  • 131. Data: 2013-11-17 18:09:34
    Temat: Re: Zagadka
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 16 Nov 2013 10:40:54 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    >(ciach opis, ciekawy)

    >Dobra, fajno. Co na to Tax Office, czyli skarbówa?

    Nic. To jest organizacja dzialajaca w ramach szkoly, a szkola ma
    status bezpodatkowy. Teoretycznie rzecz biorac moglbym owe 20 dolarow
    zaplacone za mycie samochodu zglosic do Urzedu Podatkowego; zostaloby
    odliczone od podstawy opodatkowania jako donacja. Ale mi sie nei
    chcialo wypisywac papierow.

    Podobnie z datkami na tace w kosciele. Do 200 dolarow rocznie mozna
    sobie odpisac bez dokumenatcji, wiecej z dokumentacja. Wiec sporo osob
    zamiast pieniedzy rzuca na tace czeki. W ten sposob ma dokumentacje.

    Pozyskiwanie funduszy dla roznych organizacji w formie spzredazy czy
    uslug jest bardzo popularne. Harcerze i harcerki spzredaja ciastka,
    koscioly robia aukcje przedmiotow oferowanych przez parafian,
    biblioteki sprzedaj niepotzrebne ksizaki albo ksziaki oferowane przez
    obywateli. Rozniez gdy podaruje jakies ksiazki do biblioteki, dostaje
    papier ktory moge uztc przy skladaniu podatku. Podobny papier dostaje
    gdy oddaje cos do Armii Zbawienia.

    W tym roku, z okazji totalnego czyszczenai domu z niepotzrebnych
    spzretow, uzbieralem papierow na 1200 dolarow. Co mi zaoszczedzi
    jakies 400 dolarow w postaci mniejszego podatku

    A.L.

  • 132. Data: 2013-11-17 20:25:41
    Temat: Re: Rozwiązanie zagadki
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Solny z siarkowym nie utleni miedzi, pewnie był to siarkowy z azotowym.

    Utleni. Sam siarkowy utleni - bo jest kwasem utleniającym... Tyle że
    trzeba rozcieńczyć - stężony spasywuje na amen. No i utlenia dosyc słabo
    - dlatego też w praktyce używa się raczej kwasu nadsiarkowego lub kwasu
    caro.

    Sam solny (chlorowodorowy) z pewnością miedzi nie ruszy.

    --
    Darek

  • 133. Data: 2013-11-17 20:27:02
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:
    > Azotowy nie potrzebuje do tego żadnej zachęty, sam sobie radzi z miedzią
    > doskonale.

    Nawet naddoskonale - tak bąbluje że potrafi emulsje na krawędziach
    podrywać i postrzępine krawędzie robić...

    --
    Darek

  • 134. Data: 2013-11-17 21:08:31
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > obywateli. Rozniez gdy podaruje jakies ksiazki do biblioteki, dostaje
    > papier ktory moge uztc przy skladaniu podatku. Podobny papier dostaje

    Powiem tak - nie przepadam za USA (a właściwie - rządem USA i jego
    okolicami), ale jeśli chodzi o rozwój cywilizacyjny, to przykro słuchać,
    na jakim zadupiu żyjemy... U nas więcej energii społecznej (szkoda że
    negatywnej) wywołują wystawy z krzyżem.

  • 135. Data: 2013-11-17 21:22:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > caro.
    >
    > Sam solny (chlorowodorowy) z pewnością miedzi nie ruszy.

    Kwas siarkowy owszem, jest kwasem utleniającym. Na tyle, że stężony kwas
    utlenia miedź na gorąco. Do trawienia płytek idealnie nieużyteczne.
    Rozcieńczony nie rusza miedzi nawet w temperaturze wrzenia.
    Jednomolowego kwasu siarkowego używam do czyszczenia elementów
    miedzianych po lutowaniu srebrem. Czyszczenie polega na zagotowaniu
    kwasu z elementem po lutowaniu wrzuconym do roztworu. Roztwór nie robi
    się niebieski po wielokrotnym użyciu.
    Zgadzam się natomiast z opinią, że kwas azotowy trawi płytki "zbyt
    dobrze". Ale dawno temu, gdy ścieżki o szerokości kilku milimetrów
    malowałem pędzelkiem lakierem asfaltowym, był OK :-)

    P.P.

  • 136. Data: 2013-11-17 21:24:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 17 Nov 2013 21:08:31 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Powiem tak - nie przepadam za USA (a właściwie - rządem USA i jego
    >okolicami),

    ja tez nie przepadam. Wlasnie Obama wprowadzil nowy system
    ubezpieczen, "Obamacare". Na skutek tego, w ciagu pierwszego miesiaca,
    20 milionow obywateli stracilo ubezpieczenie, a zystalo ubezpieczenie
    okolo 100 tysiecy. Afere Obamacare uwazana jest za gorsza wpadke niz
    Watergate czy Lewinskigate

    A.L.

  • 137. Data: 2013-11-17 22:48:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Nawet naddoskonale - tak bąbluje że potrafi emulsje na krawędziach
    > podrywać i postrzępine krawędzie robić...

    Ano właśnie, trzeba było zdążyć w odpowiednim momencie wyjąć płytkę ;)
    Takie były czasy... Trawiło się w czym popadnie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 138. Data: 2013-11-17 22:56:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2013 14:24:59 -0600, A.L. napisał(a):
> [...]
    > 20 milionow obywateli stracilo ubezpieczenie, a zystalo ubezpieczenie
    > okolo 100 tysiecy. Afere Obamacare uwazana jest za gorsza wpadke niz

    Ale dlaczego stracili ?

    J.

  • 139. Data: 2013-11-17 23:45:55
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 17 Nov 2013 22:56:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale dlaczego stracili ?
    >
    >J.

    To raczej NTG. Proponuje ogladac na biezaco CNN.

    A.L.

  • 140. Data: 2013-11-18 01:11:20
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Niespecjalnie mnie interesuje jak to jest, ale dzieci szkolne wykonuja
    > mnostwo roznych rzeczy w celu zbierania pieneidzy - harcerze i
    > harcerki spzredaja ciastka i owoce, wykonuja parce porzadkowe, i tak
    > dalej. Jakos to nei jest opodatkowane.
    >
    > Tak w ogole, obywatel ktorego dochod jest ponizej cos kolo 10 tysiecy
    > rocznie, w ogole nie musi skladac zeznania podatkowego, nie mowiac o
    > tym ze nie jest opodatkowany. Aczkolwiek niekiedy oplaca sie w takich
    > sytuacjach zlozyc zeznanie podatkowe, bo moze sie okazac ze
    > podatnikowi naleza sie pieneidze of Rzadu/stanu.

    To jednak prawda, że w Ameryce pieniądze leżą na ulicy. :)
    Nie zarabiasz, a rząd Ci dopłaca.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba