eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZagadka lub pytanie, jakie autoRe: Zagadka lub pytanie, jakie auto
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <jep283$dcu$1@inews.gazeta.pl> <jeppec$m3i$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <jepr2o$jc2$1@inews.gazeta.pl>
    <4f10a0ee$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <jeq80i$d7u$1@inews.gazeta.pl>
    <4f10a537$0$1279$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <4f10ade9$0$1271$65785112@news.neostrada.pl>
    <jesfhu$6tf$1@news.task.gda.pl>
    <4f11ea5c$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <jesu5p$47q$1@news.task.gda.pl>
    <4f120d74$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <jeu3k9$ei6$1@news.task.gda.pl>
    In-Reply-To: <jeu3k9$ei6$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: Zagadka lub pytanie, jakie auto
    Date: Sun, 15 Jan 2012 12:07:04 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 120114-1, 2012-01-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 67
    Message-ID: <4f12b379$0$1278$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.48.28
    X-Trace: 1326625657 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1278 83.25.48.28:52129
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2426788
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:jeu3k9$ei6$1@news.task.gda.pl...
    > *Cavallino* w wiadomości news:4f120d74$0$26699$65785112@news.neostrada.pl
    > napisał(a):
    >>>> A 12,5 to jest poniżej 10, czy jednak nie?
    >>> A producent deklarował 10l?
    >> Autor wątku.
    >
    > Ale ja odpowiedziałem gościowi który napisał:
    > "Sprawdzanie na potrzeby wpisu do katalogu, to sobie w buty możesz
    > włożyć."
    > Te 10l średnego mnie nie interesuje, dla mnie bardziej istotne jest
    > spalanie w mieście które podałem. Ale ok E34 525i 24V ma średniego
    > spalania według katalogu 9l i jak miejskie się sgadza to czemu tu nie
    > miało by być poniżej 10l? A to dalej stare niemal 200KM auto... które jest
    > IMHO bardzo oszczędne.

    Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
    Czyżbyś sugerował, że na trasie będzie paliło z 7 l, więc w sumie spali
    poniżej 10?
    No to ROTFL !!!!

    >> Ale po co mi to BMW?
    >> Auto jak auto.
    >
    >
    > Mnie E34 się bardzo podoba, piękny youngtimer.

    Mam lepszy w każdym calu.

    >
    >> Mam lepsze. ;-)
    >
    > Mam na dzieje że nie myślisz tu o Kii cee'd... :-)

    Do powolnego wożenia dupska - w pewnym sensie tak, zresztą to auto nie moje,
    a żony.
    A go brandzlowania się zabytkami mam inne auto.


    >
    >>> W każdym razie tych aut jestem pewien, a z ciekawości właśnie
    >>> sprawdziłem sobie dane cee'd SW 1.6 115KM spalanie w trasie podawane
    >>> przez producenta 4l... tyle że ja się o ile pamiętam w 6l nie
    >>> mieściłem.
    >> U mnie średnia 6.5.
    >> Na trasie raz zeszłem do 4,5, ale to nie była jazda.
    >> Zazwyczaj na trasie 5,5-6 l.
    >
    > Czyli błąd nawet do 50%

    To nie błąd, tylko zła metodologia pomiaru, zużycie katalogowe do
    prawdziwego ma się nijak.

    > Dlatego IMHO silnik musi mieć większą pojemność by nie cisnąć co chwilę,
    > ja na co dzień delikatnie traktuję silnik, przy około 2krpm mam do
    > dyspozycji więcej mocy niż taka kijanka

    Niż turbodiesel z małą i sprawną turbiną, przy podobnych prędkościach i
    delikatnym traktowaniu gazu?
    Wątpię.
    Nawet jak masz 200 KM i Vmax rzędu 200/h przy maksymalnej mocy (tak załóżmy
    dla ułatwienia obliczeń), to będzie to gdzieś 3 razy wyżej niż rzeczone 2000
    obr/min, a co za tym idzie przy 2000 obr/min będziesz miał na liczniku 70 i
    tyleż KM do dyspozycji.
    Jest duża szansa, że diesel będzie miał podobnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: