  • 1. Data: 2013-11-13 10:17:38
    Temat: oscyloskop - kolejne podejście :)
    Od: s...@g...com

    Wróciłem do tematu szukania oscyloskopu.
    Zastosowania hobbystyczne:
    -Cyfrówka mikrokontrolerowa
    -debugowanie przebiegów w transmisjach rs, spi i podobnych.
    -Audio/ultradzwieki.

    Wymagania:
    -pasmo w okolicy 20MHz
    -cena w okolicy 1000zl.

    I po analizie dawniejszych wątków i mojego własnego sprzed 3 lat wyszło mi że chyba
    najsensowniej będzie kupić rigol-a 1052e.

    Poszperalem troche po allegro zeby obadać co jest i jakies sprzety w okolicy 1000zl
    są. Ale nie rigole. Te są o 250zl droższe.

    Pytania:
    Ten rigol to dobry wybór czy jednak warto zrewidować go i sprawic sobie coś innego?
    Co to jest ten analizator logiczny 16 kanałowy?
    To cos w rodzaju nagrywarki poziomu logicznego dla 16 różnych sygnałów? Taki
    oscyloskop zero-jedynkowy?

    Te 1250zl to mój sufit. Jesli dało by sie cos tańszego kupić to było by fajnie, jak
    nie zmieszcze sie w tym budżecie to sobie odpuszcze zakup narazie.

    Pozdrawiam.
    Łukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2013-11-13 10:26:51
    Temat: Re: oscyloskop - kolejne podejście :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Wróciłem do tematu szukania oscyloskopu.
    >Zastosowania hobbystyczne:
    >-Cyfrówka mikrokontrolerowa

    >Wymagania:
    >-pasmo w okolicy 20MHz

    Moze byc troche malo. Teraz procek moze miec 40 MHz. Albo 400.

> [...]
    >Poszperalem troche po allegro zeby obadać co jest i jakies sprzety w
    >okolicy 1000zl są. Ale nie rigole. Te są o 250zl droższe.

    Z tego co kiedys patrzylem to jest pare rodzin tych oscyloskopow,
    najtansze w rodzinie maja niskie pasmo :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-11-13 10:34:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-11-13 10:17, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Zastosowania hobbystyczne:
    > -Cyfrówka mikrokontrolerowa
    > -debugowanie przebiegów w transmisjach rs, spi i podobnych.

    A może :

    http://allegro.pl/oscyloskop-tektronix-2445-4kanaly-
    150mhz-i3696837309.html

    Co prawda jako dodatek dostajesz "sądy", ale może dadzą w zawieszeniu ;-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2013-11-13 10:58:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w
> [...]
    -150mhz-i3696837309.html
    >Co prawda jako dodatek dostajesz "sądy", ale może dadzą w zawieszeniu

    Analog ? Kolega chcialby do debugowania przebiegow.

    No i ... duze to i wielkie, a metr kwadratowy mieszkania kosztuje
    znacznie wiecej niz 1000 zl :-)

    J.

  • 5. Data: 2013-11-13 12:00:58
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 10:34:55 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > A może :
    >

    > http://allegro.pl/oscyloskop-tektronix-2445-4kanaly-
    150mhz-i3696837309.html

    > Co prawda jako dodatek dostajesz "sądy", ale może dadzą w zawieszeniu ;-)

    Takiego nie wezmę. Juz kiedyś koledzy tutaj mi wybili z głowy bo inicjalnie miałem
    właśnie taką ideę aby kupic jakis analogowy bo relatywnie tanie były.
    Tylko ja raczej cyfrówkę ogarniam. Nawet CB radio nie tykam.
    Heh, wlasnie sobie uzmysłowiłem że ten rigol by cbradio jako tako ogarnął...

  • 6. Data: 2013-11-13 13:11:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...

    > Co to jest ten analizator logiczny 16 kanałowy?
    > To cos w rodzaju nagrywarki poziomu logicznego dla 16 różnych sygnałów?
    > Taki oscyloskop zero-jedynkowy?

    Nigdy nie miałem, ale logika mówi dokładnie to co napisałeś.
    Oscyloskop cyfrowy musi mieć na wejściu przetwornik A/C dający np. 8 bitowe
    próbki sygnału.
    Wystarczy pominąć A/C i mamy analizator logiczny 8 kanałowy.

    Jak nie stosujesz szyn cyfrowych to praktycznie analizator jest mało
    potrzebny (ale do SPI itp. to ze 4 kanały by cię przydały).
    Tak w tej chwili mi przyszło do głowy, że jak bardzo potrzeba obejrzeć 4
    linie cyfrowe to oscyloskopem 2 kanałowym się da to osiągnąć mieszając
    sygnały parami za pomocą oporników.
    Analiza będzie wymagała trochę wysiłku, ale "się da".
    P.G.

  • 7. Data: 2013-11-13 13:17:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-13 10:17, s...@g...com wrote:
    > Co to jest ten analizator logiczny 16 kanałowy?
    > To cos w rodzaju nagrywarki poziomu logicznego dla 16 różnych sygnałów?

    Tak. Jedyna wada że wszystkie analizatory "przy okazji" które mialem
    okazję macać w tanich oscyloskopach miały wspólną cechę: GUI było
    bazowane na najnowszych wzorcach z lat 60tych. Praktycznie kazdy taki
    analizator nie nadaje sie do powaznej pracy bo programista tego cuda
    *nigdy* go nie użył i nie wie jak żenująco popsuty interfejs napisał
    zaczynając od najprostszych czynnosci takich jak wygodny browse. Po
    prostu spodziewaj się najgorszego i podziel przez 10.

    Jesli chcesz miec taki analizator to raczej zainwestuj w coś
    specjalizowanego gadającego z PC chyba ze dają Ci go za free w oscyloskopie.

  • 8. Data: 2013-11-13 13:29:28
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 13:11:24 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    >
    > sygnały parami za pomocą oporników.
    >
    > Analiza będzie wymagała trochę wysiłku, ale "się da".

    Dziękuję za informację.
    Troche poczytałem i wyszło że w tym rigolu tego analizatora nie ma tylko jest w
    droższym o tysiąc innym modelu.
    Tak więc bogatszy o wiedzę i uboższy o możliwości badam sprawę dalej.

  • 9. Data: 2013-11-13 13:31:48
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 13:17:14 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    >

    > Jesli chcesz miec taki analizator to raczej zainwestuj w coś
    >
    > specjalizowanego gadającego z PC chyba ze dają Ci go za free w oscyloskopie.

    OK. wszystko jasne.
    Po drodze poczytałem troche o tym sprzęcie i mi się troche wyjaśniło. Troche taki
    analizator mozna zaemulować żąglując ustawieniami w oscyloskopie.

    Tak więc pozostaje pierwsze pytanie. Czy warto ten czy wystarczy jakiś
    prostszy/tańszy dostępny w normalny sposób (tak aby celnicy nie dowalili nagle swojej
    ceny)...

  • 10. Data: 2013-11-13 13:35:02
    Od: "R" <...@n...spam>

> [...]
    > Zastosowania hobbystyczne:
    > -Cyfrówka mikrokontrolerowa
    > -debugowanie przebiegów w transmisjach rs, spi i podobnych.

    Te wymagania spełnia Siglent SDS1022DL.
    R.