówię tylko że to nie był kompletny trup.

    > A producent deklarował 10l?

    Autor wątku.

> [...]
    > spalanie podobne. Jeszcze za stare? To może z kolejnej generacji 530d lub

    Ale po co mi to BMW?
    Auto jak auto.
    Mam lepsze. ;-)

    > W każdym razie tych aut jestem pewien, a z ciekawości właśnie sprawdziłem
    > sobie dane cee'd SW 1.6 115KM spalanie w trasie podawane przez producenta
    > 4l... tyle że ja się o ile pamiętam w 6l nie mieściłem.

    U mnie średnia 6.5.

    Na trasie raz zeszłem do 4,5, ale to nie była jazda.
    Zazwyczaj na trasie 5,5-6 l.

    Nie muszę na yt, widziałem w tv.

  • 56. Data: 2012-01-15 00:27:28
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-01-14 21:49, Cavallino pisze:

    > Za to miałem niezły ubaw oglądając na yt jak zjadała M3 na torze. ;-)

    Ale wg fastestlaps.com dostała (również na torze) w dupę od plebejskiego
    306 S16, które ma ze 40-50KM mniej. :P
    http://fastestlaps.com/cars/lancia_delta_hf_integral
    e_16v.html

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 57. Data: 2012-01-15 09:00:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:jet313$uo$1@news.dialog.net.pl...

    > Ale wg fastestlaps.com dostała (również na torze) w dupę od plebejskiego
    > 306 S16,

    Raz była nieco wolniejsza, raz nieco szybsza z tego co widzę.

    >które ma ze 40-50KM mniej. :P

    Za to ma prawie 200 kg mniej i napęd na jedną oś.
    Zawsze ośka na asfalcie zyskuje, więc nie bardzo wiem co Cię tak dziwi.
    Delta Integrale to wybitnie NIE JEST auto torowe, więc tym bardziej
    rezultaty budzą szacunek.

    Zresztą to i tak nie moja wersja jest. ;-)

  • 58. Data: 2012-01-15 09:45:58
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Cavallino* w wiadomości news:4f120d74$0$26699$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
    > Autor wątku.

    Ale ja odpowiedziałem gościowi który napisał:
    "Sprawdzanie na potrzeby wpisu do katalogu, to sobie w buty możesz włożyć."
    Te 10l średnego mnie nie interesuje, dla mnie bardziej istotne jest spalanie
    w mieście które podałem. Ale ok E34 525i 24V ma średniego spalania według
    katalogu 9l i jak miejskie się sgadza to czemu tu nie miało by być poniżej
    10l? A to dalej stare niemal 200KM auto... które jest IMHO bardzo oszczędne.

    > Ale po co mi to BMW?
    > Auto jak auto.

    Mnie E34 się bardzo podoba, piękny youngtimer.

    > Mam lepsze. ;-)

    Mam na dzieje że nie myślisz tu o Kii cee'd... :-)

    > U mnie średnia 6.5.
    > Na trasie raz zeszłem do 4,5, ale to nie była jazda.
    > Zazwyczaj na trasie 5,5-6 l.

    Czyli błąd nawet do 50% i spalanie na podobnym poziomie (moje w trasie nawet
    wyższe...) to jest dopiero dramat.
    Dlatego IMHO silnik musi mieć większą pojemność by nie cisnąć co chwilę, ja
    na co dzień delikatnie traktuję silnik, przy około 2krpm mam do dyspozycji
    więcej mocy niż taka kijanka to i do dynamicznej jazdy niewiele z możliwości
    silnika trzeba :-)

    Pozdr

  • 59. Data: 2012-01-15 12:07:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > spalania według katalogu 9l i jak miejskie się sgadza to czemu tu nie
    > miało by być poniżej 10l? A to dalej stare niemal 200KM auto... które jest

    Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
    Czyżbyś sugerował, że na trasie będzie paliło z 7 l, więc w sumie spali
    poniżej 10?
    No to ROTFL !!!!

    > Mnie E34 się bardzo podoba, piękny youngtimer.

    Mam lepszy w każdym calu.

    > Mam na dzieje że nie myślisz tu o Kii cee'd... :-)

    Do powolnego wożenia dupska - w pewnym sensie tak, zresztą to auto nie moje,
    a żony.
    A go brandzlowania się zabytkami mam inne auto.

    > Czyli błąd nawet do 50%

    To nie błąd, tylko zła metodologia pomiaru, zużycie katalogowe do
    prawdziwego ma się nijak.

    > Dlatego IMHO silnik musi mieć większą pojemność by nie cisnąć co chwilę,
    > ja na co dzień delikatnie traktuję silnik, przy około 2krpm mam do
    > dyspozycji więcej mocy niż taka kijanka

    Niż turbodiesel z małą i sprawną turbiną, przy podobnych prędkościach i
    delikatnym traktowaniu gazu?
    Wątpię.
    Nawet jak masz 200 KM i Vmax rzędu 200/h przy maksymalnej mocy (tak załóżmy
    dla ułatwienia obliczeń), to będzie to gdzieś 3 razy wyżej niż rzeczone 2000
    obr/min, a co za tym idzie przy 2000 obr/min będziesz miał na liczniku 70 i
    tyleż KM do dyspozycji.
    Jest duża szansa, że diesel będzie miał podobnie.

  • 60. Data: 2012-01-15 13:15:43
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Cavallino* w wiadomości news:4f12b379$0$1278$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
> [...]
    > Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
    > Czyżbyś sugerował, że na trasie będzie paliło z 7 l, więc w sumie spali

    Nie wiem ile zużywa w trasie i wisi mi to totalnie, na pewno można to
    wygooglać, ja pamiętam około 12,5l w mieście które potwierdzę. Teraz na
    szybko znalazłem dane uśrednione i przy okazji pisania poprzedniego posta
    sam się dziwiłem. Ale skoro auto które na pusto waży 1700kg było w stanie w
    mieście zadowolić się tak niskim spalaniem to może i reszta jest sensowna.
    Nie będę negować wszystkiego w około jak Ty wyłącznie na podstawie
    widzimisie...

    > Mam lepszy w każdym calu.

    A mój znajomy ma Matiza, lepszy od Twojego lepszego :-)

> [...]
    > miał na liczniku 70 i tyleż KM do dyspozycji.
    > Jest duża szansa, że diesel będzie miał podobnie.

    Tego aspektu wątku ciągnąć nie zamierzam, i zastanawiam się czy w ogóle jest
    sens ciągnąć całość...
    Serio sądzisz że jeśli przy ok 2krpm moc dostępna przekracza 100KM to silnik
    ma 200KM mocy maksymalnej? :-D

    Pozdr