  • 61. Data: 2012-01-15 15:42:05
    Temat: Re: Zagadka lub pytanie, jakie auto
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:jeuftg$328$1@news.task.gda.pl...
    > *Cavallino* w wiadomości news:4f12b379$0$1278$65785112@news.neostrada.pl
    >
    > Nie wiem ile zużywa w trasie i wisi mi to totalnie, na pewno można to
    > wygooglać, ja pamiętam około 12,5l w mieście które potwierdzę. Teraz na
    > szybko znalazłem dane uśrednione i przy okazji pisania poprzedniego posta
    > sam się dziwiłem. Ale skoro auto które na pusto waży 1700kg było w stanie
    > w mieście zadowolić się tak niskim spalaniem to może i reszta jest
    > sensowna. Nie będę negować wszystkiego w około jak Ty wyłącznie na
    > podstawie widzimisie...

    Nie - na podstawie doświadczenia.
    Miałem/mam już auta które w mieście paliły 11-14 litrów.
    I żadne z nich średnio nie miało szans zmieścić się w 10 średnio.
    10 na trasie - ok.
    I zakładam, że właśnie o to chodzi, a używający stwierdzenia średnio 10, po
    prostu nie odróżnia spalania średniego od spalania na trasie.

    > A mój znajomy ma Matiza, lepszy od Twojego lepszego :-)

    Czyli tym bardziej od starego biemdablju.

    > Serio sądzisz że jeśli przy ok 2krpm moc dostępna przekracza 100KM to
    > silnik ma 200KM mocy maksymalnej? :-D

    A gdzie ja napisałem coś o 100 KM i na tej podstawie obliczeń jakichś
    dokonywałem?
    Odniosłem się PRZYKŁADOWO do auta o którym mowa w wątku, jeśli masz inne, to
    wystarczy przyjąć inne założenia.

  • 62. Data: 2012-01-15 20:58:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 14 Jan 2012 13:46:39 +0100, Mirek Ptak wrote:

    > Dnia 2012-01-13 23:38, *Tomasz Pyra* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Średni rzecz biorąc to jednak producent był trochę optymistyczny patrząc
    > na te kilkadziesiąt aut na spritmonitor:
    > http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/0-All_m
    odels.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=1998
    &constyear_e=2000&exactmodel=328i&powerunit=2

    > Mniej niż połowa mieści się poniżej 10 l/100 km średnio.

    No ja tam widzę średnią średnich 9.88l/100km.
    Czyli jeżeli producent deklaruje średni 10, no to IMO całkiem dobrze.

  • 63. Data: 2012-01-16 09:34:31
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-13 23:19, Cavallino wrote:

    > A jedzie mi tu czołg?
    > Daj mi dowolne auto na kilka dni, to Ci powiem o ile producent przekłamał.
    > U mnie zazwyczaj to są 2 litry w każdej kategorii.

    Czas nauczyć się umiejętnie jeździć :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 64. Data: 2012-01-16 09:37:34
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-14 14:36, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:jervs1$cjc$1@inews.gazeta.pl...

    > Znaczy co, zamiast czerpać przyjemność z jazdy mam mulić auto w stylu
    > jazdy na kropelce?

    Da się czerpać i nie aż tak dużo spalać :-P

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 65. Data: 2012-01-16 18:04:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości

    > Czas nauczyć się umiejętnie jeździć :-)

    Na to też przyjdzie czas, za 20 lat, jak już będę słabo widział, to może
    emerycka jazda zacznie mnie rajcować.

  • 66. Data: 2012-01-16 18:05:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości

    > Da się czerpać i nie aż tak dużo spalać :-P

    Ale mnie auto dużo nie palą, tyle że po prostu nie kłamię jak najęty. ;-)
    Jakoś tym wszystkim którym w opowieściach paliły mało, a dane im było
    przejechać się gdzieś ze mną, nagle w cudowny sposób zużycie wzrastało o
    litr czy dwa, albo mi jadąc z nimi o tyle spadało. ;-)

  • 67. Data: 2012-01-17 00:31:43
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 18:04, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w
    > wiadomości news:

    > Na to też przyjdzie czas, za 20 lat, jak już będę słabo widział, to może
    > emerycka jazda zacznie mnie rajcować.

    To o czym pisze, z jazdą emerycką nie ma nic wspólnego :-) Gdybyś ze mną
    jeździł, to byś wiedział :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 68. Data: 2012-01-17 17:37:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To o czym pisze, z jazdą emerycką nie ma nic wspólnego :-) Gdybyś ze mną
    > jeździł, to byś wiedział :-)

    Jestem dziwnie spokojny, że spaliłbyś nie mniej ode mnie.

  • 69. Data: 2012-01-17 18:43:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 14 Jan 2012 14:32:37 +0100, 'Tom N' wrote:

    > Drugie, to niech pokaże średnia prędkość bez postojów -- mnie za diabła na
    > autostradzie nie udało się zejść poniżej 10 litrów, gdy średnia prędkość to
    > wyszła 120 km/h, a tam wpisują 900 km na autostradzie 7.5 l.

    Ale wiesz że po autostradzie nie trzeba koniecznie jechać 180? :)
    Jak pojedziesz tak jak ci wszyscy goście prawym pasem 120, to wyjdzie 7.5
    :)

    > Tyle to za tirem jadąc 80 km/h mógłbym ewentualnie spalić, ale raz, czy dwa
    > razy próbowałem i po 50 km znudziło mi się.

    Za tirem 80, to move V6 by zużyło 6l/100km.

  • 70. Data: 2012-01-17 18:48:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 14 Jan 2012 13:58:35 +0100, Cavallino wrote:

    > Aż sprawdziłem wyniki jakie ci ludzie mają przy autach podobnych do moich.
    > Przeważnie wychodzi im z 1-3 l mniej niż mi, mojej żonie i każdemu innemy
    > kto nimi jeździ.

    Czyli wyniki na sprintmonitor to też spisek prodcuentów? ;)
    Czy to jakiś inny spisek?