  • 151. Data: 2013-11-18 18:34:10
    Temat: Re: Zagadka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello A.L.,

    [...]

    > Nie mam nic przeciwko zeby tutaj (znaczy, w USA) tez kogos powiesili

    Jest taka grupa soc.politics - myślę, że bardziej odpowiednia do oceny
    amerykańskiej polityki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 152. Data: 2013-11-18 19:30:48
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 18 Nov 2013 18:34:10 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Hello A.L.,
    >
    >Monday, November 18, 2013, 5:38:14 PM, you wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Jest taka grupa soc.politics - myślę, że bardziej odpowiednia do oceny
    >amerykańskiej polityki.

    Uchu... Ktos sie poczul moderatorem. Co prawda samozwanczym, ale
    lepszty taki niz nijaki...

    A.L.

  • 153. Data: 2013-11-18 19:52:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Uchu... Ktos sie poczul moderatorem. Co prawda samozwanczym,
    > ale lepszty taki niz nijaki...

    Tak z angielska, to by chyba "dispatcher" trzeba było powiedzieć.
    Już, zdaje się, na trzy grupy zostaliśmy rozśrodkowani.

    Jarek

    --
    Pewien rybak na Gwadelupie
    Utrzymywał, że to bardzo głupie

  • 154. Data: 2013-11-18 22:23:24
    Temat: Re: Rozwiązanie zagadki
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    >
    > Za dawnych czasów, trawiłem w mieszance CuSO4 i NaCl, nie pamiętam
    > proporcji, w jakimś casopiśmie było. Długo, bo kilka godzin, ale w
    > połączeniu z prądem bardzo przyspieszało :)
    > Udawało mi się też strawić w tym elementy aluminiowe (bąblowały, aż miło
    > - niszczyło warstewkę tlenku i ujawniało aktywnosć).
    > Przez przypadek trafiłem na to, że wybiela fotografie czarnobiałe, które
    > wracają po ponownym wywołaniu. Kolorowe niszczył.

    Znaczy - ani chemii nie znałeś, ani technik fotograficznych...

    --
    Darek

  • 155. Data: 2013-11-18 22:28:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > utlenia miedź na gorąco. Do trawienia płytek idealnie nieużyteczne.
    > Rozcieńczony nie rusza miedzi nawet w temperaturze wrzenia.
    > Jednomolowego kwasu siarkowego używam do czyszczenia elementów
    > miedzianych po lutowaniu srebrem. Czyszczenie polega na zagotowaniu
    > kwasu z elementem po lutowaniu wrzuconym do roztworu. Roztwór nie robi
    > się niebieski po wielokrotnym użyciu.
    > Zgadzam się natomiast z opinią, że kwas azotowy trawi płytki "zbyt
    > dobrze". Ale dawno temu, gdy ścieżki o szerokości kilku milimetrów
    > malowałem pędzelkiem lakierem asfaltowym, był OK :-)

    Ale jak chcesz odtleniać powierzchnią miedzi - to właśnie azotowym, tyle
    że rozcieńczonym!. Chlorowodorowy pozostawia aktywną powierzchnię
    metalu, siarkowy pozostawia - a azotowy po rozcieńczeniu pozostawia w
    dużej mierze powierzchnię pasywną, nie ma metal tendencji do
    natychmiastowego pokrywania się rudymi tlenkami, ze dwie godziny na
    powietrzu przed wsadzeniem do szafki azotowej koloru nie zmienia...

    -
    Darek

  • 156. Data: 2013-11-18 22:32:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > To trzeba samemu spróbować. Albo lepiej nie, nic przyjemnego.

    Rekyfikat wchodzi dobrze - ale bezwodny strasznie śluzówkę pali!

    Nie wspominam o bezwodnym benzenowym - to cudo to tylko dwóch wicedyrów
    w moim technikum waliło po mocnym zmrożeniu - po czym (na własne oczy
    widziałem, a później paru młodszych kolegów taką samą historię mi
    opowiadało) próbowali wyjść z klasy tak ciut dwa metry obok drzwi -
    przez wnękę z wyłącznikami wentylacji...

    --
    Darek

  • 157. Data: 2013-11-18 23:00:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    >
    > Nie wspominam o bezwodnym benzenowym - to cudo to tylko dwóch
    > wicedyrów w moim technikum waliło po mocnym zmrożeniu - po czym

    Na własne oczy, hmm... czy na pewno dwóch ich było?

    --
    Jarek

  • 158. Data: 2013-11-20 13:55:49
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:528a854c$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...

    > Znaczy - ani chemii nie znałeś, ani technik fotograficznych...

    Rzeczywiście, rzeczy takich, jak guma, czy bromolej, itd. - nie. Słyszałem o
    nich, nie miałem jednak warunków na zajęcie się nimi.
    Oczywiście, np. fotografia otworkowa... to ja o tym myślałem, ale też jakoś
    nie przyszło mi się zająć. Doczytałem się jednakże, że adaptuje się stare
    cyfraki do fotografii otworkowej i nawet udaje się coś osiągnąć. O tym, co w
    Nowoczesnych Zabawkach napisano, to nawet nie myślałem, wydało mi się
    dziwne. Jedyne, co robiłem w oparciu o camera obscura, to mały otworek w
    jednej sciance i patrzenie, co widać na drugiej.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 159. Data: 2013-11-22 20:07:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    > Na własne oczy, hmm... czy na pewno dwóch ich było?

    Każdy co najmniej raz taki numer w mojej obecności zaliczył - a z
    opowiadań młodszych roczników wynikało że numery te powtarzali często...

    --
    Darek